رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطرح کرد:

توجه به مهارت و کارآفرینی برای رفع مشکل اشتغال

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: توجه به مهارت و کارآفرینی می‌تواند زمینه را برای حل مشکل اشتغال فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه، تأکید کرد: کارآفرینی در شرایط فعلی می‌تواند به نوعی موتور محرکه در اقتصاد کشور باشد.


بیشتر بخوانید: تودیع و معارفه مدیرکل فنی و حرفه‌ای


او در خصوص وضعیت اشتغال و مهارت در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گفت: برخی جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی مهارت لازم برای ایجاد شغل در جامعه را ندارند، مراکز فنی و حرفه‌ای نقش مهی در توانمندسازی جوانان در ایجاد کارآفرینی ایفا می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای باید سیاست خود را در راستای مهارت‌افزایی جوانان جویای کار به کار بگیرد، افزود: امروز تمامی جوانان فارغ‌التحصیل امکان اشتغال در ادارات دولتی را ندارند، بنابراین باید با آموختن مهارت بتوانند برای آینده شغلی خود برنامه‌ریزی کنند.

او با اشاره به اینکه ۶۳ درصد آموزشگاه‌های آزاد تحت نظر این سازمان اداره می‌شود، گفت: این آموزشگاه‌ها توان بالایی در ایجاد اشتغال دارند و میل به مهارت‌افزایی در بانوان افزایش یافته است.

هاشمی افزود: فرصت برای خدمت در کشور باید بر اساس میزان توانمندی و شایستگی در بین بانوان و آقایان فراهم شود.

او اضافه کرد: ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی باید به بانوان اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار