چه کلاس‌های فوق برنامه ای در مدارس غیردولتی مجاز به فعالیت است؟

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره موضوع کلاس های فوق برنامه در این مدارس و چگونگی تخصیص شهریه به آن توضیح داد.

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعیین تکلیف شهریه فوق برنامه مدارس غیردولتی اظهار کرد: در الگوی شهریه امسال فعالیت‌های فوق برنامه تعریف شده است و تمام هزینه‌ها در قالب الگوی شهریه در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: شهریه در نظر گرفته‌شده در شرایط فعلی شامل فوق برنامه درسی و آموزشی است و فعالیت‌های فوق برنامه غیرآموزشی از پیش دبستانی تا یازدهم می‌تواند با توافق و موافقت خانواده‌ها شامل کلاس‌های مختلف و حتی کلاس‌های تقویتی علمی باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره شهریه فوق برنامه در پایه دوازدهم بیان کرد: برای پایه دوازدهم ۱۵ تا ۲۰ درصد شهریه مصوب به برگزاری دوره‌های علمی اختصاص داده می‌شود و این موضوع را مصوب کردیم.

زینی وند در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برگزاری کلاس‌های تست زنی و آمادگی برای آن در دوره ابتدایی به عنوان فعالیت فوق برنامه پذیرفته شده است یا خیر، گفت: در دوره ابتدایی کلاس‌های تست زنی را ممنوع کردیم، هیچ گونه کلاس تست زنی در دوره ابتدایی نباید برگزار شود؛ بلکه مدیران و موسسان مدارس باید آموزش مبتنی بر مهارت آموزی را در این مقطع تحصیلی در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
یه فکری بکنید الان مدرسه ما ۱۵ میلیون واس سال جدید میخواد
خب وقتی قراره مجازی باشه
نه پول برق و آب و گاز میدید نه از تخته هوشمندتون استفاده میکنیم
نه کلاس کامپیوتر میتونیم برگزار کنیم نه کلاس هنر
فقط دزدی می کنن
شهریه سال پیش هم پس ندادن
واقعن نمیتونن جلوشو بگیرن
آخرین اخبار