تحولات اخیر کشور آمریکا، ناشی از خوی استکبارگری سران آن هاست

امام جمعه بافق گفت: خشونت‌های پلیس و ارتش آمریکا در برابر مردم محکوم و این اقدام آمریکایی‌ها نقص کامل حقوق بشر است.

اقامه نماز جمعهبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) به تبیین زندگی آن حضرت پرداخت و گفت: امروز مکتب شیعه هر چه دارد به برکت حرکت فرهنگی امام صادق (ع) است.

او گفت: دوران امامت امام صادق (ع)، اوضاع جامعه از نظر فرهنگی در پایین‌ترین سطح قرار داشت و ترویج بی بندوباری و امور غیر اخلاقی به اوج خود رسیده بود اما امام صادق (ع) در این شرایط حساس تلاش کرد و دست به کار فرهنگی بزرگی زد که این حرکت فرهنگی تا امروز برکاتش برای شیعه و جامعه اسلامی ماندگار است.

حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود به تحولات اخیر و کشته شدن "جورج فلوید" سیاه پوست آمریکا اشاره کرد و گفت: اوضاع آمریکا در حال وخیم‌تر شدن است.

امام جمعه بافق ادامه داد: خشونت‌های پلیس و ارتش آمریکا در برابر مردم محکوم و این اقدامات آمریکایی‌ها نقص حقوق بشر است.

امام جمعه بافق گفت: آمریکا با دخالت در کشور ایران در مقاطع مختلف همواره سعی داشت ذهن مردم را علیه نظام و انقلاب به انحراف بکشد، در صورتی که خود گرفتار مشکلات اساسی شده و نمی‌تواند این مشکلات را رفع کند.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: وجود بیش از ۱۵ هزار زندانی در آمریکا، ۴۵ میلیون بیکار در این کشور و ... مسائلی است که استکبار جهانی را دچار چالش جدی کرده است.

او افزود: نظام و انقلاب اسلامی با همه‌ی توطئه چینی‌های استکبار جهانی با تمام قدرت ایستادگی کرد و در این راه نیز سربلند است.

امام جمعه بافق همچنین با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با انتقاد از ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی گفت: با این ادغام به اصالت جهاد ضربه وارد شد.

حجت الاسلام سلیمانی خاطر نشان کرد: ادغام جهاد سازندگی با کشاورزی باعث شد روحیه جهاد گری که همیشه راه گشای مشکلات مردم بود خدشه دار شود و دیگر وظیفه اصلی جهاد سازندگی به درستی اجرا نشود.

امام جمعه بافق افزود: جهاد سازندگی در روستا‌ها و شهر‌ها اقدامات جهادگونه و زیربنایی مهمی انجام داد که با ادغام آن، این فعالیت‌ها کمرنگ شد.

ضرورت ارتباط بیشتر با قرآن و اهمیت آن در زندگی و توجه بیشتر نمازگزارن به نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی از مواردی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار