عشایر مهاباد ۲۳۵ هزار راس واحد دامی در اختیار دارند

مدیرعامل تعاونی عشایر شهرستان مهاباد گفت: عشایر شهرستان مهاباد، حدود ۲۳۵ هزار راس واحد دامی سبک و سنگین را در اختیار دارند.

عشایر مهاباد ۲۳۵ هزار راس واحد دامی در اختیار دارندیوسف فصاحت مدیرعامل تعاونی عشایر شهرستان مهاباد در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: عشایر این شهرستان با تعداد ۲۳۵ هزار واحد دامی سالانه بیش از ۱۸ هزار تن انواع محصولات دامی و پروتئینی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

فصاحت با اعلام اینکه عشایر سهم بزرگی در تولید گوشت و مواد لبنی ایفا می‌کنند، افزود: با میزان ۸ هزار ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۹ هزار و ۵۰۰ تن شیر و ۲۳۹ تن پشم و مو؛ سالانه ۱۸ هزار و ۲۳۹ تن محصولات دامی تولید می‌کند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد اظهار کرد: عشایر با امکانات محدود خود نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

فصاحت بیان کرد: می‌توان با احیا و تقویت مهارت‌های عشایر و ارائه طرح‌های مشتری‌پسند و طبق نیاز بازار در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) گام‌های موثری را برداشت.

۱۰۳ هزار و ۹۲۷ نفر جمعیت با ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در آذربایجان‌غربی زندگی می‌کنند که با این آمار ۹ درصد جمعیت عشایری کشور در این استان سکونت دارند؛ ۶ هزار خانوار از عشایر شمال استان بیشتر به مناطق ییلاقی شهرستان چالدران کوچ می‌کنند و عشایر جنوب استان نیز به مناطق ییلاقی شهرستان‌های نقده، پیرانشهر، اشنویه، مهاباد، ییلاقات سلیم خان شهرستان شاهین‌دژ و دامنه‌های سهند آذربایجان‌شرقی کوچ می‌کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.