ترامپ: مدارس باید در پاییز بازگشایی شود

علی‌رغم شیوع هرچه بیشتر کرونا در آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد از آنجایی که کودکان سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به بزرگسالان دارند، مدارس باید در پاییز بازگشایی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بار دیگر پا در کفش کارشناسان بهداشت کرد و در اظهارنظری غیرتخصصی گفت از آنجایی که کودکان سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به بزرگسالان دارند در پاییز باید مدارس بازگشایی شود، چون آن‌ها در مقابل ویروس کرونا آسیب‌پذیر نیستند.

ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در روز گذشته در تولسا، ایالت اوکلاهاما، در این خصوص به هواداران خود گفت: «بیایید مدارس را باز کنیم، لطفا. باید آن‌ها را در پاییز باز کنیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعا‌های پیشین خود را بار دیگر تکرار کرد و گفت، چون تعداد موارد آزمایش کرونا در این کشور زیاد بوده است آمار مبتلایان نیز بالاست. او در ادامه اضافه کرد: «از این رو به افرادم گفتم تعداد تست‌ها را کم کنند».

گفته می‌شود بسیاری از موارد تایید شده کرونا به ویژه در کودکان را بنا به دستور رئیس‌جمهور آمریکا «سرماخودگی و یا آنفولانزا» اعلام کرده‌اند.

ماه گذشته، ترامپ خواستار بازگشایی مدارس در سراسر آمریکا شد با این استثنا که معلمان مسن‌تر از حق قرنطینه احتمالی برخوردار باشند. با این حال، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که بازگشایی مدارس را در قلمروی قدرت دولت‌های فدرال می‌داند.

ترامپ همچنین در ادامه این سخنرانی خود از آنتونی فائوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، ابراز نارضایت کرد که در ماه مه نسبت به رفع محدودیت‌های کرونایی اعتراض کرده و گفته بود بازگشایی زودهنگام ممکن است سبب شیوع بیشتر این بیماری شود. فائوچی همچنین تاکید کرده است که کودکان به هیچ وجه در برابر کووید-۱۹ ایمن و مصون نیستند.

ویروس کرونا تا به امروز در سراسر جهان هشت میلیون و ۹۲۱ هزار و ۶۱۸ نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۴۶۶ هزار و ۸۵۰ نفر را گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار