آسفالت ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی کشور

​مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای گفت: امسال قرار است در قالب طرح ابرار سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، خانقایی مدیرکل دفتر ساخت وتوسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای افزود: برآورد می‌شود در سال ۹۹ هم ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سه هزار و ۵۰۰ کیلومترمورد نیاز است.

خانقایی با اشاره به پایین بودن میزان بهره مندی روستاییان خراسان شمالی از راه مناسب گفت: طول راه‌های روستایی این استان بیش از چهار هزار و ۶۵۰ کیلومتر است که از این رقم ۲ هزار و چهار کیلومتر آسفالت و ۲ هزار و ۶۴۸ کیلومتر خاکی است.

او با اشاره به اینکه میزان بهره مندی روستاییان خراسان شمالی ۱۰ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است گفت: در سطح کشور ۹۲.۸ درصد از روستاییان ساکن در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از راه مناسب بهره مندند، اما این رقم در خراسان شمالی ۸۳.۱ درصد است.


بیشتر بخوانید:آسفالت ۲۷ کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی


مدیرکل دفتر ساخت وتوسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه باید تلاش بیشتری انجام شود تا خراسان شمالی در این شاخص به میانگین کشوری برسد افزود: اجرای ۵۸۰ کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی به وسیله اداره کل راه و شهرسازی در دست اقدام است و ۸۰ کیلومتر در قالب طرح ابرار در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال اجرا است.

خانقایی اظهار داشت: تاکنون حدود ۲۹ کیلومتر راه روستایی توسط راه و شهرسازی آسفالت شده است و در مجموع ۳۶ کیلومتر راه در محور‌های روستایی در سال ۹۸ آسفالت شده است.

او با بیان اینکه جاده، زیرساخت مهم در توسعه روستا‌ها است گفت: از مسوولان استان انتظار می‌رود با توجه به اینکه راه روستایی امسال از منابع ملی اعتبار ندارد در توزیع اعتبارات استانی در اولویت گذاری‌ها به راه روستایی توجه داشته باشند.

مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی آماده آسفالت است که در ۲ ماه آتی تکمیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.