صادرات مجدد کالا‌ از بندر خرمشهر به بنادر کویت امکان پذیر شد

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از صادرات مجدد کالا‌های صادراتی این بندر به بنادر کویت با تغییر در شیوه بسته بندی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، نوراله اسعدی مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر درخصوص توقف شناور‌های پر صادراتی برگشتی از بنادر کویت در اسکله‌های بندر خرمشهر تصریح کرد: پس از شیوع کرونا و ممانعت کشور کویت از ورود شناور‌ها به بنادر این کشور، ۲۸ فروند شناور ایرانی به بندر خرمشهر برگشتند.

اسعدی ادامه داد: این ۲۸ شناور ایرانی از اسفند ماه پارسال تاکنون همچنان زیر بار در انتظار بازگشایی بنادر کویت در اسکله‌های بندر خرمشهر مستقر بودند.

او افزود: در پی موافقت بنادر کشور کویت با ورود شناور‌های حامل کالای صادراتی از بندر خرمشهر کالا‌ها مجددا تخلیه و پس از تغییر در شیوه بسته بندی و استافینگ و یا کیسه گری در قالب کیسه جامبو در ترمینال کانتینری مجهز و پیشرفته بندر خرمشهر به کشور کویت بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰Teu کانتینر توسط ۳ فروند شناور به مقصد کویت بارگیری و در بنادر آن کشور تخلیه شده اند و سایر کالا‌ها در حال بسته بندی و کیسه گری و همچنین استاف و چیدمان در کانتینر هستند.

اسعدی در خصوص تاثیر تغییر شیوه بسته بندی و صادرات کالا‌ها افزود: انجام تغییر شیوه بسته بندی و صادرات در راستای کاهش حل اختلافات بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها، کاهش هزینه‌های خروج از اسکله‌ها و درنهایت منجر به کاهش ریسک‌های ایمنی دراسکله‌های بندر خرمشهر شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.