مردم خراسان شمالی بیش از ۳ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت : سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطره و کفاره امسال از روزه‌داران این استان جمع‌آوری‌شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد بابیان اینکه بخشی از زکات فطره و کفاره روزه‌داران، امسال به شیوه الکترونیکی انجام‌شده است، افزود : علاوه بر این امسال هزار و ۲۳۰ پایگاه نیز کار جمع‌آوری فطریه مردم روزه‌دار این استان را بر عهده داشتند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با یادآوری اینکه از مجموع فطریه پرداختی مردم روزه‌دار استان سه میلیارد تومان فطریه عام، ۸۷ میلیون تومان سهم سادات و ۱۶۲ میلیون تومان نیز کفاره عمد و غیر عمد بوده است، اضافه کرد : زکات فطریه جمع‌آوری‌شده بر اساس موازین شرعی در امور معیشتی، تأمین کمک‌هزینه درمان، مسکن، اشتغال، تحصیل و جهیزیه دختران خانوار‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

الهی راد بابیان اینکه پارسال  مردم این استان بیش از سه میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته امداد پرداخت کردند، افزود: تمام وجوهات پرداختی برای رفع نیاز محرومان این استان هزینه شده است.

او در ادامه به بخشی از اقدامات این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: طی ماه مبارک رمضان امسال ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اطعام و تأمین بسته‌های غذایی نیازمندان هزینه شده است.


انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.