درخواست ترامپ از شی‌جین‌پینگ: کمکم کن در انتخابات پیروز شوم!

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جنجالی خود گفته که ترامپ از رئیس جمهور چین خواسته تا برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به وی کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جنجالی خود که قرار است به زودی منتشر شود، گفته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین درخواست کرده تا برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به وی کمک کند.

بر اساس گزارش روزنامه «واشنگتن پست»، ترامپ در جریان دیداری که در سال گذشته با شی جین پینگ داشته، از او درخواست کرده تا با خرید بیشتر محصولات کشاورزی از آمریکا، به انتخاب مجدد وی در انتخابات کمک کند.

هفته گذشته پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کتاب جنجالی جان بولتون سوء عملکرد‌های بیشتری را از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید علاوه بر موضوع اوکراین گیت ارائه خواهد داد.

این پایگاه خبری اعلاه کرده بود که کتاب در دست انتشار جان بولتون جزئیات بیشتری را از موضوع اوکراین گیت و همچنین اقدامات پشت پرده کاخ سفید با دیگر کشور‌ها در بردارد.

روزنامه واشنگتن پست برای نخستین بار گزارش داد که به بخش‌هایی از این کتاب دست یافته است.

با مطرح شدن موضوع انتشار کتاب جان بولتون، کاخ سفید و شخص دونالد ترامپ مستقیما برای جلوگیری از انتشار این کتاب دست به کار شده‌اند.


بیشتر بخوانید


روزنامه واشنگتن پست برای اولین بار گزارش مربوط به مداخله ترامپ در جلوگیری از انتشار کتاب جدید جان بولتون را منتشر کرد. واشنگتن پست به نقل از منابع مطلع خود نوشت ترامپ به وکلای خود گفته است کتاب مشاور امنیت ملی سابق این کشور نباید تا پیش از انتخابات نوامبر منتشر شود.

بنا بر این گزارش، ترامپ در ماه فوریه در نشستی اعلام کرد: «مطالب این کتاب محرمانه است و بولتون فردی خائن است. بعد از آنکه من از کاخ سفید رفتم، او می‌تواند این کار را انجام دهد؛ اما نه تا زمانی که من اینجا هستم.»

همزمان با نزدیک شدن موعد تاریخ انتشار کتاب جان بولتون، کاخ سفید تمام تلاش خود را می‌کند تا مانع از انتشار اطلاعات حساس در این کتاب شود.

بنابر این گزارش، این اطلاعات کاملا به ضرر دونالد ترامپ است و جایگاه او را متزلزل خواهد کرد. ترامپ پیش از این بار‌ها مدعی شده است که اطلاعات کتاب بولتون حاوی مطالبی است که قانون را نقض می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۰:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
بنظرم اگر دوباره ترامپ رای بیاره برای ایران خوبه...
از آمریکا دیگه چیزی باقی نمیمونه و سرعت به فنا رفتنش بالا میره...
البته بزرگترین توفیقات اخیر ایران در زمان این احمق برای ما حاصل شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
باور نکنید خواسته کلاه سر چین بگذارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
یعنی چین با این که امریکا تحریمش کرده و باز هم تحریم خواهد کرد و حتی خود همین اقای ترامپ امضا زده زیر چندتا تحریم در مورد چین رو باز هم به امریکایی ها اعتماد خواهد کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سیاست که این حرفا نمی‌فهمه .تو روزنامه و تلویزیون یه چیز میگن . تو دورهمی و مهمونی‌شام و ملاقاتهای غیر رسمی به ریش مردم میخندن . حالا اونایی که یه چیزایی رو فاش میکنن بایددید چه منظوری دارن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
گدای سیاسی بدبخت ترامپ بی عیار...
Iran (Islamic Republic of)
پژمان تورک
۰۴:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
عجب شیطون بلاست این ترامپ خخخ . خجالت هم نمیکشه ها انگار نع انگار بارها تحریم و دعوایشان کرده . دقیقا مثل بچه میمونه
Switzerland
سید فروزان
۰۲:۰۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
انشالله که در یک تصادف جان بولتن سگ هار کشته خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۲۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
مگر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین مغز خر خورده باشه که به توی روانی سادیسمی روانپریش تروریست جنایتکار دزد باجگیر کمک کند .
آخرین اخبار