ساعی: تکواندوکاران مظلوم و با صداقت هستند/ ماسکی مخصوص تمرین طراحی کردیم

ملی پوش سابق و مدیرفنی تیم‌های ملی فدراسیون تکواندو، درباره جلسه امروز با المپین‌ها توضیحاتی را بیان کرد.

ساعی: تکواندوکاران مظلوم و با صداقت هستند / ماسکی مخصوص تمرین طراحی کردیمبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی ساعی، مدیرفنی تیم‌های ملی تکواندو، در حاشیه برگزاری نشست با المپین‌های این رشته درباره جزئیات جلسه امروز گفت: اولین هدف، دیدار ورزشکاران پس از چند ماه بود که در تماس غیرحضوری با آن‌ها بودیم. این دیدار برای ورزشکاران هم مفید بود. آنها با حضور در فدراسیون و دیدار با کادر فنی، احساس امنیت بیشتری می‌کنند و متوجه می‌شوند که کاملا به فکر آن‌ها هستیم.

شرایط برای همه خسته کننده است

ساعی ادامه داد: این شرایط برای بازیکنان و ما، بسیار خسته کننده است. با توجه به اینکه من سال‌ها عضو تیم ملی بودم؛ سخت‌ترین کار، انجام ورزش انفرادی است. این موضوع روحیه ورزشکار را هم تضعیف و کار را سخت می‌کند. ورزشکار حرفه‌ای، در صورتی می‌تواند رو به جلو حرکت کند که یار تمرینی خوب، مربی و کادر فنی خوبی در کنارش حضور داشته باشند. تنهایی به بازیکن احساس ناامنی می‌دهد. برخی از بازیکنان می‌گفتند احساس افسردگی می‌کنیم. تمرین گروهی، تبادل تجربیات و در کنار هم بودن باعث می‌شوند ورزشکاران دلگرم شوند.

قهرمان تکواندوی کشورمان تصریح کرد: ما تمام مشکلات تکواندوکاران را حل نکرده ایم، اما تلاش کردیم برخی نیازهای آنها را رفع کنیم. تکواندوکاران از جمله ورزشکاران مظلوم هستند؛ اگر حرفی می‌زنند حرف دلشان است و بسیار بی غل و غش صحبت می‌کنند.

هنوز وضعیت رویدادها معلوم نیست

عضو سابق تیم ملی تکواندو افزود: هنوز وضعیت رویداد‌ها مشخص نیست. نمی‌دانیم بر اساس چه رویداد و مسابقه‌ای پیش بینی و برنامه ریزی کنیم و بازیکنان را آماده کنیم یا طراحی فشار تمرینات تا چه حد باشد. در حال حاضر، مجبوریم با تمرینات عمومی، آمادگی جسمانی بازیکنان را حفظ کنیم تا حدودا ۷۰ یا ۸۰ درصد آماده باشند و به محض بهتر شدن شرایط، تمرینات تخصصی تری را دنبال کنند.

تابع نظر وزارت ورزش هستیم

هادی ساعی گفت: نمی‌دانم رشته‌های رزمی دیگری که تمرینات را آغاز کرده اند با مجوز وزارت ورزش و بهداشت بوده است یا خیر. ما زیرمجموعه وزارت ورزش و در فدراسیون تکواندو تابع قوانین وزارت ورزش هستیم. ما به وزارت ورزش درخواست داده ایم تا بازیکنان بتوانند تمرینات خود را آغاز کنند. ۲ ورزشکار داریم که سهمیه المپیک دارند و برای ما در اولویت هستند. با توجه به اینکه تعداد کم است و رشته ما رشته‌ای نیست که جزو در زمان مبارزه، بازیکنان خیلی بهم نزدیک باشند؛ ماسکی طراحی شده است که بازیکنان بتوانند با استفاده از آن تمرینات خود را انجام دهند.

ساعی: تکواندوکاران مظلوم و با صداقت هستند / ماسکی مخصوص تمرین طراحی کردیم

فدراسیون در حد توان خود ، کمک مالی می کند

مدیرفنی تیم‌های ملی تکواندو تصریح کرد: فدراسیون در حد توان به بازیکنان کمک می‌کند. مبلغی که فدراسیون به آن‌ها کمک می‌کند، رقم کمی است. تکواندو، شغل بازیکنان است و مسئولان باید قبول کنند.

شغل ورزشکاران ، ورزش کردن است

ساعی ادامه داد: من پیشنهاد دادم همان طور که دولت تصمیم می گیرد به مشاغل آسیب دیده کمک کند، به ورزشکاران که در این دوران آسیب دیده اند هم کمک کند. مسابقات لیگ تعطیل، تمرینات لغو و مبالغی که ورزشکاران دریافت می‌کردند قطع شده است. حقوق معمولی که فدراسیون پرداخت می‌کند، جوابگوی یک ورزشکار حرفه‌ای نیست. شاید تنها کفاف خرید آب میوه پس از تمرین را بدهد. الان وقت حمایت از ورزشکاران است. در این شرایط خاص، باید کمک کنیم ورزشکاران اسیر بحران نشوند. تعداد قهرمانان المپیک و جهان کم است، باید آن‌ها را حمایت کنیم. بالاخره در هر استان یک ارگان است که بتواند از یک ورزشکار حمایت کند.

ورزشکار ، سرمایه ملی است

هادی ساعی افزود: ورزشکار با سرمایه ملی به جایگاه فعلی رسیده است. باید از سرمایه گذاری خود مراقبت کنیم. میلیارد‌ها تومان برای هرکدام از بازیکنان هزینه شده است، برای مبالغ کم نباید خساست به خرج داد.

قهرمان سابق تکواندوی کشورمان در پایان گفت: استعداد در تکواندو و دیگر رشته‌ها بسیار زیاد است. متاسفانه استعداد‌ها، تا جایی می‌آیند و به دلیل مراقبت و حمایت نکردن، از ریل خارج می‌شوند. باید با مراقبت و حمایت، استعداد‌ها را به مسیر درست سوق داد تا بتوانند ادامه دهند، عمر قهرمانی آن‌ها بیشتر شود و بیشتر کسب مدال کنند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار