امکان جذب دانشجویان خارجی در پردیس دانشگاه آزاد لردگان فراهم شد

قرارداد جذب دانشجویان غیرایرانی در پردیس دانشگاه آزاد لردگان منعقد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با منتخب مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد جذب دانشجویان غیر ایرانی در لردگان به عنوان واحد بین الملل انجام شده، ولی به دلیل عدم مالکیت این دانشگاه و شیوع بیماری کرونا و عدم نقل و انتقال دانشجویان به دانشگاه‌های دیگر، تا کنون دانشجوی غیر ایرانی پذیرش نشده است.

او اضافه کرد: مجموعه آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد یکی از بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه‌ها در سطح استان است که آمادگی عقد قرارداد همکاری با مدارس و دانشگاه‌های استان و استان‌های همجوار را دارد.

رحیمی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مقدمات اصلی ساخت کیت مولکولی در مجموعه آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد انجام شده و خوشبختانه اعضای هیات‌علمی این دانشگاه با مرتبه‌های استادیار، دانشیار و استادی، تخصص و تجربه مناسبی در این زمینه دارند.


بیشتر بخوانید: ایران از نظر جایگاه علمی رتبه ۱۶ را در دنیا دارد / ۵۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می کنند


رحیمی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۱۰ هزار دانشجو در ۱۲۰ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، با امکانات به روز و پیشرفته، در بین ۴۰۰ واحد دانشگاهی سراسر کشور رتبه ۹ و در بین دانشگاه‌های سراسر کشور رتبه ۵۰ را به خود اختصاص داده است که می‌تواند افتخاری برای استان چهارمحال و بختیاری محسوب شود.

او بیان کرد: ۱۲ درصد از کل دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پردیس لردگان و ۲۰ درصد دانشجویان در واحد‌های بروجن، فارسان و پردیس اردل و مابقی در شهرکرد مرکز استان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.