در پی دستور رئیس جمهور؛

قیمت مسکن ریزش کرد! / ترمز افزایش قیمت‌ها چگونه کشیده می‌شود؟

دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به بازار مسکن و متعادل سازی قیمت آن از جمله اقداماتی است که تاثیر آنی خود را نشان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تماس تلفنی رئیس جمهور در عصر دیروز با وزیر راه و شهرسازی مبنی بر کاهش قیمت مسکن و کنترل بازار این کالای اساسی زندگی‌, سرآغازی برای بررسی وضعیت فعلی بازارها و تاثیر پذیری دستور رئیس جمهور بر بازار مسکن شد. موضوعی که تازگی ندارد و ابزارهایی که برای کنترل قیمت ها در بازار مسکن بارها پیشنهاد داده شده اند. 
 
مسکن و خودرو به عنوان اصلی ترین احتیاجات زندگی روزمره هر خانواده، دچار گرداب گرانی عجیبی شده اند. گردابی که با هر تجویزی تنها در دوره ای کوتاه آرام شده و پس از مدت کوتاهی مجدد به محلی برای جولان سوداگران و دلالان تبدیل می شود.
 
حرکت عجیب نقدینگی به سمت بازار مسکن و خودرو هم جزو لاینفک اقتصادی است که همچنان سنتی مدیریت می شود. موضوعی که گله رئیس جمهور را هم در برداشته و منجر شد تا وی از کابینه مدیریت اقتصاد کشور به روش مدرن و دور از اقتصاد سنتی را  درخواست کند.
 
اما تمرکز اصلی این گزارش بر کنترل قیمت مسکن و خودرو است. بازار خودرویی که این روزها بسیار داغ بوده و قرعه کشی ها یکی پس از دیگری قصد خودرو دار کردن عده ای از سیل عظیم متقاضیان خودرو را دارد. اما مسکن داستانی متفاوت داشته و نمی توان بازارش را با قرعه کشی آرام کرد. البته این روزها خبر از برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت این بازار از طریق بازار سرمایه به گوش می رسد اما هنوز راهکاری برای آن تعریف نشده است.
 
جالب است بدانید که یکی از ترمزهای اصلی سوداگری در بازار مسکن، طرح مالیات بر عایدی سرمایه بویژه مالیات بر خانه های خالی است. مالیاتی که اجازه خالی ماندن خانه ها را به صاحبانشان نداده در نتیجه عرضه مسکن در این بازار افزایش می یابد. افزایش عرضه منجر به آرامش بازار و کاهش قیمت ها خواهد بود. 
 
اما نکته بسیار تاسف برانگیز اینجاست که این طرح سال هاست میان دولت و مجلس پاسکاری می شود، طرح که از ابتدای مجلس دهم مورد ارزیابی قرار گرفت و حال به مجلس یازدهم نیز کشیده شده است. این بین بسیاری از مردم بر این باورند که دولت با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه به دنبال افزایش فشار مالیاتی به طبقات ضعیف جامعه است در صورتی که با تصویب این طرح قشر ضعیف شاهد بهبود اوضاع اجاره و حتی خرید مسکن خواهند بود.

مالیات بر عایدی سرمایه همچنان روی میز دولت!

چگونه خانه و خودرو گران نمی شود؟
فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که عاقبت طرح مالیات بر عایدی سرمایه به کجا ختم شد؟ می گوید: این طرح پس از بررسی ها و چالش های مختلف اکنون روی میز تیم اقتصادی دولت قرار گرفته است و بررسی ها برای ارسال آن به مجلس در حال انجام است.
 
وی افزود: من نیز منتظر نظر رسمی تیم اقتصادی دولت برای جمع بندی این طرح هستم و هنوز زمان ارسال آن به مجلس شورای اسلامی و تصویب آن برای اجرا مشخص نیست.
 
طرحی عظیمی(مالیات بر عایدی سرمایه) که به صورت خرد به مرحله اجرا وارد می شود. قرار بود پرونده مالیات بر عایدی سرمایه در سال ۹۸ تصویب و به اجرا در بیاید اما هنوز هم در پاستور ماندگار شده و گویا تیم اقتصادی دولت قصد بدرقه این طرح به سمت بهارستان را ندارند.
 
اما برای بسیاری از مردم این سوال مطرح است که طرح مالیات بر عایدی بویژه مالیات بر خانه های خالی نوعی افزودن مالیات بر همگان است؟ یا بیان تخصصی تر, پایه مالیاتی جدیدی است؟  قطعا اینگونه نیست این نوع مالیات بیش از اینکه قصد کسب درآمد داشته باشد جنبه بازدارندگی و کنترل بازارها را دنبال می کند.
قیمت مسکن ریزش کرد! / ترمز افزایش قیمت‌ها چگونه کشیده می‌شود؟

مالیات بر عایدی سرمایه ابزاری برای کنترل تورم

غیبی پور، کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره روند اجرایی "مالیات بر خانه های خالی" اظهار کرد: برای خانه خالی پرونده ای در نظام مالیات و معاملات ایجاد می شود و نمایش سالیانه نشان می دهد که در سال های گذشته مالک خانه را اجاره داده است یا خیر.

وی افزود: مالکان اگر پرونده مالیات اجاره نداشته باشند برای نظام مالیاتی مفهوم خانه خالی را دارد و اگر مدعی باشد که خود ساکن هستند باید قبوض خدماتی نظیر برق و آب برای آنها صادر و همسایه ها شاهد سکونت آنها باشند.

غیبی پور بیان کرد: اگر اثبات شود که خانه خالی بوده فرد برای فروش واحد مسکونی یا اجاره آن در مرحله سند یا اجاره نامه نویسی مشمول پرداخت مالیات بر خانه خالی خود می شود، اینو نوع مالیات ها اغلب شکل جریمه دارند. مالیات یک نوع جریمه برای افراد خاطی است.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا وضع مالیات بر خانه های خالی منجر به افزایش اجاره بها و یا بهای ملک نمی شود؟ تصریح کرد: زمانی که شرایط احتکار سخت شود عرضه افزایش یافته و قیمت ها متعادل می شوند. این نگاه اقتصاد رقابتی است ولی متاسفانه در اقتصادهای انحصاری و تک محصولی که نوسامات ارزی مشهود است، شاهد کاهش قیمت نیستیم.

غیبی پور تاکید کرد: وقتی نهاده و مصالح با نیروی انسانی افزایش قیمت پیدا می کند در نتیجه مسکن گران می شود.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: زمانی که تورم زیر ۱۰ درصد باشد منجر می شود کسی خانه احتکار نکند چرا که طی سالیان مختلف قیمت ملک او جهشی افزایش پیدا نمی کند. اما تورم فزاینده فرد را تشویق به نگهداری خانه خالی می کند. در واقع هدف اصلی مالیات بر خانه های خالی کاهش تورم در جامعه است.

مالیات بر خانه های خالی اجاره ها را گران نمی کند

وحید عزیزی، کارشناس حوزه مالیات در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: کنترل بازار مسکن از طریق مالیات بر خانه های خالی نیازمند ۲ بازوی مهم است، نخست اینکه قابلیت اجرایی و نظارت قوی وجود داشته باشد و در مرحله دوم نرخ این مالیات باید به قدری بازدارنده باشد که مالکان خانه های خالی از پرداخت آن به اجاره مسکن خود مجبور شوند.

وی افزود: در کشورهای دیگر، نرخ بازدارنده و ضمانت اجرایی قوی مشاهده می شود به نوعی که نرخ مالیات خانه خالی به قدری بالاست که فرد به جای پرداخت آن مالیات خانه خود را اجاره می دهد و در آن طرف داستان هم اگر فرد یک دوره مالیات مختص را پرداخت نکند شاهد انسداد حساب های بانکی اش خواهد بود.

عزیزی ادامه داد: در ایران‌ نرخ مالیات بر خانه های خالی بازدارنده نیست، البته در مرحله اجرا فرآیند خوبی از ابتدای سال ۹۹ تدوین شد به نحوی که اخذ این نوع مالیات بر عهده شهرداری های مناطق گذاشته شد.

وی افزود: مالیات بر خانه های خالی تصویب بودجه ۹۹ این امکان را فراهم کرد تا از خانه های خالی مانده از سال ۹۵ هم مالیات ستانده شود. البته این امکان وجود دارد که افراد نرخ مالیات خود را بر اجاره بهای خود بیافزایند  اما در صورتی که نرخ مالیات وی هنگفت نباشد.

عزیزی در پایان گفت: کمتر پیش آمده افراد نرخ مالیات را بر اجاره بها و ارزش ملک دخیل کنند چرا که سازمان امور مالیاتی هم برنامه هایی برای این امر خواهد داشت.

"قیمت مسکن ریزش کرد" شاید تیتری باشد که رئیس جمهور برای تحقق آن با وزیر راه و شهرسازی برای بهبود بازار مسکن تلفنی تماس گرفت.

گذر از موضوع مسکن, گرانی بازار خودرو را یادآوری می کند. بازاری که این روزها درگیر ایجاد تعادل است. قرعه کشی ها و همچنین پیش فروش هایی که بیشتر به عنوان آرامبخش در بازار خودرو عمل خواهند  کرد و این بازار هم مانند مسکن نیازمند راهکاری دائمی است. مالیات بر عایدی سرمایه در بخش خودرو هم با ابلاغیه هایی همراه بوده که به نظر می رسد نیازمند اجرای صریح و فوری است.

مالیات بر خودرو

اخذ مالیات از خانه های خالی و همچنین معاملات خودرو آن هم با سود نامتعارف, از جمله مواردی است که سال ها پیش دولت باید به فکر آن ها می بود و با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه به نوعی مانع افزایش قیمت می شد. اما حالا هم دیر نیست و بهتر از تا تیم اقتصادی دولت به قید فوریت آن را به مجلس ارسال کنند تا تصویب آن گام مهمی برای کاهش سوداگری ها باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
حل مشکل گرانی مسکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
بعد از سی سل زندگی هرچه جمع کردیم رهن60 متری هم نمیشه چه برسه خرید خانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۵ تير ۱۳۹۹
هر چه کردید عکس شد اومدید سود بانک ها را کم کردید پول بره داخل تولید پول رفته داخل دلالی و خرید دلار و سکه
Netherlands
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ﺗﻮﺭﻭ ﺧﺪﺍ ﺳﻮﺩ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺭﻭ ﺯﯾﺎﺩ ﮐﻨﯿﺪ ﻗﯿﻤﺖ
ﻫﻤﻪ ﭼﯽ ﻣﺘﻌﺎﺩﻝ ﺷﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺍﺭﻥ ﻟﻪ ﻣﯿﺸﻦ
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۱۸:۱۴ ۰۸ تير ۱۳۹۹
تورو خدا سود بانکی رو زیاد کنید قیمت همه چی متعادل شه مردم دارن له میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۸ تير ۱۳۹۹
تو رو خدا به مردم رحم کنید این مملکت مگه صاحب نداره داریم زیر بار فشار اقتصادی له میشیم صدای شکستن استخونای مردم شنیده نمیشه اقای روحانی بیچاره شدیم قیمت مسکن حتی روستاها هم میلیاردی شده
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۸:۰۵ ۰۸ تير ۱۳۹۹
یه نظارتی رو رفتار مشاورین املاک هم کنید یه زمینو ارزون از مردم میخرن گرون میفروشن مخصوصا مشاور املاکهای دماوند و جابان نه انصاف هست تو رفتارشون نه وجدان هر هفته میری به بهونه گرون شدن دلار صد تومن میذارن رو هر متر زمین خدایی خودمونم به خودمون رحم نداریم دولت هم که اصلا نظارت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
بابا فقط حرف میزنید شماها کسی بفکر مابدبختانیست که من دوماه دنبال خونم گیرم نمیادبس قیمت رهن واجاره رفته بالا صاحبخونه هافقط دارن سواستفاده میکنن به مافشارمیارن خدابدادمون برسه فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خدایا یک عده دولتی تشکیل داده اندهمه بیسواد ملت بیچاره سرگردان خودت کمک کن ملت راازشر ه این دولت ومسعولان نجات بیان امین یاربلعالمین بیچاره ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تورابه خدا ی فکری به حال مردم فقیر و بی سرپناه بکنید صاحب مسکن که نشدیم هیچی خونه هم نمیتونیم اجاره کنیم. دولت بایدیزمینی باچادرهای حلال احمردراختیار ما بزاره چون اجاره بهای مسکن برامون واقعا مقدور نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
همش حرف است همش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
واقعا همش حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
ای کسایی که وضعیت رو دیدین ، میتونستین مشکلات صغیر و کبیر رو حل کنین
دهناتون رو بستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
خانه.دوست مسکن آرامش است
جای زندگی بوده است،
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۹:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
باسلام.مقصر همه ی گرونیها مخصوصا خودرو ومسکن دولت دولته بیخود هم خودتون روخسته نکنید ومردم بیچاره رو سرکار نگذارید.همه مشکلات این مملکت اگر دست ی بیسواد و کورهم بدی به شرط اینکه وطن پرست وباخدا باشه ظرف ۶ماه قابل حله ام این دولتمردان ما متاسفانه چون خودشون منافع دراینها دارند مافیا میسازند وعلنادستشان همیشه درجیب مردم بیچارست.من قول شرف میدم که نمیخوان درست کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه کنترل قیمت مسکن و خودرو مالیات سنگین هست و ولا غیر، هر آدم بیسوادم اینو میدونم ولی مسئولان مثلا باسواد ما نمیدونه، به عنوان مثال فروش خودرو زیر سه سال 80 درصد مالیات، و خونه هر فرد سرپرست ویا فرزند بالای 18 سال یک خانه داشته باشه، و فروش منزل مسکونی زیر 5 سال 70،80 درصد قیمت مالیات گرفته بشه، به خدا این قانون اجرا بشه تا بیست سال دیگه قیمت مسکن و ماشین ثابت میمونه. آهای مسئولان بیسواد، این درخواست مردم بدبخت ایرانه
Netherlands
پیمان
۰۴:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
اخه دلت خوشه سیمان رو هفتاد درصد میلگرد ۷۲۰۰ ملک اونطوری با توروم حالا امروزم اجازه ۲۰ درصد گرونی دادن چرا به مردم وعده دروغ میدن بگن نمیتونیم خلاص مردم خودتون دنبال چاره باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
دولت هر موقع کم میاره، دست تو جیب مردم بیچاره میکنه بابا جلوی دزدیهارا بگیری مملکت کم نداره نمونش پیمانکارهای شهرداری ی متر آسفالت می ریزن ۲۰ متر حساب میکنن روز تابلو نصب میکنن شب باز میکنن صورت جلسه میشه بخاطر خدا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۲:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بابا مشکل مردم ماشین نیست
خونه هست
اقای ....
صاحب خونه داخل 1سال مبگه 25ملیون بزار رو پولت تا تمدید کنم
من کارگر شهرداریم با حقوق 1.900
با 2 بچه از کجا بیارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
خندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۳:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بی کفایتی
عوام فریبی
دروغ
فساد
سو استفاده بنام دین
چپاول اموال
کاش مردم بفهمند که از کجا اسیب میبینند...
متاسفم برای خودم که این جامعه شده جامعه اسلامی و شعار پشت شعار...

شدیم ونزوئلا ولی با رنگ و لعاب مذهبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
فقط باید خندید و بسسسس
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خخخخ اینم شدمثل ریزش طلاودلاروسکه
متری هزارتومن ریزش کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
هرایرانی بالا۱۸ سال یک واحد ساختمان بیشترازاون ماهیانه یک درصد مالیات ویک خودرو بیشتراز اون ماهیانه یک درصد مالیات زمین وسایرمستقلات همینطور تا سرمایه ها به طرف تولید واشتغال هدایت بشه وفساد ازجامعه برچیده بشه وجوانان راحت صاحب خانه شوندو ازدواج کنند
Iran (Islamic Republic of)
مساجر
۲۱:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خواهشا فکری به حال مسکن کنید مردم دیگه بریدن هر چقدر تلاش میکنند تا یه سقف تهیه کنن برا زن و بچه هاشون باز فردا صبح خونه گرون تر شده . ای مسولینی که کوتاهی میکنید فردای قیامت باید جواب گو باشید حق الناس خیلی سخته......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دولت قیمت دلار را کنترل کند و از افت ارزش پول ملی جلوگیری کنه همه چیز حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام تو رو خدا زندگی رو به کام همه مردم سیاه کردین من باوجود دو تادختر با شغل کارگری چجور ماهی 1400 اجاره بدم تو رو خدا فکری به حال مردم کنید
Iran (Islamic Republic of)
بهروز موذن
۲۰:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
این روش کهنه شده ،هرگاه مسئولی مشکل مسکن را مطرح می کند گویا چراغ سبزیست به مافیای مسکن برای افزایش قیمت یا اجاره،از قدیم امار نشان داده وقتی مالیات به مسکن عامل تهدید میشه بلافاصله در بخش اجاره فشار بر مستاجر وارد میشه نه به موجر بلکه بهانه دست موجر برای افزایش اجاره میدهد این تفکر در همه ابعاد معاملات صدق می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام چه میشود یکی از.وعده عملی شود بلکه دست فقرا مستاجران به نان خشک به راحتی بازشود اگرچنین گفته واقعیت داشته باشه معجزه ای بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
تو را به خدا کاری کنید مردم زیر بار گرانی تلف شدن
بی خانه بودن الان هم نمیتونن اجاره کنن
ما که خونه ده متری هم نمیتونیم بخریم
از خدا بترسید عاقبت به خیر نمیشوید شمایی که دامن میزنید به گرانی وتورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
مسل ماشین ها ک توانشتی ماشین هارا ارزان کنید با مالیات سنگین چه خانه تمام چه نیم تمام
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دولت بایددشماره تلفن اعلام کنه مردم خونه های خالی را گزارش کنند
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۶:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اخوال شما!!!
سالیان سال است دولتها ی مختلف در باره مسکن طرح و راهکار و برنامه میدهند ولی چرا هیچ کدوم از اینها چاره کارپردرد این مردم نمیشود قیمتها همیشه فاصله نجومی هم در آمد مردم وهم قیمت واقعی آن دارد به راستی چاره چیست؟ الا.. یعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
تا این دولت هست..ارزانی رو در خواب باید دید.
Iran (Islamic Republic of)
امیرعطایی
۱۵:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
۱۵ساله مستاجرهستم هرسال بدتدازپارسال عمرمون پشت درخونه های مردم تموم شدهیچ دلخوشی نداریم...این چه وضعی چراسران مملکت اقدامی نمیکنن من یه مسافرکشم باهزاربدبختی هزینه بخورونمیرواسه زن وبچم جورمیکنم..به بزرگی خدابیشترازاینهاازرهبروریس جمهورانتظارداشتم ماتوکشوری زندگی میکنیم که همه چیزهست وهمه چیزنیست.. امثال من که اصلانمیدونن راضی بودن ونبودن چیه چه معنی داره...
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۱۵:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
باسلام
خدمت شما عزیزان
ای کاش راست بود ما مستاجر هستیم و متاسفانه صاحب خونه بوسه و اجاره زیاد کرده مجبوریم قبول کنیم یا با دزدی یا با گدای باید پول جور کنیم این چکاری هست بخدا بیمه نداریم دکتر نمیریم دردامون تو خودمون هست کسای که خونه گرون کردن کمسیون گرون خدا بداد بقیه برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام ، این کارها آدرس اشتباه به مردم دادن است !!! تا زمانی که عرضه از تقاضا پیشی نگیرد قیمت ملک و متعاقب آن اجاره املاک کاهش نمی یابد . و در صورت بالانس عرضه و تقاضا میتوانیم شاهد ثبات در قیمت بود تا آن زمان تحمیل هر گونه هزینه به نام مالیات بر خانه های خالی - و یا مالیات بر عایدی مستقیما" بر دوش متقاضی که خریدار و یا مستاجر است سنگینی می نماید .
Iran (Islamic Republic of)
مهرانا
۱۴:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
باسلام ،اگ مسئولینی برای هر استان و شهرستانی قیمت ملک رو مشخص کنن دیگه دلالان مسکن نمیتونن قیمت ببرن بالابسته ب اینکه تو اون خونه ملک چقد کار شده قیمت بزنم
الان هرج ومرج شده ،تو کوره دهات ها هم قیمت ی متر زمین ۴میلیون،۵میلیون، ۶میلیونه تومن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به خدا ما نه ماشین داریم نه خانه بار اول و بار دوم برای ماشین ثپت نام کردیم ولی هیچ گدامش به اسم ما در نیامد خوش سرکاری
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
وقتی قیمت مصالح ساختمانی مثل اهن وسیمان تو بورس به صورت حباب میره بالا معلومه تاثیر خودشو تو مسکن میزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خدا راشکر رییس جمهور زنگ زد گفت رسیدگی کنید همه چی خوب وعالی بود خودرو که مشکلش حل شد حالا نوبت مسکن
دیگه هیچ غم وغصه ایی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام میدونی یک سر به فبمت مسکن در دوره های مختلف بزنید واخرین قیمت مسکن واجاره خانه را در دوره شروع ریاست جمهوری روحانی بعنوان قیمت پایه قرار دهید وبعد سر مردم منت بگذارید که قیمت مسکن ارران شد با مسولین کاری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
در همه شرایط به فکر درآمد خودشون هستن نه به فکر مردم از اینم میخواد یه پولی در بیاره میگه ما مالیات میگیریم حالا ارزون میشه بشه نمیشه نشه
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۳:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام ما داخل لرستان زندگی میکنیم شهری که از فقررتبه اولو داره.بعد میان میگن تا ۲۸ سالگی بایدتشکیل خانواده بدید اخه با کدوم پول اقای روحانی الا داخل لرستان ی خونه ۶۰متری بخواه گرایه کنی میکن ۶۰ میلیون ماهی ۷۰۰.خونه هم بخوا بخری صحبت از میلیارد یا ۳۰۰یا ۴۰۰میلیون پوله.اینا ب کنار که میتونه طلابخره یا جهیزیه بخره ماهم از خدامونه تشکیل خانواده بدیم ولی وقتی وضع کشورمون اینجوریه چطور بخریم شما نگاه ب اونایی که ثروتمندهستن فقط میکنید اصلا ب فقیر بی چاره ها توجه ایی ندارید من خودم ب شخصه پدرم کارگر هست ی بخور نمیربیشتر نمیتونه در بیاره.خودمم ب هر دری میزنم برم سرکار یا وام بگیرم مغازه بزنم که اگه رفتم خواستگاری بگم ی شغلی دارم نمیشه براوامم هزارتا راه جلو ادم میزارن.شما مسکن .ماشین طلا وجهیزیه رو ارزون کنید همه ما از خدامونه تشکیل خانواده بدیم.تا الا تو این ۸سال چ کاری واسه فقیر بی چاره ها کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خانه شده متری ۲۰ میلیون مسیولین خبر دارید؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خبر دارن???مال خودشونه ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام بنده خدا ، دولت برای کسری بودجه سه تا منبع تامین دارد ؛ اول دلار - دوم دارایهای دولت املاک - و سوم بورس ، پس سعی نکنید دولت را آگاه کنید افزایش نرخ دلار - افزایش قیمت املاک و بازار داغی بورس کار خود دولت و تیم دولت است ، علی برکت الله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
راه حل : بجای گرفتن مالیات از تولید کننده از متراژ مسکن اضافی از خودرو اضافی از احتکار طلا و دلار و مواد اولیه تا میتوانید مالیات بگیرید تا سرمایه ها به ناچار به سمت تولید هدایت شوند و با حل یک مشکل ،هزاران مشکل دیگه حل شود اگر بانک اطلاعاتی دولت ضعیف است و نمیتواند باید استعفا بدهند تا شخص لایق تری بیاید که برنامه ریزی برای اینکار داشته باشد و تضاد منافع نداشته باشد خام فروشها را نیز در مرز با تعرفه بالا به سمت ارزش افزوده هدایت کنید اجاره خانه ها را هم با قانون محدودیت افزایش سالانه بدهید این تغییرات بنیادی نیاز به کار انقلابی دارد
Netherlands
پیمان
۰۴:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
من یه تولید کننده هستم شب عید با سیزده تا خانواده که پیشم کار میکردن از سرمایه یک میلیاردی ۴۰۰ میلیون ضرر دادم منم کارگاه رو تعزیل کردم نشستم خونه بدون استرس حالا بگو دولت میتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
شبها از استرس تخليه خانه خوابم نميبره فقط مرگ ميتونه بهمون آرامش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
چرا طی این سال‌های برنامه ریزی واجراء اقدامات توسعه ای در ابعاد مختلف وضعیت اشتغال وایجاد فضای کسب وکار متناسب با رشد وتوسعه جمعیتی وفارغ التحصیلان بوجود نیامد تا بساط این همه مشاغل کاذب ومخرب اقتصاد که فقط با دلالی و واسطه گری وکار چاق کنی نه تنها فایده‌ای برای رونق کسب وکار ندارند بلکه خود موجد ومولد همه مفاسد وچالشهای در اقتصاد ومعیشت مردم هستند جمع شود ازعوامل بسیار اساسی وجدی در بحران مسکن وخودور وسایر مایحتاج وکالاه وجود شبکه گسترده وبهم تنیده دلالی واسطه گری از کف بازار ها تا تجارت سوداگرانه مشتی انحصارگرا ازخدا غافل منفعت جو که با سوق نقدینگی بادآورده باعث نابودی رونق تولید وایجاد اشتغال وبهبود فصای کسب وکار مفید ومولد شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
میشه این آقای مسؤل بگه، صاحب خانه ایی که یک باب خانه ساخته وخود هرجه دلش می خواهد قیمت تعیین می کنه،!؟! باچه قانونی میشه قیمت خانه اش راتغییر ویا پایین آورد!؟!؟ دیروز درشهرما که قیمت زمین مانندتهران بالا نرفته،
یک نفر که تازه ساخت خانه ی 100متر اش به اتمام رسبده بود، قیمت این خانه رابه مشتری یک میلیارد ونیم تعیین کرد وقرونی هم بالا وپایین نداشت، وزور دست اوبود!؟!؟ بااین صاحب خانه هایی که خود بدون داشتن قانونی تعیین قیمت می کنند، چه باید کرد، وکجا شکایت کرد!؟!
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۱:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
مطمنی که ریزش کرده ولی کف بازار خیزش نشون می ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اول از همه بروید سراغ آن مرفه هان بی درد دانه دشت که برای هر کدام از اعضای خانواده شان چندین ماشین لاکچری و چندین خانه و ویلا ی آنچنانی و .... دارند تا آنها هم از غصه دق کنند و بمیرند از بس خیلی خوشبخت و بی درد تشریف دارند .
Iran (Islamic Republic of)
وحید موسوی
۱۱:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
راه حل مسکن وخودرو میدانم حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
قیمت ماشین تو هیچ سایتی نیست پس نزارین قیمت های من درآری خانه هم تو سایت هایی مثل دیوار و شیپور بزارن . این قیمت هایی که هرکس از خودش میزاره رو چه حساب کتابیه.جلوی این کارو بگیرید. مثل قیمت ماشین.ی کاری بکنید. چرا دست روی دست گذاشتید. حرکتی اقدامی تظارتی .....فقط حرف حرف حرف
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه بانو
۱۱:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
یک سال نیمه وام مسکن یکم موعدش رسیده اما با این قیمتا اصلا نمیتونیم بخریم من همسرم دیگه امیدی نداریم به خونه دارشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
واقعا باید یه کاری کنن چون سوپاپ اطمینان این مردم دیگه داره میترکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
ترکیده
United States of America
مرتصی
۱۰:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه هر طرحی که به نفع ثروتمندان بود خیلی زود تصویب و هر طرحی که به نفع عموم مردم بود اینقدر پاسکاری نیکنن تا آخر با یه طرح داغون که اونم به نفع کسایی که ۸۰۰۰ تا واحد دارن تصویب میشه و بازم این مردم بدبختن که بیچاره تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به کی میگی داداش اینا همه قوانین رو به نفع خودشون تصویب میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
این هم یه کلک دیگه که مسکن گرون بشد. مالیات بر خونه های خالی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
هر کار میکنن بکنن
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
با مالیات بر خونه های خالی مسکن ارزونتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
کجا ریزش کرده من هر املاکی می رم تو شرق تهران آپارتمان متری ۳۰ میلیون تازه جاها ومحله های بدش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
مسکن باید از حالت کالا خارج شود انبوه سازی مختص شرکتهای صلاحیتدار باشدالبته با نرخ مشخص و دستور العمل دقیق برای داشتن مسکن دوم باید 70% ارزش منافع آن را مالیات اخذ کرد مهمترین روش برای حذب سرمایه های مردم و نجات آنها از بی ارزش شدن پیش فروش بنزین و نفت ومحصولات پتروشیمی ومعادن به مردم و طراحی مگا پروژه ها در دریا و خشکی برای تولید انرژی
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۹:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به لطف دولت تدبیرو امید ما زندگی نمیکنیم بلکه فقط مقاومت میکنیم برای زنده موندن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
من دیگ حوصله مقاومتم ندارم موندم کی بمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
کی میشه خانه پولش پنچ میلیون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خانه از پای بس ویران است ساختار اقتصاد را باید درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اره به همین خیال باشید طرف ملکش براش ارزش داره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۶:۴۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دیوار و شیپور وسیله دلالان برای افزایش نرخ خانه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
وقتی کشاورزی را نابود کردید وهمه روستائیان را مجبور به مهاجرت کردید نتیجه همین میشود ،امروزه که بساط ازدواج را تعطیل کرده اید دلیل ندارد قیمت مسکن بالا رود، اول اینکه قیمت مصالح بالاست هزینه مجوز بماند، دوم اینکه مهاجرت از روستاها وشهر های کوچک ادامه دارد اگر مهاجرت قطع شود کسی خانه نمی خرد چون ازدواجی در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بجای پائین آوردن نرخ تورم برای خود درآمد جور میکنند، خب خیلی ها دیگر ساخت وساز نمیکنند وبا کم شدن عرضه باز قیمت بالا میرود
Iran (Islamic Republic of)
یه بدبخت
۰۵:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
وقتی میگن فلان چیز ارزون شد اصلا شک نکندی که چند برابر شد قیمتش خدا کنه ایران کلا به یه زلزله‌ای زیر و رو بشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد فریدونی
۰۵:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به همین خیال باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
باید مسکن ارزان شود
Japan
نازنین
۰۴:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ازتون خواهش میکنم صدای ماروبه گوش مسئولین برسونین،ماقشرضعیف که زیرخط فقریم ودرآمدماماهی یک میلیون ونیم است چه جوری اجاره خونه دوسه میلیونی پرداخت کنیم توروخدایه کاری بکنین افسردگی گرفتیم،ماکه حسرت خونه دارشدن روبه گورمیبریم توخوابم نمیبینیم حداقل کرایه هاروپول پیشاروکم کنین تورواماحسین ماداریم ذجرمیکشیم انصاف نیست برایه خونه ۵۰تا۶۰متری این همه اجاره،آخه ازکجابیاریم انصافتونوشکرپس سرمونوبزاریم بمیریم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
طرح مالیات بسیار عالیه#اگه واقعا دولت و مجلس و تیم نظارت کاردان و دلسوزانه عمل کنند#این دوسال مسکن قیمت ۵ برابر شده بازار ول شده صاحب نیست#کنترل قیمت مصالح واهن#چشمم آب نمیخوره این دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ما که زندگی نمیکنیم
زندگی داره ما را ......
Iran (Islamic Republic of)
ص
۰۳:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
کجا ترمزش کشیده شده و حواهد کشید...همین احبار و توییت شما باعث گرونتر شدن میشه..اساسا عامل گرونب احبار و توئیت های شماس ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
توروخدا جلوی دلالانی که هر روز جیبشان را پر پول می کنند بگیرید.تو سایت دیوار و شیپور برید و جلوی قیمت های بالای فروش و اجاره خانه را بگیرید.طبق نظرکارشناس خانه ها در هر شهر و هرمنطقه خرید و فروش و اجاره بشن.به خدا دنبال خانه برای اجاره ام.با پولی که دارم پیدا نمی کنم.توروخدا توروخدا نزارید پولدارا پولدارتر و بی پولا بدبخت تر شن
Denmark
علی
۰۲:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
این هم ازمسکن...... خب الحمدالله که دیگه مشکلی نباشه....‌‌اگه هم بود فقط شما اعلام کنید ....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اگر با دستور درست میشه چرا دیر دستوردادن اگر درست نمیشه چرا مردم را گمراه میکنن من تویی که سوادم چهارم ابتدایی است میدانم که ایراد در قیمت دلار و طلا است اونا درست نشه هیچی درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
بیهوده
۰۲:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
تازمانی اقایانی سرکارن که همه حتی چندتاخونه دارن همینه مگه کسانی بیارن رو کار که هم جوان باشن هم مستجرکه قدر مستجر بفهمه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
مشکل اقتصاد با دستور حل نمیشود . تمامی اقلام و تجهیزات و لوازم و هرچه فکر کنی به خاطر تحریم دهها برابر گران شده و تا زمانی که تحریمها برداشته نشود روز به روز اوضاع مملکت بدتر و گرانی بیشتر میشود .پس مثل روز برای همه مردم روشن شده و لطفآ با صداقت صحبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۲:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
هنوز خیلی زود زحمت نکشید نیاز نیست کاری انجام بدین خونه ای ک زیر ۱۰۰ملیون بوده در عرض دوسال رسیده ب ۵۰۰ملیون ومسولئن مربوطه هنوز تو خواب زمستونی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۲:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خدا نگذره از دولتمردانیکه طرح مسکن راتعطیل کردند.
Germany
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اگر مالیات عدالت میاورد در امریکاوفرانسه ۹۶درصد ثروت دست ۴درصد جمعیت نبود مالیات را مصرف کننده نهایی ومردم عادی خواهد داد نه ثروتمندان مشکل کمبود عرضه وتولید در مسکن وخودرو ...است پس لطفا آدرس اشتباه ندهیم.همه مردم سوداگر نیستند خیلی تلاش میکنند ارزش سرمایه خود را حفظ کنند،ونباید شرایط کشورمان را با سایر کشورها مقایسه کرد رکود،عدم تولیدوفرسودگی ماشین آلات وکمبود سرمایه گذاری وتحریم های ظالمانه...
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۱:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
مبلغ اقساط وامها رو بیارید پایین اخه
چطور با ماهی۳تومن درامد ۳۷۰۰ قسط وام مسکن پرداخت کنیم اونم با سود۱۸ درصد
درضمن دیگه خونه ارزونتر از مسکن مهرها نداریم که بشه با وام مسکن خرید پس شرایطی بزارید که بشه از این خونه ها خرید چون هیچکدام سند ندارن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه حل بحران مسکن شروع سریع ساخت مسکن های اجتماعی مانند مسکن مهر است و دولت باید تا قبل از پایان تابستان سخت مسکن ۱۰ درصد ساخت را انجام داده باشد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
قیمت مسکن زمانی میشکند که خرید و فروش املاک و زمینهای قولنامه ایی ممنوع و مالیات سنگین بر خانه های خالی وضع و از همه مهمتر تعیین قیمت توسط کارشناسان وزارت مسکن و قوه قضاییه باشد و گرنه هیچ راهی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام تنها راه حل برای حل این مشکلات قطع دست دلالان از تمام بازارها از جمله مسکن و...است.باید قوانین شفاف و دقیقی تصویب و اجرا شود.باید همچنین بر اجرای صحیح آنها نظارت شود.برای خانه و ماشین اجرای مالیات برعایدی سرمایه و مالیات بر خانه های خالی امری بسیار ضروری است.همچنین مجلس باید قانونی تصویب کندکه خانه و ماشین توسط کارشناس متخصص در این زمینه قیمت گذاری ودر صورت داشتن برگه کارشناسی امکان خرید وفروش داشته باشد.درست مثل بانک مسکن و دادگستری که از طریق کارشناسان متخصص قیمت گذاری رو انجام می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
مسعودفخاری
۰۱:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
من اگه چندین وچند خونه داشتم و دریه مقامی بودم که قراربود قانونی وضع کنم که منجربه پایین اومدن قیمت خونه هام میشد بی خیال وضع کردن واجرایی کردنش میشدم شماچطور البته من خیلی بی وجدانم ومثل مرداعتراف میکنم به ضعفم شماچطور
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام چرا یه فکری برای ما بدبخت بیچاره ها نمیکنید بیست سال از زندگیمون گذشت هنوز نتونستیم یه خونه بخریم با یه حقوق کارگری تا ما سال ده ملیون جمع کنیم بشه پس انداز که خونه بخریم سال دویست میلیون رفته رو خونه ها خیلی متاسفم برای دولت چطو زندگی کردیم اصلا آسایش نداشتیم به خاطر گرونی درآمد کم
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۰۱:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اینها توانایی کنترل مسکن رو نداره چون خودشون مافیای مسکن هستن .
شهر یزد ب شهر ارواح ایران معروفه ولی قیمت خونه رهن و اجاره به اندازه لندنه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خونه خونه خونه ۴۰ تا خونه ساختم خودم هنوز مستاجرم با اینکه میتونم صاحبخونه باشم ولی شغلم هنوز ساختن خونه با سرمایه خونمه پروانه ومصالح دوساله ۷ برابر شده چطور خونه میشه ارزون ساخت با این گرونی ولی من باز هم میسازم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بابا پشتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
استفاده از اوراق مشارکت توسط بانگ ها با سود خوب باعث کم شدن نقدینگی در بازار می شود
Netherlands
حقی
۰۰:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
با سلام و احترام
هر گونه مالیات و عایدی بر موجرین اعمال شود، از مستاجرین اخذ خواهند کرد . لذا پیشنهاد میگردد : تسهیل و تسریع کافی در ثبت قراردادهای مالک و مستاجر با کد رهگیری جهت شفافیت لازم ۲ـ پرداخت وام رهن به مستاجرین ۳ـ افزایش یارانه مستاجرین با قطع یارانه و معیشت موجرین ۴ـ شناسایی سریع و صحییح مالکین و واحدهای اضافی آنها ۵ـ تعیین میزان اجاره بر اساس موقعیت بنا و مناطق طبق نظر کارشناسان . ۶ـ ورود دولت جهت خروج موجری و مالکیت واحدهای اضافی از لیست مشاغل درآمدزا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
افزایش مالیات واینگونه افزایشهابه بهانه کنترل قیمتفقط باعث فشاربیشتربرافرادضعیف است هدف افزایشها سوددولی است پول بنزین .برق گاز دفاترثبت و...چه اثری غیرازبدبختی برزندگی مردم گذاشت مگرمردم ازشدت ثروت ناله سردادهاند لطفا به بهانه کمک به مردم ازاین دلسوزیها کمتربکنید احمق که نیستیم فکری به علت گرانیها بکنیداگر راست میگویید بعلت مهارتورم که کالاها راگران نمیکننی مردم گویا ازشدت ثروت دست به خودکشی می زنند انصاف چیز خوبی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
فشار نقدینگی که خود دولتها چند دهه هست بوجود اورده اند بدون هیچ گونه پشتیوانه در تولید نه حتی مسکن بلکه همه قسمت های اقتصادی کشور باعث بوجود امدن تورم افسار گریخته که کنترلش از دست همه خارج میشه که در بخش های تولید و توضیح خودش نشون میدهد بدون هیچ گونه توازنی به راستی از تورم فقط ثروت باداورده خیلی ها که حتی نه کار مکنن نه چیزی تولید مکنن زیاد میشه ای وسط فقط طبقه محروم جامعه فقیر تر میشن که همش در حال تلاش بیهوده برای بهتر شدن زندگیشون مکنن بی ثمر ممونه و فقیر میمونن اه ناله نفرینشون ای دنیا تموم میشه ولی دار مکافات باقی ممونه برای اونای که درد رنج جامعه میبنن ولی دیوار انکارشون زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ازطرف مردم اصفهان
۰۰:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
مضخرف یعنی همین میزارندخوب گرون بشه بعدمیپرن وسط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
باحوقوق 700هزارتومن بنده میتوانم خانه بخرم امیدخدادرسرازیری هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
چرا دولت در دور اول انتخابات تونست قیمت‌ها (مسکن، خودرو و...)تاحدی ثابت نگه داره؟ دور دوم انتخابات نتونست و قیمت ها هر روز افسار پاره کرد؟
معلوم کار خود دولته
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
همونطور که پراید رو برگردوندید به 20 میلیون خونه هم میتونید برگردونید. این دولت کارش شده فقط حرف وحرف حرف
Kuwait
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دولت بايد اول ارزش پول ملی را حفظ کنه. سیمان و یا میلگرد به دولار بازار ازاد حساب کنید گرون نشده شاید ارزونتر هم شده. ولی بخاطر بی ارزش بودن پول ملی و ربط تمام تولیدات چه دولتی چه خصوصی به دولار بازار آزاد. نتیجش ضعف شدید در قدرت خرید مردم میشه. کافیه یارانه رو امروز با دولار بازارآزاد و ۵ سال پیش مقایسه کنید.
به نظرم دولت میتونه با تخصیص زمین مخصوصا تو شهر های کوچک. و به صورت مشارکت مردم و مساعدت بانکها خیلی از مشکلات رو حل کنه. مثلا زمین با قیمت ارزان و هر ۳۰ یا ۴۰ خانوار با مشارکت در ساخت واحدهای مشارکتی. قیمت تمام شده خیلی پائین تر میاد .

البته خواستن توانستن است و نخواستن نتوانستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام طرف آمده زمین از بنیاد مسکن گرفته ۳میلیون داخل برنامه دیوار گذاشته ۵۰ میلیون پس چرا جلو این افراد نمیگیرند این میشه تورم با کم کردن نرخ سود تورم پایین نمیاد ولی زمین ۳میلیون فروختن ۵۰ میلیون تورم
سربه فلک میکشه/
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
متاسفم بر پدر و مادر کسانی که مردم رو به بازی گرفتند همون قدر که قیمت خودرو رو درست کردید اینم درست میکنید
آخرین اخبار