رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش:

امتحانات نهایی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است

ساکی گفت: امتحانات پایه نهم و دوازدهم بصورت حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش از پایان امتحانات نهایی در ۱۶ تیر خبر داد و اظهار کرد: برای ۶۶۰ هزار دانش آموز پایه دوازدهم، امتحانات نهایی در ۶ هزار و ۷۸۰ حوزه امتحانی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

او افزود: از بین ۱۲ پایه تحصیلی، ۱۰ پایه به صورت غیر حضوری و با اتکا به نظر حرفه‌ای معلمان تعیین تکلیف و نمره پایانی را دریافت خواهند کرد؛ اما در پایه نهم و دوازدهم امتحانات بصورت حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

ساکی تصریح کرد: امتحانات پایه نهم بصورت مدرسه‌ای برگزار می‌شود و زمان طراحی سوال و تصحیح اوراق بر اساس شرایط مدرسه تعیین تکلیف می‌شود، اما امتحان نهایی درپایه سوم متوسطه و پیش دانشگاهی در دو بخش سوال و امتحان یکسان برای کل دانش آموزان کشور برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دو گروه تجربی و ریاضی در روز‌های زوج و گروه علوم انسانی و معارف اسلامی در روز‌های فرد در امتحانات شرکت می‌کنند با این حال اگر اولیا و دانش آموزان در خصوص عدم رعایت پروتکل بهداشتی مسئله‌ای را مشاهده کردند، با مراجعه به سایت وزارت آموزش و پرورش یا مرکز سنجش به ما اطلاع دهند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش با اشاره به مفادی از پروتکل بهداشتی در زمان امتحانات گفت: فاصله هر صندلی باید حدود دو متر باشد و اگر کمتر از این میزان بود، نیاز به پیگیری است و ما به سرعت تیم‌های نظارتی را عازم حوزه اجرایی می‌کنیم.

او از افزایش ۵۹ درصدی تعداد حوزه‌های اجرایی امتحانات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: گندزدایی کلیه سطوح و صندلی‌ها زیر نظر مراقبین بهداشت بصورت روزانه و بعد از امتحانات صورت می‌گیرد و مراقبین بهداشت و سلامت نیز در مبادی ورودی حوزه‌ها با استفاده از تب سنج اقدام به غربالگری می‌کنند و این افراد جدا از سایر دانش آموزان امتحان می‌دهند.


بیشتر بخوانید


ساکی ادامه داد: پوستر‌های آموزشی که رفتار بهداشتی متناسب با شرایط را به دانش آموزان یادآوری کند، در سالن اجرا و مبادی ورودی نصب شده است و همه دانش آموزان ملزم به استفاده از ماسک هستند.

او در پایان گفت: فرم حضور و غیاب دانش آموزان که در گذشته بصورت لیست دست به دست می‌چرخید حذف شده و هر دانش آموز باید بصورت فردی لیست شخصی خود را پر کرده و به مراقبین حاضر در جلسه امتحان تحویل دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
طبق اسناد۲۳دوازدهمی درخوزستان۱۷تاتهران۱۹هرمزگان۱۱فارس۱۴خراسان رضوی۹اصفهان۱۵اذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شدند بهجز استانهای دیگه.که از این تعداد ۲۴تابستری و۸تا در آی سی یو وضعشون بده
آخرین اخبار