علت برخورد گارد دریایی کویت با شناورهای ایرانی بررسی می‌شود

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر از پیگیری برخورد و جلوگیری از ورود شناورهای ایرانی به کشور کویت خبر داد.

جلوگیری از ورود شناورهای ایرانی به کشور کویت

نورالله اسعدی مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، پیرامون انتشار فیلمی در فضای مجازی دال بر برخورد نیروهای دریایی کشور کویت با سرنشینان شناورهای ایرانی در کویت، گفت: علت جلوگیری از ورود شناورهای ایرانی حامل بار کانتینری به کشور کویت و برخورد با خدمه این شناورها هنوز مشخص نشده است. به محض برگشتن شناورهای ایرانی از کویت به بندر خرمشهر، پیگیری‌های لازم صورت و ابعاد این ماجرا، روشن خواهد شد.

او افزود: درخواست تمامی کشورها باید به صورت مسالمت آمیز صورت گیرد و توجیه برای برخورد نظامی با خدمه شناورها دیده نمی شود.

مدیر اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: پیش از این، با شیوع کرونا، وقفه ای در صادرات و واردات، بین کشورهای ایران و کویت ایجاد شد که در پی آن ۲۸ شناور ایرانی از کویت به کشور، برگردانده شدند. ولی با اجرای طرح‌هایی مثل بسته بندی استافینگ یا کیسه گری در قالب کیسه جامبو؛ مقرر گردید شناورهای حمل بار از طریق ترمینال کانتینری خرمشهر به مقصد کویت بارگیری شوند.

گفتنی است که مالکان شناورهای مهاجرین و حیدر ۱ که به مقصد کویت، کشور را ترک کرده بودند، در تاریخ ۲۴ خرداد، از برخورد نیروی دریایی کویت و ممانعت از ورود به بندر این کشور، خبردادند.


بیشتر بخوانید: صادرات مجدد کالا‌ از بندر خرمشهر به بنادر کویت امکان پذیر شد


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
اين اولين بار نيست كه كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به ايراني‌ها توهين مي‌كنن و متاسفانه مسولان كشور هم برخورد جدي و قاطع از خود نشان نمي‌دهند. چرا؟