بسته اخبار حوادث ۳۱ خرداد ماه ۹۹؛

انهدام باند سارقان مسلح با ۹ فقره سرقت در سراوان/رفع تصرف ۲۱۵ هکتار از اراضی ملی در زاهدان

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۳۱ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروزشنبه ۳۱ خرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند سرقت های مسلحانه 

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سراوان اعضای باند ۴ نفره سارقان مسلح این شهرستان با ۹ فقره سرقت به دام افتادند.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت، وجه نقد و تلفن همراه از شهروندان با شیوه و شگردی مشابه در محور‌های فرعی شهرستان سراوان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سراوان با حضور در صحنه‌های سرقت، به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و با تلاش و پیگیری مستمر خود سارقان را که ۴ جوان ۲۰ و ۲۱ ساله بودند و به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت در محور‌های فرعی بخش "جالق" این شهرستان با تهدید سلاح کلاش و کلت کمری، اقدام به سرقت مسلحانه موتورسیکلت، وجه نقد و تلفن همراه شهروندان می‌کردند را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: سرانجام با شناسایی مخفیگاه سارقان با هماهنگی قضائی و طی چندعملیات ضربتی و غافلگیرانه هر ۴ سارق دستگیر شدند.

سرهنگ سرگلزائی بیان داشت: در این عملیات و در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ضمن کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه که سارقان از آن‌ها در سرقت‌های خود استفاده می‌کردندمورد استفاده در سرقتها، تعداد یک قبضه سلاح کلاش، ۲ قبضه کلت کمری، تعدادی افشانه فلفلی و چند قبضه سلاح سرد بهمراه مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو برو شدن با ادله و مستندات محکم پلیس چیزی برای کتمان نداشتند، در بازجویی‌های تکمیلی به ۹ فقره سرقت مسلحانه، شامل ۴ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و ۵ فقره سرقت مسلحانه وجه نقد و تلفن همراه در سطح شهرستان سراوان اعتراف کردند.

او  با اشاره به اینکه این سارقان اموال مسروقه را پس از سرقت به شهرستان‌های مجاور منتقل و به افراد عبوری می‌فروخته اند خاطر نشان کرد در این رابطه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های های پلیسی، از تردد بی مورد در نقاط خلوت و حاشیه‌ای شهر‌ها به خصوص در ساعات پایانی شب خودداری و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

رفع تصرف ۲۱۵ هکتار از اراضی ملی

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۲۱۵ هکتار از اراضی ملی در منطقه کامبوزیای شهرستان زاهدان خبر داد.

سردار "محمد قنبری  گفت: در پی صدور احکام قضائی مبنی بر رفع تصرف، اراضی ملی در منطقه کامبوزیای شهرستان زاهدان، و تخریب بنا‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی این منطقه، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران انتظامی شهرستان "زاهدان" با رعایت کامل حقوق شهروندی در معیت نمایندگان ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، نسبت به اجرای این احکام قضائی اقدام کردند.

او  تصریح کرد: در این رابطه ۲۱۵ هکتار از اراضی ملی منطقه کامبوزیا رفع تصرف و بنا‌های غیر مجاز احداث شده در منابع طبیعی و زمین‌های کشاوزی این منطقه تخریب شد.

سردار قنبری با اشاره به اینکه تصرف و بهره گیری غیرمجاز از منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده است، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، پلیس بنا به وظایف قانونی خود ضمن همکاری با سازمان‌های مسئول در راستای مبارزه با این پدیده انجام وظیفه می‌کند.

کشف ۴ میلیارد داروی قاچاق، از یک انبار در "زاهدان"

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۴ میلیارد ریال انواع داروی قاچاق در بازرسی از یک انبار در شهر زاهدان خبر داد.

سردار "محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی سود جو با دپوی مقادیری قابل توجه دارو در یک انبار باربری در شهر زاهدان قصد خروج غیر قانونی آن‌ها از مرز‌های شرقی کشور را دارد موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان زاهدان قرار گرفت.

او  افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات و حصول اطمینان از موضوع با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل تعداد ۲۱۶ هزار عدد انواع قرص و کپسول را که همگی فاقد مجوز‌های حمل و باربری قانونی بودند کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش ریالی دارو‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف یک دستگاه پراید و دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی‌های تکمیلی به قصد و نیت خود برای انتقال غیر قانونی این دارو‌ها به کشور پاکستان اعتراف و سپس با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار قنبری با اشاره به تأثیر بسیار بد پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۳۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه سواری پراید خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم  گفت: شب گذشته ماموران یگان امداد این فرماندهی حین گشت زنی در محدوده پلیس راه چابهار به یک دستگاه پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: در بازرسی از خودروی مذکور تعداد ۲۳۶ کیلو چای، ۲۳۲ عدد نوشابه انرژی زا، ۱۴۰۰ قالب صابون، ۹۸ عدد شامپو، ۳۰۰ عدد لامپ ال‌ای دی و ۳۰۰ عدد فندک قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

او بیان داشت: ارزش اقلام کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۳۰۰ میلیون ریال برآوررد شده است.

سرهنگ کیخای مقدم تصریح کرد: در این رابطه خودرو توقیف و یک نفر فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری و جمع آوری ۲۷ خرده فروش و معتاد متجاهر در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری ۲۷ خرده فروش و معتاد متجاهر در اجرای طرح امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان چابهار با مشارکت دیگر رده‌های عملیاتی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری معتادان پرخطر را طی هفته گذشته به مرحله اجرا گذاشت.

او افزود: در این طرح پس از شناسایی چند پاتوق معتادان پرخطر طی چند عملیات مجزا ۱۵ معتاد متجاهر جمع آوری ۱۲ خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر نیز دستگیر و مقادیر‌ی انواع مواد مکشوفه و آلات استعمال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به استمرار طرح‌های پاکسازی در مناطق آلوده و برخورد جدی پلیس با سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد افیونی خاطر نشان کرد: با هماهنگی قضائی معتادان متجاهر به مراکز ترک اعتیاد معرفی و خرده فروشان دستگیر شده نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

یک کشته در برخورد مینی بوس با موتورسیکلت در زابل

برخورد مرگبار یک دستگاه مینی بوس با موتورسیکلت درکمربندی"آیت الله سیستانی" شهرستان زابل منجر به مرگ راکب موتورسیکلت شد.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده  گفت: روز گذشته یک فقره تصادف، در کمر بندی آیت الله سیستانی زابل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه مینی بوس با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کره است برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در این حادثه راکب موتورسیکلت به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل شد که متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای نجات جان او بی نتیجه ماند و این جوان ۲۱ ساله جان سپرد.

سرهنگ بهروزی زاده خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این تصادف دلخراش را انحراف به چپ مینی بوس اعلام کرده است.

کشف محموله ۲۵ تنی شیر خشک قاچاق در"زاهدان"

فرمانده انتظامی شهرستان "زاهدان" از کشف ۲۵ تن شیر خشک قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری" فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان ، گفت: روز گذشته مأموران ایست و بازرسی "کوله سنگی" در محور"زابل به زاهدان" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن کامیون، در بازرسی از آن مقدار ۲۵ تن شیر خشک قاچاق و فاقد مجوز‌های قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ اکبری خاطر نشان کرد: در این رابطه کامیون توقیف و یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

او  با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان و اخلالگران نظام اقتصادی کشور از شهروندان خواست کلیه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاقچیان کالا و سوخت با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار