فوق تخصص بیماری‌های عفونی:

وارد فاز دوم بیماری کرونا شده‌ایم

ابراهیم زاده گفت: آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر نشان می‌دهد که وارد فاز دوم این بیماری شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن ابراهیم زاده فوق تخصص بیماری‌های عفونی با حضور در برنامه طبیب شبکه سه سیما به تشریح سوالات مرتبط با بیماری کرونا پرداخت.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه طبق آمار سازمان جهانی کسانی که تست پی سی آر آن‌ها مثبت است باید به عنوان مبتلایان به کرونا اعلام شوند، گفت: در تاریخ ۱۱ فروردین ۳۲۰۰ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور ثبت شد و در ۱۳ خرداد ۳ هزار و ۱۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شدند که این به معنای فاجعه است و نشان می‌دهد، وارد فاز دوم کرونا شده ایم.

او با اشاره به اینکه حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها در فروردین و اسفند ۸۵ درصد بود این در حالی است که امروزه این رقم به ۳۰ درصد رسیده است، افزود: متاسفانه مردم بیماری کرونا را دست کم گرفتند و آن را بی اهمیت جلوه می‌دهند به طوری که از ماسک استفاده نکرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

مردم موضوع کرونا را شوخی گرفته‌اند

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: متأسفانه مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را کمتر رعایت می‌کنند، اصولاً بعد از هر پیکی یک مرحله گذار داریم و دوباره پیک بعدی شروع می‌شود، متاسفانه مردم در کشور موضوع را شوخی گرفتند.

مردم در مصرف ویتامین‌ها زیاده‌روی نکنند

او با اشاره به اینکه این بیماری ایمنی پایدار ایجاد نمی‌کند عنوان کرد:کرونا در افراد سالم باعث دیابت نمی‌شود، بهتر است مردم در مصرف ویتامین‌ها زیاده‌روی نکنند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه مردم باید غذا‌هایی را که از بیرون تهیه می‌کنند مجدداً به دمای بالا برسانند و بعد استفاده کنند، افزود: چند هفته پیش در ایتالیا بیماری کاوازاکی ۳۰ برابر شد که ناشی از ویروس کرونا بود، در این بیماری لب و دهان قرمز می‌شود، زبان حالت توت فرنگی پیدا کرده و دست و پا دچار تورم می‌شود.

کرونا از طریق شیر مادر منتقل نمی‌شود

ابراهیم زاده با بیان اینکه کرونا بیماری هزار چهره است، بیان کرد: صرف داشتن بی اشتهایی نشانه کرونا نیست، مادر از طریق شیر نمی‌تواند ویروس را به نوزاد خود انتقال دهد؛ لذا ایمنی پایدار در رابطه با ویروس وجود ندارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: در رابطه با تست سرولوژی باید اذعان داشت که این تست به تنهایی نمی‌تواند توان تشخیص داشته باشد، بیماری گوارشی اکنون یکی از نشانه‌های شایع کرونا شده است، ۸۵% ناقل کرونا ویروس هستیم و نیاز به درمان نداریم.

ماندگاری ویروس بر روی سطوح صیقلی بیشتر است

او ادامه داد: ماندگاری ویروس کرونا بر روی لباس حداکثر ۱۲ ساعت است و در رابطه با سطوح باید گفت هر چه سطوح صیقلی‌تر باشد ماندگاری ویروس بر روی آن بیشتر خواهد بود.

ابراهیم زاده یادآوری کرد: متاسفانه دوباره بیمارستان‌ها در حال پر شدن از بیماران کرونایی است و مردم قضیه را جدی نگرفته‌اند، هیچ دارو و واکسنی برای ویروس کرونا وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
با وجود نمكي بايد منتظر موج هزارمم باشيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تا فاز هزارم هنوز خيلي مونده
France
Cat salary
۱۴:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
نه این موج دوم نیست موج دوم واقعی دو برابر وموج اول دم میکشه