روسیه نسبت به پیامد‌های انتقال نظامیان آمریکا از آلمان به لهستان هشدار داد

وزارت خارجه روسیه نسبت به پیامد‌های وخامت‌بار انتقال نظامیان آمریکا به لهستان بر روابط میان مسکو و سازمان ناتو هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به تصمیم آمریکا برای انتقال نظامیان خود از آلمان به لهستان هشدار داد و آن را باعث وخامت روابط مسکو و ناتو دانست.

ماریا زاخارووا روز پنج شنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد تغییراتی که در ساختار حضور نظامی آمریکا در اروپا به منظور نزدیک‌تر شدن آن‌ها به مرز‌های روسیه شکل گرفته، نه تنها وضعیت پرتنش کنونی در حوزه امنیت جهانی در این قاره را وخامت می‌بخشد، بلکه تلاش‌ها برای از سرگیری گفت‌وگوی سازنده میان روسیه و ناتو را نیز مختل می‌کند.

وزارت خارجه روسیه هشدار داد اگر آمریکا نیرو‌های خود را از آلمان به لهستان منتقل کند، روابط مسکو و ناتو که پیش از این نیز دچار پیچیدگی بوده، تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

روزنامه وال استریت ژورنال به تازگی به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور داده است تا هزاران سرباز آمریکایی از آلمان تا ماه سپتامبر از این کشور خارج شوند. به موجب این طرح ۹۵۰۰ سرباز از مجموع ۳۴ هزار و ۵۰۰ سرباز ارتش آمریکا حاضر در آلمان کاسته می‌شوند.

وال استریت ژورنال به نقل از این منابع اعلام کرد این دستور به امضای رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید رسیده است.

با این حال وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که آمریکا هنوز اطلاعی به این کشور درباره خروج نیروهایش از آلمان نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۲۰:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
وقتی چند هزار آمریکایی داخل خاک آلمان هست
وزرارت دفاع آلمان یعنی فحش برای اون کشور
آخرین اخبار