۱۰ سال زندان مجازات عاملان آتش سوزی در مراتع

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: طبق ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع هرکس به عمد در جنگل و مرتع موجب آتش سوزی شود به مجازات حبس تا ۱۰ سال محکوم می‌شود.

آتش سوزی در مراتعبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ مهدیون فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: امکانات اطفاء حریق در اختیار کشیک و عوامل یگان داده شده تا در صورت بروز هر گونه آتش سوزی برای اطفاء آن اقدامات لازم را انجام دهند.

او سرعت عمل در اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع را مهم برشمرد و افزود: سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی جهت دریافت گزارشات مردمی در خصوص هرگونه حوادث احتمالی از جمله تخریب، تصرف و آتش سوزی عرصه‌های ملی در نظر گرفته شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همچنین گفت: ته سیگار روشنی که رهگذر، چوپان و یا گردشگر در طبیعت رها می‌کند، موجب تخریب هکتار‌ها مراتع و جنگل می‌شود.

مهدیون صیانت از جنگل‌ها و مراتع را یک وظیفه همگانی برشمرد و افزود: پس از شناسایی نقاط بحرانی استان، برای هر منطقه نیروی حفاظتی تعیین و تجهیزات مورد نیاز برای خاموش کردن آتش در نظر گرفته شده است.

او تاکید کرد: در روز‌های گرم تابستان ضروری است جوامع محلی، دامداران و گردشگران بیش از پیش مراقب طبیعت بوده و از رها کردن سیگار روشن در محل خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به این که سعی شود با روشن نکردن آتش در دل طبیعت و رعایت نکات ایمنی از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع پیشگیری کنیم به گردشگران و طبیعت دوستان توصیه کرد: در صورت روشن کردن حتماً هنگام ترک محل از خاموش بودن آتش اطلاع حاصل کنند و همچنین از رها کردن بطری‌های شیشه در طبیعت که در اثر برخورد با نور خورشید همانند ذره بین عمل کرده و منجر به آتش سوزی می‌شود خودداری کنند.

سرهنگ مهدیون تاکید کرد: مطابق ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع هرکس به عمد در جنگل و مرتع موجب آتش سوزی شود به مجازات حبس تا ده سال محکوم می‌شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.