فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران:

لزوم تقویت دولت الکترونیک برای مبارزه با کرونا

زالی گفت: ۳۰۰ هزار اپلیکیشن در اروپا برای مبارزه با کرونا به صحنه آمدند و ما نیز نیازمند تقویت دولت الکترونیک هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه ۳۰ طرح و دستاورد جهت پیشگیری و تشخیص بیماری حاصل از ویروس کرونا در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حمید رضا مقیمی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افشین زرقی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حسین وطن پور مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر، حسین حسینی تودشکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر از این نمایشگاه دیدن کردند.

در این مراسم احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: از گذشته همکاری‌های خوبی با دانشگاه شهید بهشتی داشتیم، به طوریکه سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان، نتایج خوبی برای ما به همراه داشته است.

معتمدی تصریح کرد: با تغییر برنامه راهبردی فعالیت‌های خود را با بحث نوآوری، فناوری و مهارت درون زایی شروع کردیم تا با این دید باعث ارتقای مهارت‌های دانشجویان هنگام فارغ التحصیل شدن آنها باشیم. براین اساس برنامه مهارت‌های صنعتی دانشگاه امیرکبیر امسال، جهش بالایی در جذب صنعت داشته است.

او افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه زیر ساخت‌ها باعث ورود ۲۸ شرکت دانش بنیان به صورت جدی تر در عرصه علم شد. این سرمایه گذاری‌ها در بحران کرونا، نشان دهنده مقاومت ما در مقابل این ویروس بوده است.

 پزشکان باید بتوانند به راحتی در دانشگاه‌های مهندسی ورود پیدا کنند

در ادامه وطن پور مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: بعد از دوران جنگ، جدایی بین دانشگاه‌های فنی و دانشگاه‌های علوم پزشکی  ما را در حوزه فناوری ضعیف کرد و باعث شد تا در این زمینه رشد نکنیم.

او افزود: با برگزاری این نشست‌ها باید ارتباط بین دانشگاه‌های وزارت علوم و علوم پزشکی را تقویت کنیم و مانع قطع ارتباط آنها شویم.

وطن پور ادامه داد: پزشکان ما باید بتوانند به راحتی در دانشگاه‌های مهندسی ورود پیدا کرده و استادان هم به راحتی وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی شوند. رسیدن به این هدف، نیازمند دخالت روسای دانشگاه‌ها در این حوزه  است.

او ادامه داد: به علت همکاری بین رؤسای دانشگاه امیرکبیر و علوم پزشکی شهید بهشتی باید منتظر اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم. این الگو باید در سطح کشور توسعه پیدا کند.

دستاورد‌های علمی دانشگاه امیرکبیر در زمینه مبارزه با ویروس کرونا 

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران نیز گفت: دانشگاه امیرکبیر در همه عرصه‌ها به خصوص در عرصه مبارزه با ویروس کرونا دستاورد‌های علمی خوبی کسب کرده است.

او افزود: زیرساخت‌های مستحکم علمی خوبی در این دانشگاه وجود دارد و امیدواریم روز به روز در حوزه علمی درخشیده شوند.

زالی ادامه داد: دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر موضوع امتزاج سلامت و صنعت را به خوبی نشان داده و باید در این عرصه تلاش و فعالیتمان را ارتقا دهیم. باید برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت در راستای تقویت صنعت و سلامت قدم برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: درسی که ویروس کرونا به ما داد بازنگری به منابع درون‌زای کشور و تکیه به دانش جوانان بود. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی هم در حوزه غربالگری و پیشگیری و... کار‌های خوبی انجام داده‌اند و این موضوع بسیار قابل تقدیر و حائز اهمیت است.

زالی گفت: برای مبارزه با ویروس کرونا به دنبال تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و از دانشگاهیان امیرکبیر خواستاریم که در این زمینه به ما کمک کنند.

 رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران افزود: اپلیکیشن و استفاده هوشمندانه از نرم‌افزار‌ها بسیار حائز اهمیت است. در زمینه مبارزه با کرونا هم کار‌های بسیار خوبی در سطح کشور صورت گرفته است. علاقه‌مندیم تا گروه‌های کاری مشکلات پرخطر را با نرم‌افزار‌های اداری انجام دهند تا شاهد حضور  مردم در سطح شهر نباشیم.

لزوم تقویت دولت الکترونیک برای مبارزه با کرونا

او گفت: ۳۰۰ هزار اپلیکیشن در اروپا برای دورکاری و مبارزه با کرونا به صحنه آمدند. ما نیز در این حوزه نیازمند تقویت دولت الکترونیک هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: دستگاه تنفس مصنوعی در مبارزه با کرونا حائز اهمیت است. در این حوزه محققان ما دستگاه‌های خوبی تولید کرده اند، البته ماهیت دستگاه تنفس مصنوعی آسم با دستگاه تنفس مصنوعی برای کرونا تفاوت‌هایی دارد.

زالی ادامه داد: توجه به جزییات ساخت دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی حائز اهمیت است زیرا اگر این دستگاه نتواند نیاز بیمار کرونایی را رفع کند، در واقع یک فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد.

او گفت: در این دو سال اخیر شاهد شتاب خوبی در شاخص ابداعات و اختراعات بوده‌ایم و در ارجاعات بین‌المللی رتبه چهارم را کسب کرده ایم. امروز هم در این زمینه، تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.