پایگاه ملی تاریخی شهر گمشده اوجان در شهرستان بستان آباد دایر می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: پایگاه ملی تاریخی شهرگمشده اوجان در شهرستان بستان آباد دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه زاده مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بستان آباد و در حاشیه بازدید از شهر تاریخی اوجان در شهرستان بستان آباد با بیان اینکه چند فصل کاوش از این شهر تاریخی انجام گرفته وبلاتکلیف مانده است گفت:تن‌ها راه نجات این شهر تاریخی و ادامه کاوش ها، تبدیل آن به پایگاه ملی و راه اندازی سایت موزه بوده و استقرار پایگاه ملی و تاریخی در این شهرستان از اولویت‌های اصلی این اداره است.

او با بیان اینکه پیگیری و تکمیل پروژه‌های سرمایه گذاری در حوزه میراث و گردشگری در استان از اولویت‌های دیگر سازمان می‌باشد افزود: عملیات ایجاد بازارچه صنایع دستی استان در منطقه قزلجه میدان شهرستان بستان آباد به زودی عملیاتی می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان بستان آباد در حوزه طبیعت گردی، از صدور مجوز بوم گردی در شهرستان بستان آباد نیز سخن گفت و افزود:سرمایه گذار در این حوزه مشخص و مرکز اقامتی بوم گردی در این شهرستان به زودی راه اندازی می‌شود.

 موسوی حسینی فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه در این شهرستان بیش از ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است افزود:متاسفانه از این همه آثار تنها ۱۹ اثر ثبت ملی شده است.

او با بیان اینکه ردپای گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی آن دیده می‌شود افزود:متاسفانه با داشتن سه کاروانسرای تاریخی هنوز اقدام اساسی برای مرمت و حفاظت از این آثار در این شهرستان صورت نگرفته است.

او از ابتر ماندن پروژه‌های گردشگری در شهرستان بستان آباد گلایه کرد و افزود:متاسفانه مرمت مسجد تاریخی روستای جانبهان با ۹۰ درصد پیشرفت هنوز بلاتکلیف مانده است.

موسوی با بیان اینکه از ۱۸۸ روستای موجود در این شهرستان تنها یک روستا هدف گردشگری تعیین شده است خواستار افزایش روستا‌های هدف گردشگری در این شهرستان شد.

وضعیت شهر تاریخی اوجان به همراه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و مسئولان شهرستان بستان اباد در محل کاوش بررسی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار