اعلام آمادگی استان خراسان جنوبی برای حضور در لیگ برتر کشتی/ سروری: برای چرخه انتخابی به فدراسیون پیشنهاد دادیم

رئیس هیأت کشتی استان خراسان جنوبی از اعلام آمادگی این استان برای حضور در رقابت های لیگ‌ برتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس سروری رئیس هیأت کشتی استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: حتما قصد حضور در لیگ برتر کشتی فرنگی را خواهیم داشت و آماده برگزاری اردوها و مسابقات در سطح کشور هستیم و تمامی این موارد برای این است که می خواهیم کشتی در استان پیشرفت کند.

وی ادامه داد: در زمانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمرینات ورزشی در باشگاه ها به حالت تعلیق درآمده، با تماس با هیأت های کشتی شهرستان ها و مربیان از آن ها خواستیم که کشتی گیرانشان به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری کنند تا از یک آمادگی نسبی برخوردار باشند.

سروری در مورد شرایط کشتی خراسان جنوبی اظهار داشت: نزدیک به ۳ سال است که کار را بعنوان رئیس هیأت شروع کرده ام و از همان زمان به دنبال کار بر روی کشتی پایه بودم، آن زمان ما یک تیم کامل در رده های سنی نداشتیم اما در حال حاضر تیم های ما در نونهالان، نوجوانان و جوانان کامل هستند و انشاء اله که در سال های آینده نیز در بزرگسالان نیز تیم های ما کامل و از کشتی گیران بومی خواهند بود.

وی در مورد رشد کشتی در این استان گفت: در حال حاضر استعدادهای خوبی در استان شناسایی شده و بر روی آن ها کار می شود، بعنوان مثال امیرحسین حسینی، مبین گلکار در کشتی فرنگی و امیرحسین حسن زاده، سالاری و فدایی در کشتی آزاد از نمونه های بارز آن ها هستند. یک کشتی گیر خردسال نیز با نام محمودی در استان داریم که قطعا با استعداد و تلاشی که در وی دیده ام، در آینده یکی از چهره های مطرح کشتی در ایران و جهان خواهد شد.

رئیس هیات کشتی خراسان جنوبی در مورد کارهای انجام شده برای پیشرفت کشتی استان تصریح کرد: در این مدت جلسات خوبی را با نهادها و ارگان ها داشته ایم. جلسه ای را با مرزبانی داشتیم که بتوانیم از کشتی گیران خوبی که بعنوان سرباز در اختیار آن ها قرار دارند برای حضور در لیگ برتر کشتی استفاده کنیم. نشستی را با آموزش و پرورش در بحث کار استعدادیابی در مدارس برگزار کردیم و با مسئولان دانشگاه بیرجند نیز برای استفاده از امکانات یکدیگر رایزنی هایی را انجام داده ایم. همچنین با سازمان زندان ها و کانون اصلاح و تربیت برای آموزش کشتی به نوجوانان زیر ۱۴ سال صحبت کرده ایم تا بتوانیم در قالب یک کار فرهنگی، اجتماعی، ورزشی روی نفرات مستعد آن ها برای حضور در کشتی حساب کنیم.

سروری ادامه داد: البته در این مدتی که فعالیت های ورزشی به حالت تعلیق درآمده تعمیرات و بازسازی خانه کشتی بیرجند را نیز انجام دادیم و کل سالن ها را نیز ضدعفونی و گندزدایی کرده ایم. از سوی دیگر با همکاری گروه جهانی زمینه سازان ظهور نسبت به توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده، بروشور های آموزشی و همچنین بسته های حمایتی، بین مردم استان اقدام کردیم.

رئیس هیأت کشتی استان خراسان جنوبی استفاده از مربیان مطرح کشور برای آموزش کشتی گیران استان را از دیگر برنامه های این هیأت دانست و گفت: به دنبال این هستیم که پس از رفع شدن ویروس کرونا، از 2 مربی آزاد و فرنگی کار که در سطح ملی کار کرده اند برای آموزش کشتی گیران استان استفاده کنیم. از طرف دیگر به دنبال این هستیم که با استخدام کشتی گیران مطرح کشور در صنایع استان ضمن ایجاد اشتغال برای آن ها از دانش و توانایی فنی آنها برای آموزش کشتی گیران استان نیز بهره ببریم.

سروری در مورد دیگر برنامه های این هیأت در سال جاری اظهار داشت: حضور در لیگ برتر، لیگ نوجوانان، برگزاری دوره های دانش افزایی و ارتقاء مربیگری و داوری را نیز در دستور کار داریم.

وی در مورد عملکرد فدراسیون کشتی تصریح کرد: بعنوان یک استان محروم دوست داریم که بیشتر دیده شویم و فدراسیون کشتی کار بیشتری را به هیأت های کشتی بسپارد تا آن ها نیز هم در استان خود و هم در سطح کشور بیشتر دیده شوند. فدراسیون باید حمایت های خود را از استان های کمتر توسعه یافته در کشتی بیشتر کنند و با هر ابزاری از جمله رایزنی با مسئولان بلند پایه استان در جهت حمایت های مادی و معنوی و کمک به آن ها گام بردارد.

سروری با اشاره به اینکه تصویب چرخه انتخابی تیم های ملی یکی از کارهای ارزشمند در فدراسیون کشتی بود گفت: انجام این چرخه بسیار عالی است و کشتی گیر می تواند با نشان دادن توانایی خود در تیم ملی حضور پیدا کند. 

وی خاطرنشان کرد: یک پیشنهاد هم به فدراسیون کشتی داشتیم که کشتی گیران مستعد استان های محروم نیز در این چرخه دیده شوند و اگر عملکرد خوبی داشتند اما جزء نفرات برتر نبودند، حداقل برای ایجاد انگیزه به یک یا دو مرحله از اردوهای تیم های ملی دعوت شوند.


بیشتر بخوانید: رونمایی از سردیس پدر امیر و رسول خادم در مشهد مقدس/ ریاضی: به دنبال دیده شدن پهلوانان و قهرمانان کشتی هستیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار