ماس: از مشورت نکردن آمریکا درباره خروج نظامیانش از آلمان تعجب نکردم

وزیر خارجه آلمان با سخت خواندن روابط این کشور و آمریکا اعلام کرد سرخود عمل کردن واشنگتن در خروج نظامیانش از آلمان برایش تعجبی نداشته است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، با انتقاد از دستور آمریکا برای خروج تعدادی از نظامیانش از آلمان، روابط برلین-واشنگتن را «دشوار» توصیف کرد.

ماس در جدیدترین صحبت‌هایش درباره روابط آلمان-آمریکا بر «دشواری» روابط کنونی میان این دو کشور تاکید کرد و گفت برای او جای تعجب ندارد که واشنگتن با برلین درباره تصمیمش برای خروج نظامیان آمریکایی از آلمان مشورت نکرده است.

ماس در مصاحبه با شبکه آلمانی «زد دی اف» (ZDF) با اشاره به روابط کنونی آلمان و آمریکا گفت: «من خواهم گفت که این روابط دشوار است، همانطور که اکنون در تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از آلمان می‌بینیم واضح است که این تصمیم با ما هماهنگ نشده است».

پیش از این یعنی پس از اعلام تصمیم ترامپ بر دستور خروج به نظامیانش ار آلمان نیز، هایکو ماس، در مصاحبه‌ای با ابراز تاسف خود و روابط برلین و واشنگتن را «پیچیده» خوانده بود.

در حال حاضر، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در آلمان مستقر هستند که با عملی شدن دستور ترامپ، تعداد این نیرو‌ها به ۲۵ هزار نفر کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار