محبی نجم‌آبادی در صحن علنی:

وضعیت تامین نهاده‌ها بسیار نامناسب است/ دامداران مراجعات زیادی به نمایندگان دارند

نماینده مردم سبزوار گفت: شیوه نامناسب تامین نهاده‌ها، صنعت مرغ را دچار چالش جدی کرده است، توقع اقدام فوری و مقتضی داریم.

وضعیت تامین نهاده‌ها بسیار نامناسب است/دامداران مراجعات زیادی به نمایندگان دارندبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم سبزوار در مجلس در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی عمیق خود از نحوه مدیریت وزارت جهاد کشاورزی در  توزیع نهاده‌های دامی و مدیریت توزیع گوشت بویژه گوشت مرغ گفت: حوزه انتخابیه سربداران بیش از همه به واسطه گستردگی تولید مرغ متضرر شده است.

او خطاب به وزیر جهاد و کشاورزی گفت: بیش از سه ماه است که به دلیل کاهش شدید و رکود در فروش مرغ زیان زیادی به مرغداران وارد شده است، به طوریکه در حال حاضر در هر کیلوگرم بین یک‌هزار تا ۳ هزار تومان ضرر در ماه‌های اخیر متوجه آنها شده است.

محبی نجم آبادی ادامه داد: وضعیت تامین نهاده‌ها از جمله واکسن، سویا و ذرت بسیار نامناسب است، آنچه به عنوان ذرت و سویای دولتی مطرح است تنها حدود ۳۰ درصد نیاز مرغداران را تامین می‌کند و باقی نیاز را مرغداران  با قیمت‌های بسیار بالا از واسطه‌ها دریافت می‌کنند. واقعا این واسطه‌ها چه زمانی شرشان از سر تولید کننده و مصرف کننده کم خواهد شد.

نماینده مردم سبزه وار گفت: تداوم این وضعیت به خصوص شیوه نامناسب تامین نهاده‌ها صنعت مرغ را دچار چالش جدی کرده است، توقع اقدام فوری و مقتضی داریم.

او افزود: در مباحث دام سبک و سنگین شاهد ضرر تولیدکننده و مصرف کننده هستیم که توقع داریم مدیریت مناسبی صورت بگیرد، همچنین دامداران مراجعات زیادی به نمایندگان دارند و از این اوضاع وزیر ناراضی هستند.

محبی نجم آبادی ادامه داد: توقع ما ساماندهی جدی بازار و حمایت عملی از تولید کننده و مصرف کننده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار