رییس سازمان جهاد کشاورزی قم:

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است

پورمیدانی گفت: در راستای عمل به شعار جهش تولید، امسال ۲۰ هکتار گلخانه جدید در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عباس پورمیدانی رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم است که مطابق با راهبرد تغییر الگوی کشت استان به‌منظور افزایش کمی و کیفی سطح تولید‌های بخش کشاورزی قم دنبال می‌شود.

پورمیدانی افزود: کشت‌های گلخانه‌ای در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم است و به همین دلیل می‌توان در تمام طول سال فرآیند تولید محصول و عرضه آن به بازار را مدیریت کرد.

او ادامه داد: روند فعالیت گلخانه‌های ایجاد شده در قم به‌صورت مستمر توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به همین دلیل کیفیت محصول‌های تولید شده در گلخانه‌های استان، مطلوب است.

پورمیدانی با اشاره به لزوم توسعه گلخانه‌ها در قم گفت: کشت‌های گلخانه‌ای به میزان آب کمتری نسبت به کشت‌های سنتی نیاز دارد و این موضوع در استان قم که کشاورزان با محدودیت دسترسی به منابع آبی مواجه است بسیار مهم است.

او ادامه داد: کشت‌های گلخانه‌ای علاوه بر مزایای یادشده به دلیل فراهم بودن بستر کنترل بیشتر در فرآیند تولید محصول، با خسارت‌های کمتری در مواجهه با تنش‌های محیطی و بلایای طبیعی روبه‌رو می‌شود و به همین دلیل فعالیت در این بخش ازنظر اقتصادی به‌صرفه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: استقبال سرمایه‌گذاران برای ایجاد گلخانه در قم، نشان می‌دهد این موضوع موردتوجه فعالان بخش خصوصی قرارگرفته است و سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با تسهیل شرایط فعالیت در این حوزه مهم اقتصادی از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

در حال حاضر میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم سالانه برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است که این میزان در سال جاری با اجرای برنامه‌های جهش تولید به بیش از یک‌میلیون تن خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.