مدیر کل بهزیستی قم خبرداد؛

شفافیت و تسریع در فرآیند فرزندخواندگی

مدیر کل بهزیستی قم از راه اندازی سامانه کشوری فرزند خواندگی به منظور شفافیت و تسریع در فرآیند فرزند پذیری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، پهلوانی،مدیر کل بهزیستی استان قم گفت:شفافیت، تسریع در فرایند و آگاهی بخشی به متقاضیان مهمترین هدف بهزیستی از راه اندازی سامانه فرزند خواندگی است.

او با اشاره به تاکیدات دولت در خصوص راه اندازی دولت الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری مردم، راه اندازی سامانه فرزندخواندگی را گامی بلند و موثر در جهت تحقق دولت الکترونیک در سازمان بهزیستی برشمرد و افزود: متقاضیان فرزندخواندگی از این به بعد می‌توانند جهت ثبت نام و درخواست فرزندخواندگی از طریق این سامانه به نشانی http://adoption.behzisti.net اقدام کنند.

او عنوان کرد: با اجرایی شدن این سامانه فرآیند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

پهلوانی ادامه داد: این سامانه می‌توان به شفافیت مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه، تسریع در عملیات واگذاری کودکان حائز شرایط فرزندخواندگی و اطلاع از آخرین وضعیت پرونده و در نهایت تجمیع اطلاعات متقاضیان جهت هدایت بهتر فرزندان حائز شرایط برای فرزندخواندگی به استان‌های مورد نیاز عمل کند.

مدیر کل بهزیستی استان قم در پایان با اشاره به وجود ۳۰۰ زوج متقاضی پشت نوبت درخواست فرزندخواندگی در استان قم افزود: پارسال ۱۹ فرزند به خانواده‌های متقاضی واگذار شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.