کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم‌های سینمایی تشکیل شد

با هدف مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم‌های سینمایی، کارگروهی به ریاست جانشین فرمانده نیروی انتظامی تشکیل شد.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم‌های سینمایی به ریاست جانشین فرمانده نیروی انتظامی تشکیل شد.

سید غلامرضا موسوی دبیر شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران، ضمن اعلام خبر بالا افزود: این کارگروه تلاش خواهد کرد تاسرقت و قاچاق فیلم را در فضا‌ی مجازی تا حد ممکن کنترل و خاطیان را تحویل دادگاه‌های صالحه بدهد.

وی گفت: درپی نمایش فیلم‌ها به صورت آنلاین، سرقت فیلم در فضای مجازی به شکل غیر قابل قبولی افزایش یافت. به گونه‌ای که ظرف کمتر از دو تا شش ساعت فیلم‌ها دانلود و به نمایش غیرقانونی در می‌آید. اغلب دانلودکنندگان هم صرفاً تماشاگران معمولی نیستند، بلکه افرادی هستند که با این دانلود‌ها و ارائه به تماشاگران کاسبی پر سودی به زیان تهیه کنندگان به راه انداخته اند.

موسوی اضافه کرد: به همین دلیل و جهت جلوگیری از سرقت و دزدی که در شرایط کنونی در فضای مجازی صورت می‌گیرد، به دیدار سردار هداوند جانشین فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ رفتیم. در این نشست چندتن از فرماندهان بلند پایه پلیس تهران از جمله فرمانده پلیس فتا، پلیس امنیت و برخی دیگر از مسئولان نیرو حضور داشتند و موضوع سرقت فیلم‌ها در فضای مجازی مورد بررسی همه جانبه قرار گرفت.

 دبیر شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران اظهار کرد: از آنجا که برای مبارزه نیاز به اطلاعات تخصصی و شاکی خصوصی نیز بود، با پیشنهاد شورایعالی تهیه کنندگان جهت تشکیل کارگروهی برای مبارزه و پیگیری موافقت شد. سردار هداوند با حسن نیت و در جهت مدیریت این مبارزه، ریاست کار گروه را نیز پذیرفتند. جانشین رئیس پلیس تهران اعلام داشت که نیروی انتظامی با قاچاق محصولات فرهنگی برخورد قاطع خواهد کرد و در راستای وظیفه با هرگونه سرقت، توزیع و انتشار غیر مجاز فیلم‌های سینمایی و محصولات شبکه نمایش خانگی برخورد جدی خواهد کرد.

گفتنی است در این نشست در جهت مبارزه با نمایش غیرقانونی فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان مقرر شد، شورایعالی به نمایندگی تهیه کنندگان و با همکاری مالکان فیلم در دادسرای فرهنگ و رسانه اقامه دعوی کنند تا قوه قضاییه اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین در مورد نمایش فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بدون امتیاز خرید و مجوز نمایش قانونی نیز صحبت و مقرر شد برای نمایش غیر قانونی در پلتفرم‌های نمایش فیلم نیز تصمیماتی قانونی اتخاذ شود.

در این نشست علاوه بر دبیر شورایعالی، مهرداد فرید رئیس انجمن تهیه کننده و کارگردانان، مرتضی شایسته رئیس شورای صنفی نمایش، علی قائم مقامی عضو هیئت مدیره خانه سینما، محمد احمدی و یوسف صمد زاده حضور داشتند. کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم و محصولات فرهنگی هفته آینده با حضور نمایندگان شورایعالی تهیه کنندگان، علی قائم مقامی نماینده هیئت مدیره خانه سینما و فرماندهان ذیربط تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار