تعیین حریم ۸ مکان تاریخی در کردستان

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از تعیین عرصه و حریم هشت مکان تاریخی در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رشیدی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بنا‌های تاریخی این اماکن شامل مجموعه بازار‌های سنندج و بیجار، عمارت مشیر دیوان سنندج و کلیسای سنندج است.

او افزود: ثپه‌های قپلانتو سقز، امامزاده عقیل بیجار، بیگ اویسی سقز و خامسان کامیاران از دیگر مکان‌هایی است که طی نشستی که در این رابطه تشکیل شده، تعیین عرصه و حریم شدند.

رشیدی با اشاره به اینکه این مکان‌ها با توجه به شرایط و اهمیت آن‌ها در اولویت تعیین حریم قرار گرفتند یادآور شد: تلاش ما برای کاهش معارض این اماکن است که این معارضات بیشتر در حوزه مردمی است.

او تاکید کرد: بررسی و ثبت حریم آثار تاریخی با در نظر گرفتن مسائل حقوقی و حفاظتی، باید به صورت کارشناسی و دقیق مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: پس از تایید این حریم‌ها در وزارتخانه و دریافت شماره ثبت، به استانداری و ادارات مختلف اعلام می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.