کاهش مراجعات از شهرستان‌ها به مرکز استان با کمیسیون‌های پزشکی آنلاین

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: اجرای آنلاین کمیسیون‌های پزشکی از جمله دستاورد‌های خوبی بود که باعث رفع احتیاج سفر افراد شهرستانی به مرکز استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جعفر زاده مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری اعضای شورای قضایی خراسان جنوبی، گفت: پارسال، یک مرکز جدید پزشکی قانونی در شهرستان سربیشه افتتاح شد و یک پزشک به صورت سه روز در هفته، در این شهرستان خدمات رسانی می‌کند.

او افزود: در آبان ماه سال ۹۸، یک پزشک تمام وقت به شهرستان فردوس اختصاص یافت که به دلیل شیوع کرونا و لغو امریه‌ها، این امر منتفی شد.

جعفر زاده ادامه داد: از اسفند ماه پارسال به دلیل شیوع کرونا، کمیسیون‌های پزشکی قانونی برگزار نشد، اما با تلاش‌های انجام شده ، این کمیسیون‌ها از اردیبهشت ماه دوباره فعال شدند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل پزشکی قانونی استان بیان کرد: با توجه به احتمال آلودگی اجساد و موارد جرحی به ویروس کرونا، تجهیزات لازم برای پیشگیری مراجعین و پرسنل به این ویروس تهیه و دستورالعمل‌های لازم، اجرا شد.

او با اشاره به اینکه بیشتر موارد مراجعه به پزشکی قانونی مربوط به تصادفات بوده است، اظهار کرد: پارسال ۴ هزار و ۵۲۶ نفر در خصوص تصادفات معاینه شدند.

جعفر زاده تصریح کرد: در این مدت، ۲۷۸ مورد فوتی ناشی از تصادفات در استان را شاهد بوده‌ایم.

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: ۳ هزار و ۶۲۴ معاینه در حوزه نزاع انجام شد که نسبت به سال ۹۷، با ۱۰/۶ درصد رشد مواجه بوده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.