مدرس خیابانی مطرح کرد؛

استفاده از تمام ظرفیت داخلی سازی لوازم خانگی

سرپرست وزارت صمت گفت: باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های تولید داخل برای تامین بازار لوازم خانگی استفاده کنیم.

مدرس خیابانیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت  درباره موضوعات مورد تاکید جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: یک بخش از مباحث  مطرح شده راجع به لوازم خانگی بود ترکیب بازار لوازم خانگی کشور با قبل متفاوت است و بخش عمده‌ای از تولید و تامین لوازم خانگی از محل تولیدات داخل است.

وی افزود: به جز کولر گازی که اخیرا سرمایه گذاری خوبی شده است تا بتوانیم از تمام ظرفیت تولید داخل استفاده کنیم. یعنی ما اگر بر تامین مواد اولیه و رفع مسائل و مشکلات تولیدکنندگان تمرکز کنیم، شکاف خروج کالا‌های خارجی را پر کنیم زیرا بخش عمده‌ای از لوازم خانگی ممنوع است. برنامه وزارت صمت تامین مواد اولیه کارخانجات که تلاش می‌کنیم امسال افزایش تولید داشته باشیم.

مدرس خیابانی  ادامه داد: نکته دوم در بازار لوازم خانگی بررسی تقاضاست بخشی از مراکز عرضه و فروشندگان به اعتبار اینکه انتظارات تورمی و اتفاقات بازار ارز دارند از عرضه لوازم خانگی امتناع می‌کنند.  چیزی که  سازمان حمایت و دستگاه‌های نظارتی در دستور کار خود قرار دادند، از دو جنس اول انبار‌ها و مراکز نگهداری است، که بتوانیم اطمینان داشته باشیم که حتما به دست مصرف کننده برسد و احتکار نشود و دوم قیمت است که برخی تولید کنندگان انتظار دارند کالاهایشان با قیمت‌های چند برابری برسد. سازمان حمایت اعلام کرده است ٢٠ تا ٣٠ درصد مجوز افزایش قیمت را داده است و با تخلفات برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: موضوعی دیگر در دستور کار رئیس جمهور بود تامین لوازم خانگی توزیع آن در میان اقشار هدف است. عمده مصرف کننده لوازم خانگی زوج‌های جوان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

مدرس خیابانی گفت: ستاد تنظیم بازار در جلسه شبکه توزیع با کارخانجات به نتیجه می‌رسد که کارخانجات طرح ویژه‌ای دارند و سبد ویژه‌ای تامین می‌کنند که تحویل اقشار هدف می‌دهند. ما در ظرفیت‌های تولید داخل به سرعت جای واردکنندگان راپر می‌کنیم. یکی از شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون با تولید ٧٠٠ هزار تلویزیون در سال اعلام آمادگی کرده است.

سرپرست ورزارت صمت بیان کرد: بازار فعلی لوازم خانگی تحت تاثیر شاخص‌های کلان اقتصادی یعنی اتفاقات اخیر در حوزه نرخ ارز و افزایش تورم بوده، البته برخی افزایش قیمت‌ها طبیعی است. به عنوان مثال، وقتی نرخ دستمزد و هزینه‌های تولید کنندگان افزایش پیدا می‌کند قطعا با سرکوب قیمت مواجه نخواهیم بود. البته افزایش خودسرانه نیز قابل قبول نیست.

او ادامه داد: مجموعه اقدامات به لحاظ عرضه و شبکه توزیع و نظارت و کنترل بر واحد‌های تولیدی امیدواریم بازار به تعادل برسد.

مدرس خیابانی با اشاره به اختصاص بن کارت هم تصریح کرد: در دوران کرونا دو کارت یک و دو میلیون تومانی به مردم تحویل داده شد که می‌تواند به تحریک تقاضا کمک کند. ما در بخش لوازم خانگی مشکل تقاضا نداریم. بلکه قدرت خرید پایین است.

او بیان کرد: شرکت‌های تولیدی در حال تدارک هستند تا با شرایط ویژه به اقشار هدف از جمله زوج‌های جوان، و خانواده‌های تحت پوشش کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۱ تير ۱۳۹۹
من در موقع خرید جهاز کلا لوازم خانگی ایرانی خریدم دیگر ایرانی نمی خرم
کیفیت نابود تامین قطعه دست مافیا خودشان
آخرین اخبار