ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد

ثبت‌نام دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری برای سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فیروز عسگری معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: به جز پایه اول دبستان، ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد.

او افزود: برای سال تحصیلی جدید، آمادگی لازم برای برگزاری حضوری و غیرحضوری کلاس‌های درس وجود دارد و خانواده‌ها نسبت به این موضوع نگرانی نداشته باشند.

عسگری اضافه کرد: فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان بین پایه‌ای به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد و فقط اولیایی که قصد تغییر مدرسه فرزند خود را دارند باید به صورت حضوری اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: تغییر منابع استعداد تحصیلی آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان


او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و انتقال کلاس‌های درس به شبکه شاد اشاره کرد و گفت: شبکه شاد در این بحران به کمک آموزش و پرورش آمد و اگرچه نتوانست جای کلاس‌های درس حضوری را بگیرد، اما در تداوم سال تحصیلی جاری مؤثر واقع شد.

عسگری همچنین با اشاره به اجرای مطالعاتی در خصوص ارزشیابی میزان رضایتمندی از عملکرد شبکه شاد در استان افزود: این تحقیق علمی در حال انجام است و به زودی پس از تکمیل، نتایج آن اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه سال تحصیلی جاری برای تمامی پایه‌های تحصیلی به جز پایه دوازدهم تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد اضافه کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم تا ۱۵ تیر به صورت حضوری همزمان با سراسر کشور ادامه دارد.

عسگری تعداد دانش‌آموزان استان در پایه دوازدهم را ۹ هزار و ۵۳۱ دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: اقدام خوبی که برای کمک به این دانش‌آموزان در استان انجام گرفت، برگزاری کلاس‌های آمادگی در رشته‌های شیمی، زبان خارجه، ریاضی و زیست‌شناسی است که به طور همزمان با برگزاری امتحالات نهایی از شبکه استانی در حال پخش است.

او افزود: امتحانات پایه نهم نیز که به صورت حضوری در استان به صورت مدرسه‌ای و کلاسی در حال برگزاری است تا پایان خرداد ادامه دارد.

عسگری اضافه کرد: نمرات دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی نیز با ارزشیابی معلم، نظارت مدیر و شورای مدرسه اعلام می‌شود و چنانچه دانش‌آموزی در خصوص نمرات خود اعتراضی داشت می‌تواند این اعتراض را به شورای مدرسه اعلام کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.