خرید بیش از ۵۶۰۰ تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : تاکنون بیش از ۵۶۰۰ تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی خریداری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای خرید تضمینی کلزا تاکنون ۳۶۱ تن کلزا از کشاورزان شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب خریداری شده است.

او با بیان اینکه ۳۱۷ تن کلزا تحویل کارخانجات شده، گفت : به ازای ۳۳۳ تن کلزای خریداری شده مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه ادامه داد: ۱۹ کمیسیون برای خرید تضمینی کلزا پیش بینی شده که با توجه به آغاز برداشت کلزا در مناطق معتدل استان از اول تیرماه، در حال حاضر تنها سه کمیسیون در سطح استان فعال است.

صفایی گفت: همچنین تاکنون ۵۶۱۴ تن گندم در دو شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب خریداری شده و به زودی خرید تضمینی گندم در گیلانغرب آغاز می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه از مجموع گندم خریداری شده ۵۲۲۸ تن به محل سیلو‌ها حمل شده است، گفت: به منظور پرداخت مطالبات گندم کاران، لیست کشاورزان به ازای ۵۱۱۰ تن گندم به بانک ارائه شده است.

او افزود: ۸۲ کمیسیون خرید تضمینی گندم در سطح استان فعال است که ۱۸ مورد آن مربوط به شرکت تعاون روستایی استان کرمانشاه است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه ادامه داد: خرید تضمینی گندم در نقاط سردسیری استان نیز از دهم تیرماه آغاز خواهد شد.

این مسئول گفت: همچنین ۴۵۷ هکتار چغندرقند پاییزه کشت شده که تاکنون در سطح ۲۳۱ هکتار، ۹ هزار و ۶۹۰ تن برداشت شده و به کارخانه قند اسلام آباد و بیستون تحویل شده است.

صفایی با بیان اینکه چغندرقند در دو شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب کشت می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در پاییز امسال یک‌هزار تن چغندرقند پاییزه کشت شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار