مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استان قم؛

تعیین تکلیف ۲۱ پروژه تولید و ۱۳ پروژه زیربنایی اقتصاد مقاومتی در قم

قربانی گفت: در سال گذشته ۲۱ پروژه تولید و ۱۳ پروژه زیربنایی اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در قم به سرانجام رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عزیزالله قربانی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استان قم در سومین جلسه اقتصاد مقاومتی گفت: در سال قبل در تحقق اقتصاد مقاومتی گام‌های بزرگی برداشته و بسیاری از پروژه‌ها نیز تعیین تکلیف شد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استان قم افزود: در سال گذشته ۲۱ پروژه تولید و ۱۳ پروژه زیربنایی اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان و بیش از ۷ هزار اشتغال زایی در قم به سرانجام رسید.

قربانی بیان کرد: پروژه‌های تولیدی شامل ۶ پروژه صنعت و معدن تجارت، ۳ پروژه گردشگری، ۳ پروژه جهاد کشاورزی، ۲ پروژه شرکت شهرک‌های صنعتی، ۲ پروژه اقتصادی و دارایی، ۲ پروژه جهاد دانشگاهی، ۱ پروژه تعاون و کار و رفاه اجتماعی، ۱ پروژه علم و فناوری و ۱ پروژه کمیته امام خمینی (ره) است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استان قم در مورد پروژه‌های صنعت و معدن و تجارت بیان کرد: این طرح‌ها شامل ۳۱ واحد صنعتی راکد با ۲۵۰ نفر اشتغال، تکمیل ۹۱ طرح توسعه جهت افزایش ظرفیت اسمی و تنوع تولید با ۱۶۷۲ نفر اشتغال و تکمیل ۱۰۷ طرح نیمه تمام با ۲۴۱۵ اشتغال است.

قربانی تصریح کرد: پروژه‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نیز شامل ۱۲ باب مجتمع گردشگری با اشتغال ۲۹۲ نفر و راه اندازی ۵ باب واحد اقامتی با ۳۶ نفر اشتغال و ۱۱ پروژه به غیر از پروژه‌های مصوب است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استان قم یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز سال گذشته پروژه توانمند سازی مددجویان تحت پوشش با ۱۴۵۵ نفر اشتغال را به سرانجام رساند.

او افزود: جهاد دانشگاهی نیز در سال گذشته پروژه سامانه گردشگری سلامت استان قم با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۴ نفر اشتغال و آموزش نظام دیجیتال در استان به طور ۱۰۰ درصد با ۴ نفر اشتغال را به سرانجام رساند.

قربانی در مورد مهم‌ترین پروژه‌های جهاد کشاورزی در زمینه تولید گفت: استقرار سامانه‌های نوین آبیاری در ۲۸۸۱ هکتار با ۲۲۱ نفر اشتغال، توسعه گلخانه‌ها و گیاهان دارویی در ۱۲ هکتار با ۸۰ نفر اشتغال و اصلاح الگوی کشت در دشت‌های شریف‌آباد و ساوه در ۶۲۵۰ هکتار و اشتغال ۱۵۰ نفر است.

 مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استان قم عنوان کرد: طراحی و برگزاری جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری توسط پارک علم و فناوری نیز به طور صد در صد در سال گذشته عملیاتی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.