ترامپ ماسک را شمشیری دولبه دانست!

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان آنکه انتظار دارد کارزار انتخاباتی امروزش جنجالی شود اعلام کرد خودش از ماسک برای جلوگیری از بیماری کرونا استفاده نمی‌کند و به آن اعتقادی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امروز در تولسا، اوکلاهمای آمریکا، کارزار انتخاباتی خواهد داشت که اولین حضور او در رویدادی اجتماعی در مقیاس بزرگ پس از شیوع جهانی ویروس کرونا خواهد بود. تعداد زیادی از کارشناسان بهداشت این رویداد را منبع مهمی برای افزایش قابل توجه مبتلایان به این ویروس در آمریکا دانسته و تلاش کرده‌اند تا در مقابل این تصمیم ترامپ ایستادگی کنند.

دونالد ترامپ روز جمعه در مصاحبه با اکسیوس با بیان آنکه علیرغم اعتراضات به نژادپرستی و شیوع ویروس کرونا در آمریکا، انتظار دارد کارزاری «جنجالی» داشته باشد و با آنکه کمپین انتخاباتی او در نظر دارد تا استفاده از ماسک برای حضور در این انتخابات را اجباری کند، این مسئله را کوچک جلوه داده و افزود: «من پیشنهاد می‌کنم هرکس هر آنچه می‌خواهد انجام دهد. من احتیاجی به ماسک نمی‌بینم، خودم هم استفاده نمی‌کنم و با آدم‌های زیادی در رفت‌وآمد بوده‌ام. می‌بیند که سرحال اینجا هستم.»

او در ادامه افزود کمپین انتخاباتی‌اش در نظر دارد ماسک توزیع کند که از نظر او «شمشیری دو لبه» است.

ترامپ در واکنش به پیشنهاد دکتر آنتونی فائوچی، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا، به استفاده از ماسک برای همه کسانی که قصد شرکت در کارزار یا مجامع عمومی را دارند، گفت: «دکتر فائوچی؟ من مشکلی با او ندارم. اگر مردم می‌خواهند ماسک استفاده کنند خیلی خوب است، اما من به شخصه استفاده نمی‌کنم، چون نیازی برای این کار نمی‌بینم.»

آمریکا تا روز جمعه با بیش از ۲ میلیون مبتلا به ویروس جدید کرونا و حدود ۱۲۰ هزار فوتی همچنان با اختلاف بسیار بالایی در صدر آمار کشورهای جهان قرار دارد.

همچنین اعتراضات دامنه‌دار به قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی، به دست پلیس سفید پوست این کشور و نژادپرستی ادامه دارد و این مسئله هم به افزایش تعداد مبتلایان منجر شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار