نماینده عراقی: بغداد و واشنگتن برای خروج نیرو‌های خارجی تا پیش از انتخابات آمریکا به توافق رسیدند

یک نماینده پارلمان عراق گفت توافقی محرمانه میان بغداد و واشنگتن در خصوص عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی تا پیش از انتخابات این کشور به امضا رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بغداد الیوم، یکی از نمایندگان پارلمان عراق در سخنانی گفت آمریکا و عراق روز پنجشنبه به توافقی محرمانه در زمینه خروج سربازان آمریکایی از عراق دست یافته اند.

مختار موسوی، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق زیاد ماندگار نیستند و گفتگو‌های راهبردی با واشنگتن به این مسأله پرداخته است.

او در ادامه افزود: در طی این گفت و گوها، دو طرف بر سر جدول زمانبندی خروج نیرو‌ها به شکلی محرمانه و بدون اعلام عمومی به توافق رسیدند و زمان عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از عراق، طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، پیش از انتخابات آمریکاست.

او همچنین در زمینه پایبندی‌های آمریکا در خصوص حمایت از عراق در گفتگو‌ها نیز اعلام کرد: ما به آمریکایی‌ها در پشتیبانی از عراق برای خروج از بحران مالی اعتماد نمی‌کنیم؛ چرا که واشنگتن در مسیر تخریب و نابودی کشور قدم بر می‌دارد؛ نه در عمران و آبادی آن. اگر چنین قصدی را داشت، از سال ۲۰۰۳ آن را انجام می‌داد.

سخنان این نماینده عراقی در حالی مطرح می‌شود که «عبدالکریم هاشم» رئیس هیئت مذاکره کنندگان عراقی در گفتگو‌های راهبردی با آمریکا در زمینه جریان مذاکرات در خصوص حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور گفت: در ساعات مذاکره‌ای که با واشنگتن داشتیم، در خصوص حضور نیرو‌های خارجی با طرف آمریکایی گفتگو کردیم.

او در ادامه افزود: ما اصولی داریم که از جمله آن، تصمیم مجلس نمایندگان عراق برای اخراج این نیروهاست و علاوه بر آن، پایان بخشیدن به فعالیت گرو‌های داعش است؛ چرا که چالش کنونی داعش به مانند گذشته نیست و تعامل با آن متفاوت شده است. این در حالی است که ما اجازه حضور دائم نیرو‌های آمریکایی در عراق را نخواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار