باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

کابوس‌های آغاز فصل تابستان/ چادر‌های گران و پوشش‌های عجیب و غریب در راه است؟

با شروع فصل گرما، احتمالا مجدد با چالش پوشش نامناسب و بی حجابی مواجه می شویم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گرمای هوا قطعا بهانه‌ای بیش نیست که پوشش برخی آزاردهنده‌تر از دیگر ایام سال شود. با شروع فصل تابستان و گرمای هوا، بی حجابی تشدید می شود و دیگر خبری از سرمای هوا هم نیست که به لطف آن بشود پوشش‌های مناسب تری را شاهد بود. ماجرای اذیت کننده بی حجابی، قطعا در سرما و گرمای هوا ریشه ندارد. آن چه که بیش از دیگر موارد سبب همه گیر شدن بی حجابی می‌شود، تبدیل شدن بی حجابی به یک مد است. پوشاک‌های های موجود در بازار که به نوعی پوشش‌های جامعه را خط می دهند، با المان‌های ولنگارانه خیلی از مشکلات فرهنگی امروز را به وجود آورده اند. مانتو‌های جلو باز و روسری‌های نازک ثمره همین بازار نامناسب است.


بیشتر بخوانید: برنامه کارگروه مد و لباس برای خروج لباس‌های غربی از بازار 


درباره علت طراحی‌های نامناسب برخی مانتو‌ها با اسد الله سلیمانی تولیدکننده چادر مشکی و مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب گفت و گو کردیم که به خبرنگار ما گفت: تولید کنندگان ما هنگامی که برای جواز گرفتن اقدام می‌کنند، نمی‌دانند که در جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و معیار‌هایی را باید رعایت کنند. پوشش‌های عفیفانه که با معیار‌های ایرانی اسلامی همخوانی دارد باید به فاکتور اصلی فعالیت‌های فعالان عرصه مد تبدیل شود. من سعی می‌کنم این موضوعات را به همکارانم در اتحادیه پوشاک و مجامع امور صنفی تذکر دهم. البته اتحادیه با برخی تولید کنندگان به دلیل محصولات نامناسبشان برخورد می‌کند، اما راه اصلاح تولیدات این نیست. باید آیین نامه‌ای هنگام صدور مجوز به همه تولید کنندگان از ابتدا آموزش دهد؛ برخورد محکم و سخت فایده‌ای ندارد.

سلیمانی درباره برخی تخلفات بیان کرد: هنگام تولید پوشاک اهمال کاری‌هایی صورت می‌گیرد که متاسفانه کم نیستند. از طرفی تولید مانتو‌های جلوباز و پوشش‌های مبتذل و ترویج آن از نظر من جرم بزرگی است. واحد‌های نظارتی بعضا به دلیل تخلفاتی که به آن اشاره کردیم، فقط در مدت کوتاهی تولیدی‌ها را می‌بندند؛ با بستن تولیدی در مدت کوتاه و باز شدن مجدد آن اتفاق خاصی نمی‌افتد. اگر جلوی تولیدی به صورت بلند مدت گرفته شود، ضربه سختی به تولید کننده وارد می‌شود. البته من خودم تولید کننده هستم و می‌دانم این کار چه ضربه‌ای به تولید کننده می‌زند، اما کسی که به فرهنگ لطمه می‌زند، باید سخت مجازات شود. باز هم این نکته را عرض کنم که بستن یک تولیدی آخرین مرحله از فعالیت‌های نظارتی است باید جلوی مشکل را پیش از تولید یک پوشک نامناسب گرفت.

بسیاری از واحد‌های صنفی مجوز ندارند

این فعال عرصه مد ادامه داد: شاید مردم ندانند، اما خیلی از واحد‌های صنفی دارای مجوز نیستند. بسیاری از تولید کنندگان مانتو‌های جلوباز جزو همین واحد‌های فاقد مجوز هستند. به همین دلیل مجامع صنفی خیلی توانایی این را ندارند که روی تولید کنندگان غیر مجاز نظارت داشته باشند. این تولید کنندگان به راحتی هر چه تمام‌تر تولیدی خود را در یک مکان غیر قانونی راه می‌اندازند و نه تنها به فرهنگ بلکه به تولید کنندگان پوشاک هم آسیب می‌زنند.

کابوس‌های آغاز فصل سردِ تابستان! / چادر‌های گران و پوشش‌های عجیب و غریب در راه است؟

سلیمانی در ادامه به آسیب‌های موجود در تولیدی‌های غیر قانونی اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد از تولید کنندگان مانتو‌های نامناسب، مجبور هستند که این گونه محصولات را تولید کنند. بازار به سمتی رفته که حتی تولید کنندگان برای امرار معاش مجبورند به موضوعات فرهنگی توجه چندانی نکنند و نیاز بازار را تامین کنند. اگر ما در بخش محصولات عفیفانه تنها هستیم، فقط به دلیل بی بند و باری برخی تولید کنندگان پوشاک نیست. رهبر معظم انقلاب بار‌ها از تهاجم فرهنگی سخن به میان آورده اند. پوشاک یکی از عناصر اصلی این تهاجم فرهنگی است. کسی که اهل خانواده است و شاید خیلی هم قید و بند دینی ندارد، می‌گوید من پوشش مناسب در بازار پیدا نمی‌کنم.

ارز دولتی به چادر تعلق نگرفت

وی افزود: ما پارچه مشکی را ۷ برابر گران‌تر از سه سال پیش می‌خریم. ارز دولتی هم به چادر تعلق نگرفت چراکه پارچه چادر مشکی وارداتی است. تصور کنید خانواده‌ای که در شرایط اقتصادی فعلی وضعیت مناسبی ندارد، چطور می‌تواند، چادر بخرد. ما سه سال است که با ارسال نامه به وزارت صمت درخواست کردیم که به این مشکلات رسیدگی کنند، اما هیچ رسیدگی نمی‌شود؛ اصلا جواب ما را نمی‌دهند. نمی‌دانم وزارت صمت با چه کسی لج می‌کند.

برای پوشش‌ مناسب تبلیغ خاصی وجود ندارد

سلیمانی در ادامه به نبود حمایت از تولید کنندگان دغدغه‌مند اشاره و اظهار کرد: دولت در زمینه مواد اولیه، بیمه و مالیات به ما کمک نمی‌کند. از طرفی برای لباس‌های نامتعارف تبلیغات فراوان وجود دارد و برای پوشش‌های مناسب تبلیغ خاصی وجود ندارد؛ محدودیت‌های فراوانی هم برای انجام تبلیغ وجود دارد. خوب با نبود حمایت چه می‌شود کرد. در دست گرفتن بازار و عرضه مناسب نیازمند رعایت فاکتور‌های مختلفی است. تمامی طرح‌های نامناسب با دقت و متناسب با آناتومی بدن خانم‌ها و جذابیت‌های لازم تولید می‌شود، اما طرح‌های عفیفانه فاکتور‌های لازم را به راحتی به دست نمی‌آورد و مشکلات فراوان دارند.

یکی دیگر از تولید کنندگان درباره فاکتور‌های تولید یک پوشاک و نظارت اتحادیه، به خبرنگار ما گفت: اتحادیه پوشاک یک قاعده کلی دارد و فقط هنگام صدور مجوز آن قاعده کلی تولید را گوشزد می‌کند؛ اگر بخواهم بهتر توضیح دهم باید بگویم که اتحادیه با یک برنامه روتین کلی نمی‌تواند، روی موارد خاص و کج روی‌های تولید کنندگان تمرکز کند. مثلا اتحادیه از طراح و تولید کننده پیگیری نمی‌کند که کارِ عفیفانه تولید می‌شده و در بازار عرضه می‌شود. اصلا اتحادیه دنبال این موضوع نیست. از طرف دیگر هر لحظه مدل‌های خاص با رنگ و لعاب‌های بهتر در مراکز بازار و مجامع عرضه می‌شود و تولید کننده نمی‌تواند با هزینه‌های بسیار بالایی که در تولید دارد با این تولیداتِ ارزانِ وارداتی رقابت کند.

یکی از فروشندگان درباره بازار فروش مانتو صحبت‌های جالبی کرد. او گفت که خیلی از مردم برای خرید مانتوی مناسب، مانتو‌های اداری می‌خرند. این فروشنده و تولید کننده به خبرنگار ما گفت: الان مانتوی اداری جای چادر را کاملا گرفته و ۹۹ درصد ادارات روی مانتو و شلوار فرم حساب کرده اند. مردم هم به دلیل اینکه نمی‌توانند مانتو‌های مناسب پیدا کنند، مانتو‌های اداری می‌خرند که به نسبت مانتو‌های اسپرت پوشش مناسب تری دارد.

صحبت‌های تولید کنندگان و فعالان عرصه پوشاک نشان می‌دهد که مشکلات پوشاک به راحتی و در کوتاه مدت حل نخواهد شد. باید زمان فراوانی را سپری کرد و تلاش‌های همه جانبه انجام داد که تابستان‌های آینده، ایام سختی برای مردم ایران نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
یک باربرای همیشه اگربه پوشش تابستانی ناهنجار می خواهیدسروسامانی بدهیدپوشش بسیارخنک ودرعین حال باحجاب و پوشیده زنان هرمزگان به عنوان پوشش تابستانی برای تمام استانهادرایران معرفی کنیددرصداوسیما تبلیغ کنیدپوشش ولباس زنان هرمزگان شادترین و خنکترین لباس اسلامی ایرانیه!فقط تنهامشکلش زردوزیهاپارچه حریرگران قیمتشه
Iran (Islamic Republic of)
آقای عشقی
۰۹:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
اول مشکلات اقتصادی باید حل بشه بنده دیدم خیلی از این خانومای خیابانی در پوششش چادر خیلی به چشم نمیان پس چادر بهانه هستش زن مانتوئی هم داریم کسی جرات نمیکنه نگاش کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
براى لباس مناسب تبليغ درست نمى شود ايشان صحيح مى گويند در حالى كه بازيگرا كه الگو مردم مى شوند تبليغ وترويج لباس هاى نامناسب را مجانى مى كنند حتى وقتى در سريال يا فيلم چادر دارند در صفحات مجازيشان لباسهايى مى پوشند كه ١٨٠ درجه فرق دارد واين هم تبليغ مجانى بد حجابى است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
البسه های مناسب را برای بچه ارزان کنید (سوبسید بدهید) تا همه به آن سمت کشیده شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اون طراح و اون فروشنده را رها کرده اند لذا هر چیز زشتی را تولید می کنند و ارزون هم می فروشن و برهنگی را رواج می دهند. همونی که دشمن می خواهد.
-
حمید
۱۹:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
وقتی بیشتر مردم از چیزی پیروی میکنن همون فرهنگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
علی برکت ا... رای خودمان بوده
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
پوشش دختران و زنان به ما هیچ ارتباطی نداره چون اگر ما بخواییم اظهار نظر کنیم توهین به شعور و عقل خانم هاست مسئول ذی ربط فقط باید با نصیحت و اخلاق با بد پوشش ها یا بی پوشش ها صحبت کند میخوان بپذیرند خواه نپذیرند این مملکت انقدر گرفتاری و مشکلات داره که دیگه این مورد کم اهمیت هست اولویت اوضاع اقتصادی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
این یکی از معدود نظرات درستی هست که در این چند ساله اخیر در مورد پوشش و مسائل مربوط به خانمها و کلا شرایط جامعه شنیدم به اضافه اینکه هر چه نظر اکثریت باشه و پوشیده بشه همون فرهنگه،البته به شرط اینکه با زور و سوبسید و اجبار نباشه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
پس چرا گرانی کابوس نیست براتون؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
الان که با دامن کوتاه بیرون میان
واقعا این بی حیایی و بی غیرتی تا کی ادامه داره؟
شرمنده امام زمان هستیم
Sweden
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
برا یه مملکت اسلامی این اوضاع واقعا خجالت آوره
مسئولین محترم به جای طرح موضاعاتی مثل ازدواج اجباری، وضعیت حجاب رو ساماندهی کنن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
Fateme
۱۵:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
یه چادر600هزارچطوردیگه میشه خرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دولتی ها و وقوای سه گانه بیشتر قوه قضاییه باید ورود کنند وریشه فساد را برچیند این نقشه شوم غربی ها هستند که می خواهند مارا به زمان طاقوت برگردانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
خود دولت باعث وبانی گرانیهای همه چی هست کجای کاری شما ؟از کی به کی شکایت برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
خوددولتی ها می خواهند که مردم آزادباشند وگرنه می توانند جلوی این بی بندباری رابگیرند ونگذارند که لبسهای غربی وارد مملکت شوند وجلوی مدلهای مانتوباز که درداخل تولید می شود برخورد قانونی کنند وازآن طرف هم چادر ومانتو دکمه دار تولید زیادی انجام دهند که دیگر بهانه دست یک سری افراد بی بندوبار وبدعجاب ندهند وآنوقت است که می توان ازطریق ارشادفرهنگی وتذکرات شفاهی واگر نشد آنوقت برخورد قانونی انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
کسی که بخواد حجابشو رعایت کنه میکنه قیمت بالای چادر بهانه اس
حالا ما چادریا بگیم یه چیزی
Iran (Islamic Republic of)
محبوبی
۱۵:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
۱ چادر ساده ساده که ۱ سال به زور دوام میاره ۲۰۰ هزار تومان شده.
‌۱ چادر معمولی ها!
ما چادریا به هر قیمتی باشه چادرمونو سر می کنیم.
اگه شده چادرمونو پشت و رو کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
پول ندارم چادر 700 هزارتومانی بخرم
مجبورم مانتویی بشم
ارزونتره. نهایت 300 هزارتومان بهترین مانتو
تقصیر من چیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
می توانی مانتوی مناسب که درخور زنانه محجوبه ودکمه دار بپوشید نه این مانتوهای جلوباز وعجب وجب که درشان شما زنان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام . من خانمی هستم که پوششم چادر هست ولی متاسفانه قیمت چادر بالا رفته و من نتونستم جدیدا چادر بخرم . آیا سیاستی که رضا پهلوی نتونست برای براندازی چادر به سرانجام برسونه را الان باسیاست گران کردن چادر و مانتو های پوشیده، میخوان برسن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
البته اگه بشه اسمشو پوشش گذاشت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
کاری به سیاست ندارم ولی اگر کسی برای رضای خدا چادر بخره قطعا چند برابرش وارد زندگی میشه و چه بهتر پویشی راه بیفته تا در این راه به افراد نیازمند کمک بشه. البته بخشی هم به موضوع غیرت برمی گرده؟!
-
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
فلسفه لباس پوشش و حفاظت در برابر عوامل جوی است که باید راحتی نیز همراه داشته باشد. متاسفانه برخی لباسهایی می پوشند که بعید می دانم راحتی در ان نوع پوشش باشد چون از نظر جنس و نوع دوخت بسیار اشتباه طراحی شده است.
حتی مانتو های بی دکمه که خیلی رواج پیدا کرده توسط خیلی از خانم ها به اجبار استفاده می شود و مصرف کننده همیشه مشغول مرتب کردن لباس برای پوشش مناسب تر است.
متاسفانه مانتو های دکمه دار هم خیلی کم در بازار موجود است و تولید می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به فکر اقتصاد مردم باشین.
Germany
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
از طراحان خوب استفاده شود که دانش گرلاوین را خوب بدانند . گرلاوین محاسبات ریاضی دقیقی روی مهندسی لباس دارد.
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
مشکلات و اختلاس و ربا و مافیا بازی رو حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
یک مسلمان
۱۳:۰۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
چادر رو گرون میکنن بعد میگن خود مردم حجاب رو دوست ندارند و چادر رو دوست ندارند
اخه زمانی که حقوق من یه میلیونه چه طوری باید چادری که قیمتش هفتصد و هشتصد تومنه رو بخرم ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
با عشق بخر برادر من.
من بابام آه در بساط نداره،ولی غیرت داره.
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۱۲:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
الان سه ساله که من واقعا نتونستم مانتویی رو که واقعا جنس خوبی داشته باشه مدل خوب و قیمت مناسب و صد البته دکمه داشته باشه توی مغازه ها پیدا کنم و همیشه باید ماه ها در انتظار باشم تا خیاط یه مانتو برام بدوزه قیمت چادر هم که دیگه داره سر به فلک میکشه همین چند وقت پیش چادری خریدم که با پولش میتونستم 4 تا مانتو بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
امان از چادر مشکی...
من چهارساله چادر نخریدم،چادر هام دیگه داره بور ميشه
چادری ها باید همیشه مرتب باشن،
اونوقت مانتو های تابستانی مفت....
یه پارچه متری ۷۰۰ تومن،ینی با قدر نسبتا بلند ۵مترش میشه 3 میلیون و پونصد....من نمیتونم بخرم
همه ی چادرها وارداتی نیست،کارخانه های داخلی رو حمایت نمی کنید بسته میشه....
اینطوری پدر مردم در میاد....
چجوری جواب حضرت زهرا رو ميدين؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
الان مشکلتون حجابه. بدبختی مردمو حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
یکی از مشکلات همیشگی من واسه خرید مانتو همینه
کل شهرمون رو زیر پا میزارم تا شاید یه چیزی بتونم پیدا کنم که اسم مانتو بشه گذاشت روش آخرشم دست از پادازتر و با اعصابی خرد برمیگردم خونه
و مجبورم پارچه بخرم بدم خیاط بدوزه
اینقدر ناراحتم که امکان انتخاب مانتوی مورد علاقم رو ازم گرفتن
آخه اگه کسی نخاد ازین آشغالهای نازک و باز که مثلا اسمش مانتوهست بپوشه باید کی رو ببینه؟
مجبوووریم همرنگ جماعت بشیم؟؟؟؟

یکی از اولیه ترین نیازهای من که پوشاک هست رو نمیتونم برآورده کنم
البته هستن مانتوهای پوشیده و شیک اما قیمتشون اونقدر بالاس که با درآمد یه خانواده ای که کارگره جوردرنمیاد
خیلیی ناراحت کننده است بخدا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خواهش میکنیم این رو رسیدگی کنید
واردات یکی از علل اصلی است
و شاید هم نفوذ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
مسخره
Iran (Islamic Republic of)
رضا مهدوی
۱۱:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام پارسال یک پیرم آستین بلند میخواستم برای دخترم بخرم کل لاله زار کوچه برلن گشتم پیدا نکردم همه آستین کوتاه داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
چرا آموزش حجاب به دختران اونم بصورت اصولی و با دلیل نه با زور و برخورد های بد در مدارس جدی گرفته نمیشود تا هر دختر به انتخاب وبا خواست خود حجاب مناسب داشته باشه نه اینکه الان با شروع تابستان بقول شما از (کابوس) پوشش های عجیب بترسیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
کسی که اهل رعایت و حیا باشه در هرشرایطی ، گرما،سرما،. . . به خاطر خدا رعایت میکنه و اهل بهانه آوردن نیست.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۱:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بعضی از کارخانجات چادر مشکی ایران با تکنولوژی روز همپا و بروز هستند گناه مدیران وابسته و دلالان و تاجران وطن فروش است که سود خود را بر منافع عموم و منافع ملی ترجیح میدهند.
مثلا کارخانه حجاب شهرکرد در چهارمحال و بختیاری از اولین‌ها و بهترین کارخانه در خاورمیانه بود.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
چشم دولت كريمه روشن
دولتي كه هيچ يك جلسات شوراي فرهنگي كه انجام ميشده هيچ مطلبي درباره چادر شايدمحدودي در آن نباشد همين ميشود بالاخره دولت محبوب بعضي از سلبريتيهاست
انشاله غيرت شكست نخواهد خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
جای تاسف داره خییلللییی،برای کشور اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ارزشهای یک جامه با گذشت زمان تغییر میکنه پوشش هم تغییر میکنه اینها همه طبیعیه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
بله،یه زمانی میاد که بی غیرتی و بی بند و باری طبیعی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
والا این پوشش نامناسب ما تو هر مغازه ای میبینیم چطور هیچکدومشون مجوز ندارن ... بعدشم همه بازیگرا از این مدل لباسها تن میکنن پس اول باید به اونها اخطار بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اولا چادر اون قدرها هم گران نیست
، مطمئن باشید کسی از قیمت چادر بی حجاب نشده است.
همیشه اگر جنس پارچه مرغوب باشه برروی قیمت تمام شده لباس اثرگذار هست حالامیخواد چادر باشه یا مانتو ....

بروید جلوی مافیای دوخت مانتوهای بدون دکمه و حریر رو بگیرید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
آخه چرا این قدر چادر گرون شده، دوسال هست که تمام پس اندازم را جمع می کنم نمی تونم یه چادر ملی بخرم . بایستی جواب مادرمون فاطمه را بدی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
چادر ۲۰۰
شلوار شیک و راحت ۲۰۰
کفش ۱۵۰
روسری ۳۰به بالا
ارزون ترین قیمتها توی بازار که میشه باهاشون باحجاب بود ،
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۹:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ارزون ترین چادر ۲۰۰هزار تومن،
Netherlands
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
درقضیه پوشش نامناسب وبدحجابی اولین کسی که آسیب می بینه خودفرد بی حجاب وبدحجاب وآقایون متعلق به همون خانواده های سهل انگار هست،بعدهامی فهمندکه دیگه دیره
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خدا می داند در لایه های میانی مدیران صنعت معدن تجارت چه می گذرد .
Netherlands
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اینکه ماشین آلات وابزارو خطوط دستگاههای تولید پارچه مشکی ازبیرون به کشورماواردبشه ریالی به نظرم ارزش نداره،ایده و خلاقیت ذهن روازخارج ازکشوربااینکارواردکردیم بعدهم اسم تولیدملی بر روی آن می گذاریم!آنهم نه فقط درموردچادربلکه تمام صنعت مامثل خودروسازی که خطوط تولیدآن طرح چین یااین کشوروآن کشوره متأسفانه
Iran (Islamic Republic of)
شکیبا
۰۹:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
باور کنید من سه سال است که نتونستم چادر نو بخرم.چادرم زیر نور خورشید قرمز شده.قیمت یه قواره چادر مشکی ،جنس متوسط 300هزار به بالاست.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ای مسئولین محترم بایددرمحضرالهی پاسخگو باشید
Singapore
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بزارید مردم خودشون انتخاب کنند، جامعه تک بعدی نیست امیدوارم یروزی دولت متوجه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
باید کار فرهنگی و ریشه ای صورت بگیرد تا انتخاب پوشش بر اساس اعتقاد باشد، مثل سایر کشورهای مسلمان و یا داشتن حجاب مناسب در سایر کشورهای دنیا توسط بانوان بدون اینکه اجباری در کار باشد، وگرنه تجربه چندین ساله چیز دیگری را نشان می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
چی بگم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دریک مملکت اسلامی می بایستی بگونه ای برنامه ریزی شود که بدحجابی زنان چادری باپارچه خنک تهیه شود وهمه اش نگوییم رعایت کنید مالوازم درست دراختیارقرارندادیم وانتظارداریم.
Iran (Islamic Republic of)
جواد قاسمی
۰۸:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
احتمالا و بیشتر اوقات فشار آوردن و اجباری کردن رعایت حجاب نتیجه معکوس داره، بهتر نیست از راه کارهای علمی تر استفاده بشه، همه جا زور جوابگو نیست
و شاید حجاب میتونه مانند بقیه کشورهای اسلامی بشه، الانشم در سطح جامعه داریم می‌بینیم ولی اگه بازم فشار بیشتر بشه مردم لج میکنن و بدتر میشه اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
پوشش آزار دهنده؟؟؟!