مشاهده آفت مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های غرب گلستان

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان از مشاهده آفت مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های غرب گلستان خبر داد.

کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: چند روزی است که ردیابی آفت مگس مدیترانه‌ای در استان نشان می‌دهد این آفت در باغ‌های غرب استان دیده شده است.

او افزود: نکته قابل تامل این بوده که سال گذشته مشاهده اولین مورد از این آفت در تاریخ ۸ مردادماه گزارش شده، اما امسال نخستین مشاهده ۴۰ روز زودتر از سال گذشته گزارش شده است.

حق نما ادامه داد: متاسفانه این گونه از آفت به ۳۰۰ نوع از تولیدات گیاهی و باغی از جمله مرکبات، شلیل، هلو و ... حمله و خسارت وارد می‌کند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشاورزان و باغداران باید به مراکز جهاد کشاورزی و ارائه دهندگان خدمات کشاورزی مراجعه کنند و از محل دقیق این آفت‌ها مطلع باشند تا در صورت مشاهده در نزدیکی مزارع و یا باغ‌های خود اقدام به سم پاشی و محلول پاشی کنند.

حق نما می‌گوید وظیفه ما اطلاع رسانی دراین زمینه بوده و کشاورزان باید تلاش کنند اقدامات کنترلی را با محلول پاشی پروتئینی و ... انجام دهند.

او ادامه داد: از شهرداری‌های سراسر استان خواسته ایم نارنج‌هایی که از سال گذشته بر درختان باقی مانده را جمع آوری کنند تا از انتقال این آفت جلوگیری شود.

مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفات مخرب و نامطلوب کشاورزی در دنیا می‌باشد که به خاطر مقاومت بالایی که در مقابل شرایط آب و هوایی دارد در نقاط زیادی از جهان گسترش پیدا کرده است. این حشره نسبت به سایر مگس‌های میوه بالاترین خسارت اقتصادی را به کشاورزی و تولید میوه وارد کرده است.
 
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.