باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

امداد‌های غیبی برای دانشجویان؛ معضل آزمون‌های مجازی

با تصمیم دانشگاه‌ها برای برگزاری آزمون‌های مجازی، با آگهی‌های زیادی برای شرکت در آزمون به ازای دریافت پول مواجه شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۴ ماه است که با شیوع کرونا در کشور کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها غیر حضوری شده و کلاس‌ها به صورت بر خط وآنلاین برگزار شده است. با تمام مشکلات و حاشیه‌های موجود این کلاس‌ها برگزار شد و با فرا رسیدن زمان برگزاری امتحانات وضعیت موجود باعث شد تا دانشگاه‌ها شروع به برنامه ریزی برای نحوه برگزاری امتحانات کنند.

اگر چه برخی دانشگاه‌ها در نهایت تصمیم به برگزاری امتحانات به صورت حضوری گرفته اند، اما با این وجود بسیاری از دانشگاه‌ها همانند دانشگاه آزاد، پیام نور و ... برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانشجویان تصمیم به برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری گرفته اند.

برگزاری امتحانات به صورت مجازی، اما و اگر‌های بسیار و ضعف‌ها و معایت زیادی از جمله فراهم شدن امکان تقلب در امتحانات را به وجود آورده است. معاونت آموزشی وزارت علوم برای روشن شدن شیوه برگزاری این امتحانات شیوه نامه‌ای را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است که به شرح زیر است:

شیوه برگزاری آزمون‌های مجازی دانشگاه‌ها

 استفاده از ابزار‌های آزمون برخط به صورت همزمان یک روش امکانپذیر برگزاری آزمون است؛ در این روش، آزمون برخط به صورت همزمان و با حضور مراقبتی تصویری آزمون گیرنده انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


در رابطه با آزمون‌های غیرحضوری، به طور خلاصه باید گفت می‌توان با اجرای مواردی، چون محدود کردن زمان نمایش هر سوال، تصادفی کردن شماره سوالات برای دانشجویان مختلف، مفهومی کردن سوالات و مواردی از این قبیل احتمال تقلب در امتحان را به شدت کاهش داد. البته این‌ها اغلب با تاکید بر سوال‌های چند گزینه‌ای است، اما در مورد سوالات تشریحی هم تا حدودی قابل اجرا و اثر بخش است. در مورد آزمون‌های برخط با نظارت تصویری همزمان هم چند روش بیان شده که در آنها هم علاوه بر رعایت موارد فوق می‌توان با نظارت تصویری دقت بیشتری به خرج داد و احتمال تقلب را کاهش داد. اما هیچ روشی ضمانت کننده عدم تقلب نیست. اگر به طور عمدی یا به صورت غیر عمد ارتباط اینترنتی قطع شود، گزینه تکرار در زمان دیگر یا در مکانی دیگر برای دانشجو می‌تواند فراهم باشد (البته نه به صورتی که ترغیب کننده تکرار این موارد باشد).

با توجه به اینکه در زمان برگزاری آزمون برخط استرس و فشار بر دانشجو زیاد است، زمان مورد نیاز برای آزمون نیز باید طوری تنظیم شود که دانشجو موفق به پاسخ دادن کل سوالات شود و همچنین زمان زیادی هم برای برقراری ارتباط با دیگر دانشجویان نداشته باشد.

احتمال بروز برخی ناهنجاری‌ها در امتحانات مجازی وجود داد

بیژن هاشمی ملایری، رئیس دفتر آموزش‌های آزاد دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی درباره میزان احتمال وجود تقلب در دانشگاه‌ها تصریح کرد: برگزاری آزمون‌های مجازی باید شرایط خاصی داشته باشد. یعنی سوالات اغلب تستی و فرصت پاسخگویی محدود باشد، در حدی که دانشجو فقط از این زمان برای انتقال داشته هایش استفاده کند.

رئیس دفتر آموزش‌های آزاد دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: برگزاری آزمون مجازی مزایایی دارد، اما به اندازه امتحان حضوری ثمربخش نیست.

او کرد: با این وجود در برگزاری امتحانات به صورت مجازی احتمال بروز برخی ناهنجاری‌ها وجود دارد، ولی به گونه‌ای نیست که سلامت و اعتبار آزمون‌ها مورد خدشه قرار گیرد.

نحوه جلوگیری از تقلب در امتحانات دانشگاه پیام نور

امیر حسین بهروز، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهکار‌های این دانشگاه برای جلوگیری از تقلب در جلسه امتحان گفت: دانشگاه پیام نور برای برگزاری امتحانات این ترم ارزشیابی پایان ترم دارد به این صورت که تمام نمره پایان ترم را معطوف به آزمون نهایی که استاد در صدد است آن را برگزار کند، نکرده ایم.

او درباره شیوه برگزاری آزمون‌های آنلاین توسط استادان، اظهار کرد: استادان می‌توانند از طریق سامانه آزمون آنلاین و یا از طریق اپلیکیشن هوشمند "پیام من"، آزمون‌های خود را برگزار کنند. در فرآیند برگزاری، سوالات و گزینه‌ها را به صورت رندمی گذاشته اند؛ به این صورت که پاسخ سوالات دانشجویانی که همزمان یک درس را امتحان می‌دهند، متفاوت است. برای مثال گزینه صحیح برای یک دانشجو ممکن است «الف» و برای دانشجوی دیگری «ب» باشد.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور در پایان گفت: خیلی از استادان در نوع طراحی سوالات و کاربرد اعداد و ارقام خلاقیت‌هایی به کار برده‌اند، براین اساس تقریبا سوالات برای هر دانشجو، اختصاصی شده است. در واقع استادان برای به حداقل رساندن تقلب، اقدامات متعددی را انجام داده‌اند.

پاسخ به سوالات آزمون مجازی تنها با ۱۵۰ هزار تومان

با وجود تمام تمهیدات اندیشیده شده راه‌هایی هم برای تقلب وجود دارد و روز‌های گذشته در فضای مجازی، کانال‌های دانشجویی و آگهی‌های اینترنتی شاهد مواردی بوده ایم که آگهی شرکت در آزمون با نمره تضمینی را داده اند. یکی از افرادی که اقدام به انتشار آگهی شرکت در آزمون با نمره تضمینی را داده بود در گفت‌وگو با باشگاه خرنگاران جوان، گفت: جواب سوالات آزمون مجازی شما را در نیم ساعت می‌دهم و ۱۵۰ هزار تومان می‌گیرم.

امداد‌های غیبی دانشجویی در آزمون‌های مجازی

او تضمین داد که نمره کامل را از آزمون خواهید گرفت و ادامه داد: در مدت اخیر در آزمون‌های زیادی شرکت کرده ام و نمره کامل را هم گرفته ام هیچ مشکلی وجود ندارد، نگران نباشید.

این آگهی دهنده درباره نحوه شرکت در آزمون مجازی بیان کرد: از سوالات عکس می‌گیرید و برای من ارسال می‌کنید، البته برخی از دانشگاه‌ها تمام سوالات را در ابتدا در اختیار دانشجو قرار نمی‌دهند و ممکن است سوالات را تک تک بفرستند که در این صورت هم مشکلی وجود ندارد سوال را برای من می‌فرستید و جواب را ارسال می‌کنم.

او در پایان گفت‌وگو زمان برگزاری امتحان پایان ترم را نیز پرسید تا مطمئن شود که در آن زمان آزمون دیگری نداشته باشد.

تقلب


بیشتر بخوانید


امداد‌های غیبی دانشجویی در آزمون‌های مجازی

در بین تمام تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری امتحانات مجازی، راهکاری برای جلوگیری از شرکت دیگران در آزمون دیده نمی‌شود. این امر باعث شده تا بسیاری از دانشجویان به دنبال افرادی باشند که با پرداخت مبلغی به جای آن‌ها آزمون دهند. اگر چه تقلب در امتحانات امری تازه نیست، اما در این امتحانات فرد حداقل می‌تواند جواب چند سوال را تقلب کند، درحالی که در امتحانات مجازی و شیوه‌ای که فردی با گرفتن پول در امتحان شرکت کند و جواب تمام سوالات را برای دانشجو بفرستد اعتبار و صلاحیت آزمون‌ها به کلی خدشه دار می‌شود.

آگهی تقلب

مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌های مختلف هم باید برای جلوگیری از تقلب فاحش اقدامی جدی انجام دهند؛ زیرا با توجه به شیوع کرونا و احتمال ادامه دار بودن آموزش‌ها به صورت مجازی قطعا رویه پول گرفتن و آزمون دادن رایج‌تر و گسترده‌تر خواهد شد و در نهایت دانشجویانی ضرر خواهند کرد که خودشان در امتحانات شرکت می‌کنند و زحمت زیادی برای قبولی در آزمون‌ها می‌کشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
همیار آزمون استخدام میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
میتوان مراقبین امتحانات را به منزل دانشجویان اعزام کرد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۰:۱۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
با این شرایط شما بهترین راه انصراف از دانشگاه هست

آینده کره زمین نامشخص هست و شما عین خیالتون هم نیست که داریم به کجا میریم.تامام
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۰۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من خیلی وقته آموزش تو ایران به درد نخور شده به خاطر اینکه پول میدی میری دانشگاه پس اینکه پول بگیرن و نمره هم بگیرن عادی به نظر میرسه
پس دانشجویانی که دانشگاه دولتی درس می خوانند زحمت زیادی برای قبول شدن انجام می دهند و اونوقت ارزش دانشجویان دانشگاه آزاد و دولتی در ایران و خارج در یک سطح هست به نظر من عادلانه نیست
از طرفی هم خوبه مردم درس بخونند و با سواد شوند ولی ارزش گذاری دو دانشگاه باید متفاوت باشه تا زحمت دانشجویان دولتی به هدر نره و انگیزه برای تحصیلات عالیه و مفید برای جامعه ادامه داشته باشد تا بلکه ایران عزیزمان پیشرفت بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
یک طرفه قضاوت نکنید کلی استرس داشتیم ک چه جوری امتحان بدیم هزینه اینترنت از یک طرف شهریه دانشگاه از یک طرف استرس های امتحان هم از یک طرف....کلاسی ک نرفتیم و شهریه ای هم دادیم....اگه شما راست میگید هزینه کلاسهای مجازی رو رایگان کنید ک حدااقل پول نت ندیم و بفهمیم استاد چی میگه ن اینکه بجایی درس بفهمیم باید جوش نتمونو بزنیم‌تموم میشه....خواهشا بابت کسر شهریه صحبت کنید ن تقلب دانشجو....هزینه این ترم با این بدبختی و دل بدست اوردن هر استاد کار سختی بود خواهشا اون بالا بالا نشستید فکری به حال ما هم بکنید.....نه اینکه با این حرفاتون و هر روز یه سازی زدناتون دانشجو رو اذیت کنید
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۱۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
ما مجبوریم پول بدیم ولی راضی نیستیم تقلب کنیم ، خدایی چجوری با وجدانتون کنار میاید و از دانشجوهای بیچاره اینهمه پول میگیرین؟ اونم درحالی که هیچ خدماتی ارائه ندادین؟
از جمله دانشگاه آزاد
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو آزاد
۱۳:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
این انصاف نیست این ترم من کلا دانشگاه نرفتم تعطیل بود بعد سر ترم میگن میلیون میلیون باید پول بیارید بریزین. والا دانشگاه های آزاد و پیام نور برا خودشون کاسبی راه انداختن. هیچ کسی هم به کار اینا نظارت نمیکنه.
اونوقت روسای دانشگاه آزاد شهریه دانشجویان رو میخورند و یه آب روش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اساتید دانشگاه آزاد خودشون بیشتر دانشجویان رو درک میکنند و علیرغم انتقاد از عدم حذف ترم تحصیلی فعلی ، قول نمرات بالا و خوب و قبولی به دانشجویان داده اند و برحی صراحتا تاکید دارند این دستور مدیران گروهها و روسای دانشگاه است
Iran (Islamic Republic of)
مدرس مدیریت و ریاضیات
۱۲:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
باید دانشگاهها مانند اماکن مقدسه و نماز جماعات و باشگاهها و رستورانها و ....... تعطیل میشد تا اینهمه معضل بوجود نیاید .
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۲:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام
آقا این سایت دیوار فقط فاجعه به بار آورده تو هر مساله ای

قوه قضائیه باید یه کاری بکنه
Iran (Islamic Republic of)
نوجوان
۱۱:۲۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
وقتی که دانشگاه آزاد اسلامی برای پس ندادن شهریه اصرار به برگزاری ترم مجازی داره باید عواقب تقلب مجازی رو هم بپذیره
Iran (Islamic Republic of)
حقدوست
۱۱:۲۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
روسای دانشگاه آزاد ...ند ترم رو حذف میکردند تا با این اما و اگرها تموم نمیشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
هیات علمی دانشگاه آزاد
۱۱:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه گروههای تلگرامی دانشجویی به اهرم فشاری بر اساتید دانشگاه آزاد تبدیل شده است : 1- اگر سختگیری شود دانشجویان چنان جوسازی میکنند که ترم بعد دانشجویی کلاس نگیرد و استاد دارای کلاس کم دانشجو توسط دانشگاه آزاد درصدی از حقوقش کم خواهد شد . 2- اگر نمرات کیلیویی خوب بدهید در گروههای تلگرامی دانشجویان یکدیگر رو توصیه به اخذ کلاس با استاد نمره بده میکنند 3- اگر هم سختگیری شود هم نمرات بدون ارفاق داده شود انواع بهتان و افترا و تحریک دانشجویان به شکایت و ... نصیب استاد میشود و دانشگاه آزاد هم حق رو به دانشجویان میدهد 4- نگم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
تابیشتر آبروریزی نشده مسئولان دانشگاه آزاد ترم رو حذف کنند . در تاریخ ، کیفیت آموزشی و کیفیت آزمون پایان این ترم دانشگاه آزاد برای آیندگان ثبت خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی دکترای صنعتی تهران مرکز
۱۱:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
تقلب برای چی ؟ استاد درس مدیریت فازی ما (دکترای صنعتی ) سئوالات دو ترم رو دراختیار گذاشته و گفته آزمون از این دو نمونه سئوالات میباشهو همه بالای 17 قبولید و چون رییس دانشکده ست و حرفش سنده ، تقلب لازم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
مدیران دانشگاه آزاد کجایید ؟ جواب بدهیدبه این معضلات.
مدیر بی کفایت در دانشگاه ، استاد تنبل و ساکن و دانشجوی بیسواد و متقلب در فردای جامعه ی پساکرونایی تحویل خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
آقایون محترم تصمیم به لغو این ترم باید اجرایی میشد اینکار باید و اجبارا انجام بشه.. من خودم کارمند دانشگاهم باور بفرمایید تصمیمات گرفته شده اشتباه بود. در یک روز ۹ نفر در سه رشته با استفاده از ماسک خودشونو جای دانشجوها جا زدند تا در آزمون شرکت کنند. استفاده از همیار تقلب هم اسباب تاسفه، باید ترم تحصیلی لغو میشد.
Iran (Islamic Republic of)
قاسمعلی بازایی استاد پژوهش عملیاتی دانشگاه آزاد
۱۱:۱۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
بعنوان فارغ التحصیل شریف و استاد دانشگاه آزاد مانند کمپین تشکیل شده رسما اعلام میکنم با توجه به افت شدید تحصیلی دانشجویان و بی کیفیتی آموزش و ضعف در آزمون پایان ترم ، باید هرچه زودتر این ترم تعطیل بشه تا تنبلها بی جهت بالا نروند .
Iran (Islamic Republic of)
دکتر شیری
۱۱:۱۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
هم دانشگاههای دولتی و هم دانشگاه آزاد اسلامی باید این ترم رو تعطیل میکردند تا برای ترم بعد قبل از بروز مشکلات متعدد آمادگی پیدا میکردند .
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی علوم و تحقیقات
۱۱:۱۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
ترم بعد هم اگر باشی ، هم کلاس نمیریم هم تقلب در امتحان فراهم میشه هم نمره خوبی میگیریم و زودتر فارغ التحصیل میشیم میریم مقطع بالاتر .
با وجود کرونا ، چرا ترم حذف بشه ؟ اینهمه هزینه ایاب و ذهاب نمیدیم بریم حصارک سوار اتوبوسهای مرگ بشیم ، مجازی هم چند ساعت آخرشب حال میکنیم ، امتحان هم که با دوستان یه جوری مشارکتی میگذرونیم ، استاد هم به قولش وفاداره زیر 18 نمیده و خلاصه با وجود کرونا همه چی وفق مراده و حال میکنیم. ضمنا اساتید هم با وجود کرونا کلی صفا کردند کلاسهای حضوری نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
حسین . س
۱۱:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سه ماه از سال 99 میگذره هنوز میزان اضافه حقوق کارکنان دانشگاه آزاد تصویب نشده چه به اینکه اعمال بشه و واریز بشه . آقای دکتر طهرانچی آقایون رفقای بازنشسته دکتر طهرانچی ! ما کارمندان مانند شما از چندجا حقوق و مزایا دریافت نمی کنیم . لطفا بفکر خانواده های ما هم باشید . حتما باید کارمندی...
Iran (Islamic Republic of)
عباس ص ا
۱۱:۱۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
بدون تقلب " دانشگاه آزاد " صفایی نداره . چه امتحان باشه چه پایان نامه .کرونا شیوه های تقلب رو در امتحانات تغییر داده و دانشجویان دانشگاه آزاد در " سرای نوآوری " (بخوانید گروههای مجازی دانشجویان ) با شیوه های جدیدنوآورانه و خلاقانه تقلب آشنا میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا طهرانچی و آقامیری از حضور در جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان و اساتید واهمه دارند ؟ چرا تعدادی از افراد تحت فعالیت خود رو با اسامی مختلف برای تخریب میفرستند ؟ تاکتیک دشمن سازی جعلی برای مخالفان عملکرد بسیار قدیمی است . خود طهرانچی و دوستانش بیایند و پاسخ بدهند حقوق بگیران اینها کار رو خرابتر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
واقعا اگر این ترم بدون کیفیت آموزشی و آزمون ناقص و همیاری تقلب بپایان برسه ارزش داره ؟ باید تا دیر نشده ترم رو حذف کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
توروبخدا یکی به داد ما برسه . شنبه امتحان داریم اما هنوز نحوه امتحان و ساعت و چگونگی برگزاری و ....... مشخص نیست ! دیروز مدیر گروه و رییس دانشکده و هیچ مسئولی دانشکده نبود موبایل اونها هم از دسترس خارج شده ! هیچکس هم پاسخگو نیست . سایت تهران مرکز هم فقط کلیات رو می نویسه . گویا خود اونها هم نمیدونند چکار باید بکنند . در این ترم چیزی یاد نگرفتیم همه دایم گفتند دانشجوها خودشون باید بخونند ! خب برای چی شهریه گرفتند ؟ آزمون هم باید بی برنامه باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۰۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا دانشگاه آزاد این ترم رو حذف نکرد تا بیشتر آبروی مدارک تحصیلی اش نره ؟ میگم : چون شهریه ها رو باید عودت میداد و روسایش بیکار میشدند ! پس آموزش بی کیفیت و افت تحصیلی و تقلب رو پذیرفته اند تا ترم تعطیل نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
ایمان واعتقادم وقتی ازبین رفت ک دزسی ک ۱۸ شدم استاد ۳ داد فقط بخاطر شهرستانی بودنم وهیچ کاری نتونستم بکنم اعتراض هم به نتیجه نرسید خود دانشگاه هم گفت اون استاد مریض،حالا چی شد ما شدیم بی وجدان اون زمان وجدان کجا بود؟
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۵:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
دانشجو پولش کجا بود که بده برا تقلب؟ واقعا چرا شایعه درست میکنید هیچ عکس این ریسک رو نمیکنه کذب کامله فقط میخوایید سنگ بندازید.شما تا الان پسنی زاجب دانشگاه نذاشتید لطفا بازم نزارید ممنون میشیم دست از خراب کردن دانشجوها بردارید بنده بیست روزه کرونا دارم پدرم در اومده انتظار داری برم سر جلسه مریض کنم همرو؟یا بشینم برات کتاب پونصد صفحه ای بخونم؟اوضاع از نظر مریضی قرمزه،خب اوضاع کشورم قرمزه بعد انتظار داری دانشجو تو شرایط عادی ادامه بده؟وجدان رو جایه دیگه باید خرج کرد مثلا اب اهواز زلزله کرمانشاه،بازم بگم با وجدانا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فیضی
۰۵:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
فعلا متاسفانه با این امار بالای کرونا ما مجبوریم حضوری سر جلسه حاضر بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
میان عدل و اعتدال ارتباط مستقیم وجود دارد. اون موقع که دانشگاه باز بود سوالات خارج از سطح بود الان اوضاع شبیه جنگ جهانی شده سوالات و سطح سوالات رو دست دانشگاه ها مونده
جواب سوالات را هم روزهای آینده لو میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۱:۲۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
واقعا برای مسئولیندانشگاه آزاد متاسفم
تا بدهی تسویه نکنیم نمیتونیم امتحان بدیم
کاش یه کم درک داشید
واقعا متاسف ...
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۰۰:۲۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام
من پیام نوری هستم
امروز امتحان آمار پیشرفته داشتیم
طوری سوال داده بود که در کتاب هم نبود
بعضی فکر میکنند امتحان مجازی خیلی راحته.
بخاطر یک کتاب پانصد صفحه ایی که هفتاد درصدش را هم خونده بودم الان امتحانش حذف و استاد یه تحقیق بهم داده که توش موندم
پس بیخودی قضاوت نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
کسی با دادن یا ندادن امتحان با سواد نمیشه ،حفظ کردن چند تا فرمول چه اهمیتی برای با سواد شدن داره،
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۲۳:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
تقلوبو ...بماند!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
آخه من چی بگم به شما مثلا اگر دانشجو تقلب نکنه تمام مشکات حل میشه؟ کرونا میره، اقتصاد درست میشه مثلا خیلی این مدرک به دردمون میخورهُ همه دانشجوها میرن سرکار ول کن جناب ول کن برای یک بارم که شده با اون کلاس های داغون مجازی دست ازسر دانشجو بردارین بزارین مثل آدم امتحان بدیم تموم بشه بره، باشه قبول ما امتحان نمیدیم تقلبم نمیکنیم شماهم شهریه هارو عودت بدید، مگر دانشگاه آزاد نام اسلام رو یدک نمیکشه؟ پس چرا پول چندصدهزارتا دانشجوی بی نوارو بالا کشید؟ ی آبم روش
خیلی ناراحت هستید؟ الانم دیرنیست حذف ترم بزارید شهریه هارم تمام کمال عودت بدید نمیشه که هم خدارو بخواین هم خرمارو
انصافم چیز خوبی، انسان باشیید
Iran (Islamic Republic of)
کامرانی
۱۲:۵۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
تعطیلی دانشگاهها خواسته دشمنه و دانشجویان درسخون اجازه نمیدهند منافقان و دشمنان به هدف تعطیلی کشور و دانشگاه برسند
Iran (Islamic Republic of)
گندم کار
۱۳:۰۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا دانشگاه آزاد شهریه پس بدهد ؟ کادو نمیخوای دانشجوی تنبل ؟ترم در پایان خرداد علنا تعطیل میشه و امتحانات علنا شروع میشه. تو اگر شهریه می‌خوای باید در مهلت مقرر حذف ترم کنی. نمی‌تونی ترم رو داشته باشی بخوای شهریه هم بهت بدن. کادو چی نمی‌خوای؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اینایی که میبینین اینجوری اینجوری اظهار نظر میکنن و حرف مفت میزنن
قطع به یقین بدونید خوداشونم یه کاسه ای زیر نیم کاسشون بوده و الکی الکی روی این صندلی ریاست نشستن و بچه های این آدم ها وضعشون توی تقلب بدتر از ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناصری
۱۳:۰۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
چه وضعیه سایتو باز میکنی از بالا تا پایین نظرات تکراری در توهین به دانشجو و دانشگاه آزاد و ... . آزمون حضوری باشه میگن جمهوری اسلامی به سلامتی مردم بی توجهه. مجازی باشه میگن همش تقلبه. به منتقدان هم توهین میکنه یک نفر. ته همش یه چیزه که ترم ایشونو حذف کنن. ترم اینو با خودش حذف کنین خسته شدیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
دانشجو باید مطالبه گر باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
باید متاسف بود واسه نظام آموزشی که همه چیزش شده مچ گیری
دانشجو اگه بخواد درس بخونه اگه امتحان مجازی باشه میخونه حضوری هم باشه میخونه
و این نظام آموزشی این جوریه که دانشجو میگه بخونم پاس شم نه بخونم علمم زیاد شه و ی چیزی یاد بگیرم
واسه خودتون تاسف بخورید بخاطر این حرفا که چجوری از تقلب دانشجو ها جلوگیری کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
تو این موقعیت امتحان مجازی گذینه خوبی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من اگه کسی بخواد تقلب کنه تو حضوری هم میکنه. فرقی نمیکنه براش. این ازمون مجازی هم چون برا بار اول هست که مطرح میشه به حدکافی استرس اور هست برای دانشجو. به نظر من اصلا نمرترو اینا رو باید براساس فعالیت دانشجو درطول ترم مشخص میکردن و اصلا بحث امتحان مجازی مطرح نمیشد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
با سلام وخسته نباشید
خدا شاهده ،اینقدر روی مسأله همفکری دانشجوهای عزیز مانور ندهید،بزرگوار!مگه استاد در مجازی چی درس داده که الان ،مطالبه کند،به نظر من اصلا نباید امتحان در کار باشه،به فعالیت های کلاسی و حضور و غیاب نمره بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
همان طور ک در این نظام آموزشی کشور اذیت کردن دانشجو مشکلی نداره پس تقلب داشجو هم ایرادی نداره
این حق دانشجوئه ک به بهترین شکل از فرصت ایجاد شده به نفع خودش استفاده کند
اون موقعی ک قوانین سختگیر آموزش برای دانشجو ایجاد مشکل میکنه از این پست ها نمی زارید الان ک فرصت مناسب برای داشجو ایجاد شده حرف از وجدان می زنید. جالبه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۰۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
تمام کسانی که در اینجا به انتقاد از مجازی کردن آزمون ها پرداخته اند دغدغه همه گیری کرونا برای خود و خانواده اشان را ندارند و هرکس هم نظر آنها نباشد را طرفدار تقلب میدانند برخی افراد هستند که اگر آزمون ها هم مجازی برگزار نمی شد شروع میکردتدبه انتقاد که چرا آزمون ها مجازی برگزار نمیشود جان دانشجو ها در خطر است نتیجه میگیریم منافقند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
تو کلاس که بودیم به زور بعضی درسا رو می فهمیدیم وای به حال الان که دیگه مجازی استاد روخوانی میکنه بچه ها هم میخوابن حالا میخوان امتحان بگیرن میگن تستی میگیریم هر سوال ۸ ثانیه خب شما باشید چی کار میکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۹:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اگه دانش آموزی درسی رو یاد گرفته باشه تقلب نمیکنه اکثر دانش آموزان این درس هارو یاد نگرفتن
واقعا با این برنامه هاتون و با این آموزش ها چطور میخواین یاد بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
پیشنهاد میکنم این دوره همه دانشجویان راقبول ومذرکشان رابدین برن چون خداطیش نه کلاس نه استاد وترس ازکروناداشتن ازدانشجویان جدیدشهریه بگیرین نمره هاروبدین واصلا کارنداشته باشین جوابهاروپیدلکنن بزنن واسطه و دلال نتونن دزدی کنن. بدین نمره هاشون جوانان روحیه بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ما چرا داریم حضوری میریم ما چه گناهی کردیم که پزشکی رو انتخاب کردیم به اسم امتحان عملی ما رو 1500کیلومتر از خونه دور کردن الان تو خوابگاه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
طبری هاااااااااااااااااااااااااا پرورش میدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
همه آزمون ها توسط دانشجویان درسخون نخبه و بیکار انجام میشه ک راهیست برای درآمد زایی... وقتی طرف دانشجوعه نیاز مالی داره چرا نباید اینکارو بکنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
حالا حضوری باشه تقلب نمیکنن؟
وقتی ته ارزشیابی یه ورق و یه مشت چرت و پرته، انتطار بیشتر از اینم نمیشه داشت، درس خون و درس نخون هیچ درسی از اون درسایی که برا امتحان خوندن و نخوندن رو یادشون نیست، تدریس بیخودی، امتخان بیخودی، تقلب، فارغ التحصیل بی تخصص و بیکار، درسخون دانشگاه هم تخصصی نداره، مهارتی نداره، کار هم نداره، فقط واحد میچینن کنار هم انقدر بدرد نخور و غیرکاربردی و غیر موثر که میگن دانشجو نمیخونه، امتحان بگیریم که بخونه، حالا که امتحانم میگیریم تقلب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
رمحمد
۱۷:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
یه مسئله
وقتی میگن که باید امتحانات تصویری باشه کم کمش باید یا کامپیوتر یا لپتاب داشت.ایا تمام دانشجویان با این امکانات دسترسی دارند.ایا همه به سیستم وبکم دسترسی دارند.ابا اینترنت پرسرعت ایران قابلیت داره.
گفتند برید به کافی نت ها.ایا ساعت 2بعد از ظهر در شهر های کوچک کافی نت باز است.ایا در فرض رزرو کافی نت بعد از این همه هزبنه اینترنت که برای کلاس مجازی مصرف شد و قرار بود رایگان باشد.دوباره هزینه های کافی نت را دانشجویان باید پرداخت کنند ان هم چند برابر.والا که ما دانشجوییم تاجر نیستیم که.دانشجو تو ایران فقط یک درجه بهتر از فقیر و بیکاره فقط یه درجه.
تقلب چیه نصف وقتمو برا این تدابیر از بین میره.
Iran (Islamic Republic of)
z125
۱۷:۱۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اونایی که دم از وجدان میزنن و میگن خدا ناظر کار ماست ، حرف شما درست اما مگه دانشگاه ازاد و غیر دولتی وجدان داره که داره پول شهریه کامل رو ازمون میگیره و به درس کشکی و امتحان مجازی میگیره؟؟ شما ها که دم از خدا و اون دنیا میزنین این انصافه؟ مگه حقوق یه دانشجوی بد بختی که میدونه تهش هیچی نمیشه و فقط به خاطر مدرک میخونه چقدره که بخاد تقلب هم نکنه و بازم یه درسی که میفته رو چند بار شهریه بده؟؟؟ شما اگه راست میگین بیاین شهریه روبرای کلاس مجازی کم کنید ، اونوقت باشه ، ماهم تقلب نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اگر کسی کار اشتباهی می کنه دلیل نمی شه کسای دیگه به همین بهانه کارهای اشتباه انجام بدن. اگر هر کسی خودش مسئوالانه عمل کنه جامعه اصلاح می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
بی زحمت واسه شهریه ها پیگیری کنید .نمی خواد جوش تقلب کردن دانشجو هارو بزنین
United States of America
لیلا
۱۶:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه به خاطر کرونا، وزارت علوم و اموزش پرورش در امر ارزشیابی پایانی خیلی کوتاهی می کنند.من مدرس دانشگاه هستم.معلونت اموزشی دانشگاه پیامهایی فرستادند که به ایشون هم بخشنامه شده.وای به حال این کشور.علنا می گن استاد محترم نمره بده.سوال اینه : چرا؟وقتی درس کامل گفته شده ،برخی دانشجویان واقعا زحمت کشیدند ،چرابه نخونده ها باید نمره داده بشه.
من شخصا چنین نخواهم کرد.
به خاطر همین یک ترم ،شاهد افت در سواد برخی دانشجویان کشور در سالهای بعدی خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چاره کارش اینه که به اپلیکیشن بسازن که قبل از آزمون روی گوشی دانشجو نصب بشه و سوالات رو یکی یکی از طریق اون بتونن دانلود کنن و جواب بدن و این اپلیکیشن باید به همه تنظیمات گوشی مثل مکان و شماره تلفن و اعلان و حافظه و برنامه های نصب شده و چگونگی استفاده از برنامه ها و برنامه های درحال اجرا و پیامک و ژیروسکوپ و.... دسترسی داشته باشه تا دانشجو رو سر جلسه آزمون کنترل کنه. برای راحتی دانشجو هم باید به مدت زمان هر آزمون یک ساعت یا یک و نیم ساعت اضافه کنن تا اگر مشکلی پیش اومد دانشجو بتونه بدون استرس مشکل رو برطرف کنه و همچنین امکان تماس با مراقب و استاد رو هم داشته باشه تا اگر سوالی براش پیش اومد بتونه بپرسه. همچنین این اپلیکیشن باید دارای سیستم تشخیص چهره باشه تا قبل از دانلود سوال بتونه هویت دانشجو رو بررسی کنه. لطفا اینو برای دانشگاهها ارسال کنید شاید بتونه کمک کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ندزدنت
بشین سرجات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
مردم الان راحت میرن عروسی. مراسمات ترحیم. بازار و اصلا رعایت نمیکنن. میتونید امتحاناتو برگزار کنید حضوری با دستکش و ماسک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
دانشجویان وقتی حضوری امتحان دادن در نهایت بیسواد فارق التحصیل شدن.پس بذارید یک نفر دیگه بجاشون امتحان مجازی بده چون فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
من دوربینی ام ضعیف است و نمی تونم حتی رو برگه جلویی رو نگاه کنم چه طور راجع به همه این طور قضاوت می کنید ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام چقدر شما باسوادی

فارغ عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
جای بسی تأسف هست که دانشجویان و دانش آموزان وجدان را زیر پا می گذارند. اگر کسی خدا ترس باشد خدا را در همه اعمال خود حاضر و ناظر می بیند. این دانشجویان و دانش آموزان که از این فرصت سو استفاده می کنند خدا کنه یه روزی نشن مسئولی و چیزی. من خودم دکتری دارم اوضاع مالیم هم مناسب نیست برای معلم خصوصی آگهی دادم هر کی زنگ می زنه انتظار تقلب داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
این شیوه اموزش غلط نیست واشکال نداره فقط تقلب برای نمره گرفتن اشکال داره بله!!اموزش ربطی به نمره نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چی میگی تو خداترس باشه، چرت نگید‌ دیگه، حالا استادا‌ خیلی خوب درس دادن، واقعا خندهدار این امتحانات ما، نه کتاب داریم نه جزوه، بعد دلشون شور میزنه ما تقلب نکنیم، ای خدااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
سیروان
۰۲:۱۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
پس دکتری گرفتی و ضعت خوب نیس هیچوقت کسیو نفرین نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
یکی از همکاران ما بجای یکی از همکاران دیگه رفت دانشگاه پیام نور ریاضی امتحان داد . بعد هر دو اینها باز خرید شدن و رفتن تو آموزش و پرورش معلم شدن حالا هم بازنشسته شده اند . دانش آموزان بدبخت ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خیانت به مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
تو که جواب منفی دادی اسمتو بگو فکر کنم همون همکار متقلبمون بودی.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خدا وکیل درب دانشگاه‌های پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی و علمی-کاربردی رو ببندین.
آخه هدف از این دانشگاه رفتنا چیه خدا وکیلی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
جناب خداوکیلی، مثلا دانشجویان بقیه دانشگاه ها خیلی پربارِ علمی هستن؟؟؟؟!!!!
Australia
عاطفه
۱۵:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ما دانشگاه آزادهستیم .....اساتیدما خیلی سخت گیرهستن ....کتاب معرفی میکننند.....300صفحه ......دانشگاه دولتی چیه مگه ....آزادودولتی فرقی نداره .....متاسفم بااین طرزتفکر
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
جناب جنابنظر اولی.اگر این دانشگاه ها نمی بودند الان امیدی در سایر دانشگاه ها بود تا انگیزه ای برای هدف که پر بار بودن علمی باشد.نه اینکه رتبه های برتر از نا امیدی و بیکاری ترک تحصیل کنند.افسرده شوند.ایا این ادم با ان ادم یکیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
مثلا الان شما دانشجو نمونه چه گلی به سرمون زدی که میایی انتقاد هم می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا خبر نداری الان دانشگاهای دولتی که اکثرا در رشته های تاپ مثل پزشکی و دندانپزشکی با سهمیه قبول شدن بی سوادان و اونهای که دانشگاه آزاد قبول شدن با هوش و استعداد خودشون قبول شدن ودکترای خوبی خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خدا وکیل درب دانشگاه‌های پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی و علمی-کاربردی رو ببندین.
آخه هدف از این دانشگاه رفتنا چیه خدا وکیلی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خدا وکیلی میشه نظرتو برای خودت نگه داری آقای سهمیه ۳۰ درصدی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خدا وکیل درب دانشگاه‌های پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی و علمی-کاربردی رو ببندین.
آخه هدف از این دانشگاه رفتنا چیه خدا وکیلی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۵۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
آخ گفتی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
آرمان
۱۳:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اون کسی که یادگیری درس براش مهمه و به فکر اینده کاری خودشه که فردا یه فرد تحصیل کرده و با سواد باشه این کارو نمیکنه چون برا استخدام نیاز یه که ی چیزایی بلد باشه اون کسی هم که این کارو میکنه شکی توش نیست یه تحصیل کرده بی سواد که هیچوقت نمیتونه کار مرتبط با رشته خودش رو پیدا کنه. اصل قضیه خیلی ربطی به مجازی بودن امتحانا نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
بابا باریکلا همین الانش قول میدم سوادماها از همتون بیشتره من تقلب میکنم چون حقمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
عزیزم استخدام ها پارتی بازی شده و نیازی به سواد نیست
Iran (Islamic Republic of)
رضا.
۱۷:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
داداش این جملت برا کتاب ها خیلی قشنگه.اما اینجا و این زمان بی معنیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اون زمان راجب شهریه ها میگفتیم پست بزار پست بزار صداتون در نمی اومد الان صداتون در اومده اصلا تقلب میکنم به هیچ کسم ربط نداره
Germany
ارشام
۱۳:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چرا کلاسا مجازی و امتحانات پایانی به صورت حضوری برگزار نمی شه؟مخصوصا پیامنور که می توانست در زمان مشخص ازمون جامعی چه از طریق مجازی یا چه از طریق حضوری برگزار کنه ولی نمراتو انداخته دست اساتید اساتیدم به کسی نمره نمیدن که کاش نمره دست استادا نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ما تو شرایط عادی نیستیم چرا ایناااا نمی‌فهمن
وقت کم ریاضی و فیزیک تو وقت کم حالتون خوبه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی عبداللهی
۱۲:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
مگه خودت تقلب نمیکردی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اينم بگين كه استاد از ترس تقلب اينقدر زمان كم ميده كه حتي وقت فكر كردن نداري و بايد رو هوا جواب بدي بابا حضوري برگزار كنين بره ديگه سوالات رو براي بچه هاي شهرستان ارسال كنن و هر دانشجو در شهر خودش به صورت حضوري امتحان بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
مگه استادا چی درس دادن آخه، ما نه کتاب داریم نه جزوه تقلب چی، ای خدا، استادای،ما هر هفته دارن‌ ما رو تهدید میکنن‌ ما شمارو میندازیم‌ ترم بعد بخونید،با این استرس جواب درستم‌ بلد باشیم غلط میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خوب کلاسا مجازی باشه امتحانا حضوری
دیگه داره عصر ، عصر مجازی میشه متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۱۱:۲۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
وای خوش به حال اونایی که غیر حضورین ما حضوری بودیم و واقعا خیلی سخت بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خدارو شکر کن ما که شفاهی امتحان می دیم از استرس همه چیز یادمون میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
مجازی امتحان ندادی که میگی خوش بحال
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۹:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
یک راه این است که برای دانشجویان چند نمونه متفاوت از سوالات طراحی شود
تعداد امتحانات را بیشتر کنیم تا میانگین بگذاریم
مطالب درسی دانشگاه های مختلف مانند پیام نور و دولتی و آزاد متفاوت است
یک انسجام بین مباحث درسی به صورت کتاب ایجاد کنیم دانشجو به خاطر جزوه سردرگم نباشد
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خيلي بهش فكر كردي لابد باهوش از ترم بالايي ها كمك ميكيرن از هم تقلب كه نمي كننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
آره واقعا معمولا آزاد 70 درصد مطالب دولتی های معتبر را میگه پیام نور 30 درصد غیر انتفاعی 20 درصد تازه تو همون دولتی هم
اصلا هم معلوم نیست طرف واقعا بلده یا نه چون تو یه ترم کل کتابو میگن تو ترم دیگش 3 فصلشو! خیلی مسخرس
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
جمع کنید بابا این پستو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
بهتر از خدای نکرده بیمار شدن حتی یک جوان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
این استادا، این امتحان مجازی، استرس این امتحانات، از کرونا بدتر،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام بعضی اساتید مطالب خود را کامل نکردها ند و انتظارات بالایی دارند.
آخرین اخبار