ویروس کرونا: بهترین زمان اهداء پلاسمای خون افراد بهبودیافته

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه سمنان گفت: بهترین زمان برای اهداء پلاسمای افراد بهبود یافته از کووید ۱۹، حداقل یک ماه بعد از بهبودی است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا جاوید در حاشیه آئین تجلیل مدیر کل انتقال خون استان از اهداکنندگان پلاسمای دانشگاه سمنان اظهار کرد: مناسب‌ترین زمان برای اهداء پلاسمای افراد بهبود یافته از کروناویروس، حداقل یک ماه پس از بهبودی آنهاست.

او ضمن دعوت از بهبودیافتگان برای اهداء پلاسمای خون خود ادامه داد: افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به پایگاه انتقال خون امام رضا (ع) سمنان اهداء پلاسما کرده و در این کار خیر مشارکت کنند.

جاوید تصریح کرد: هم اکنون پلاسمای بهبود یافتگان کرونا با روش فرزیس دریافت و از آن برای درمان بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ استفاده می‌شود.

او یادآور شد: مدت اقامت بیماران در بیمارستان با پلاسمادرمانی ۳۰ درصد و میزان مرگ و میر بیماران بسیار بدحال که در ICU شرایط ویژه‌ای داشتند، حداقل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

علی ضیغمی رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه سمنان نیز گفت: تعدادی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه سمنان که از بیماری کووید ۱۹ رهایی یافته و سلامتی خود را به دست آورده بودند با حضور در مراکز انتقال خون، پلاسمای خون خود را به منظور استفاده در درمان مبتلایان به کروناویروس اهدا کردند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه سمنان افزود: تعدادی از دانشگاهیان دانشگاه سمنان از جمله مجید افصحی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، مهندس علیرضا عباسی کارشناس تأسیسات دانشگاه و مهندس محمد صدفی کارشناس فناوری اطلاعات دانشگاه و غیره پس از بهبودی از بیماری کووید ۱۹ به صورت داوطلبانه برای اهداء پلاسمای خون خود به پایگاه انتقال خون سمنان مراجعه و پس از گذراندن آزمایش‌های لازم در این کار خداپسندانه شرکت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
خدا کمکشون کن خدایا خودت رحم کن خدایا ریشه کنش کن یا خدااااا