بیانیه آژانس درباره تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام

در پی تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این سازمان با انتشار بیانیه‌ای خواستار پایبندی کشورمان به پروتکل الحاقی و ان‌پی‌تی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این سازمان با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود خواستار پایبندی کشورمان به تعهداتش در  چارچوب پروتکل الحاقی و ان‌پی‌تی شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه خود نوشت: اعضای آژانس امروز یک قطعنامه علیه ایران صادر کردند و از جمهوری اسلامی ایران خواستند که بدون تاخیر به تعهدات خود در چارچوب توافقات پادمانی ان‌پی‌تی و همچنین پروتکل الحاقی عمل کند و با آژانس همکاری کامل کند.

قطعنامه مذکور که از سوی آلمان، انگلیس و فرانسه پیشنهاد شده بود امروز جمعه با ۲۵ رای موافق و ۲ رای مخالف به تصویب رسید.

در ادامه این بیانیه ضمن تاکید بر  نقش «مستقل و اساسی» آژانس آمده است: این قطعنامه به دنبال دو گزارش رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، در ماه مارس و ژوئن و درخواست شفاف‌سازی برای راستی‌آزمایی اعلامیه‌های ایران تحت توافقات پادمانی و پروتکل الحاقی از جمله نبود دسترسی به دو محل خاص و کمبود شفافیت درباره سوالات و ابهامات آژانس در زمینه فعالیت‌های اعلام نشده ایران تصویب شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افتخار
۰۱:۰۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
این چه برجامی است . واقعا خسته نشده آید که دنبال این کشورهای استعمارگر میدوید.همینطور نشسته آید که آنها قطعنامه صادر کنندوشما تماشا کنید. اگر از npt خارج شویدونمایندهای آژانس یا در اصل جاسوسان را اخراج کنید .آنوقت خواهید دید چطور دنبال شما میدوند.انها از چه چیز می‌ترسند از اینکه ایران اتمی شود .مسیر باید همین باشد.جهتی که دشمن از آن میترسد.در غیر اینصورت غافله را باخته ایم
آخرین اخبار