زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در قم به صدا درآمد

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:در روز‌های گذشته روند ابتلا به کرونا ویروس در قم افزایشی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سیامک محبی،معاون دانشگاه علوم پزشکی قم روز چهارشنبه در یک پیام ویدیویی گفت:شهروندان قم توصیه‌های مرکز بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا را جدی تلقی کرده و از تمام پروتکل‌های ابلاغی پیروی کنند.

او افزود: افرادی که تست بیماری آن‌ها مثبت اعلام می‌شود باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه کامل قرار بگیرند و تمام ارتباطات کاری و دوستانه خود را به حداقل ممکن برسانند.

محبی ادامه داد: درصورتی‌که یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا مبتلا شود و سایر افراد توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند این ویروس به‌صورت به تمام آنان منتقل می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر خطر خوشه‌های انتقال کرونا در بین خانواده‌ها گفت: درصورتی که توصیه‌های بهداشتی رعایت نشود، شاهد افزایش مبتلایان به بیماری کرونا خواهیم شد.

او بیان کرد: فضای عمومی ادارات استان و کارمندان نیز در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطلوب نیست و بسیاری از آن‌ها از وسایلی استفاده می‌کنند که در انتقال کرونا نقش بسزایی دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در روز‌های گذشته روند ابتلا به کرونا در قم افزایشی بوده است هرچند این افزایش شیوع هنوز به میزان استان‌های در وضعیت قرمز نرسیده‌است.

محبی گفت: کرونا در قم ریشه‌کن نشده و همچنان افرادی را مبتلا می‌کند، چرخه انتقال کرونا در قم ادامه دارد و به‌رغم خوش‌بینی عده‌ای نسبت به کاهش روند ابتلا با گرم‌تر شدن هوا، اما چرخه بیماری کاهش پیدا نکرده است.

او اظهار کرد: با استفاده از ماسک و دستکش و سایر توصیه‌های بهداشتی می‌توان استان قم را در منطقه مهارشده کرونا وارد کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: رفتار‌های مردم در سطح شهر نشان از کم‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی است و همین مسئله سبب افزایش تعداد مبتلایان در روز‌های گذشته شده‌است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار