ضرورت ایجاد رشته علوم انسانی در دبیرستان‌های سمپاد سراب

نماینده مردم سراب بر ضرورت ایجاد رشته علوم انسانی در دبیرستان‌های سمپاد این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،داودی نماینده مردم سراب، با اشاره به راه اندازی مدارس سمپاد دخترانه و پسرانه در سال‌های اخیر در این شهرستان گفت: در حال حاضر رشته‌های علوم تجربی و ریاضی در دبیرستان‌های سمپاد تدریس می‌شود، اما با توجه به افزایش متقاضی در رشته علوم انسانی، ایجاد این رشته تحصیلی نیز ضروری می‌باشد.

داودی در آغاز عملیات احداث و بازسازی مدارس روستا‌های عسگر آباد و ناراب افزود: با پیگیری‌های انجام شده، در ۴ سال گذشته ۲۵ باب مدرسه به همت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در این شهرستان بازسازی شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان، با تاکید بر ضرورت احداث و تاسیس دبیرستان شبانه روزی دختران در سراب گفت: حدود یکصد دانش آموز منطقه از ۳۰ روستای محروم وصعب العبور به دلیل نبود این مدرسه با مشکلات آموزشی مواجه می‌شوند.

یحیوی فرماندار سراب، نیزبا اشاره به عمر بالای ۵۰ سال و فرسوده بودن ساختمان برخی از مدارس این شهرستان افزود: ۴۰ درصد مدارس شهری و ۶۰ درصد مدارس روستایی این شهرستان نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

یحیوی با بیان اینکه در سال جدید، تخریب و ساخت ۵ مدرسه درشهرها و روستا‌های سراب به همت خیرین آغاز شده است گفت: در برخی مناطق پرجمعیت از جمله منطقه حاشیه نشین لاله قبا و شهرک گل‌ها با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که نیاز به مشارکت خیرین داریم.

او از مسئولین سازمان نوسازی توسعه و تجهیزمدارس خواست تا در تکمیل و تجهیز پروژه نیمه تمام مدرسه ابوریحان سراب همکاری جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.