نماینده مجلس: مردم به دنبال مطالبه گری از مجلس یازدهم هستند/ بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال جرم است

قاضی زاده هاشمی در خصوص مسائل مختلف از جمله فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره شرایط نامساعد اخیر در فوتبال، بیان کرد: در روز‌های گذشته کمپین‌های مردمی به دنبال مطالبه گری هستند و از مجلس یازدهم انتظار دارند تا به خواسته آن‌ها درباره استیضاح وزیر ورزش توجه شود.

او در مورد اینکه شاید وزارت ورزش ادعای غیر دولتی بودن فدراسیون فوتبال را مطرح کند، اظهار داشت: فدراسیون‌ها نهاد‌های عمومی غیر دولتی هستند، اما مسئولیت نظارت بر کل حوزه‌های ورزشی بر عهده وزارت ورزش می‌باشد. این وزارتخانه نمی‌تواند ادعای ارتباط نداشتن در امور فدراسیون‌ها را داشته باشد، این موضوع به معنی دخالت در تصمیمات آن‌ها نیست، اما اینکه در یک فدراسیون اقدامی خلاف قانون، تخلف و جرم انجام شود باید توسط وزارت ورزش مورد بررسی قرار گیرد.


بیشتر بخوانید:


قاضی زاده هاشمی افزود: البته درباره این موضوع بحث مسئولیت سیاسی و عمومی وزیر ورزش در قبال مجلس مطرح است، اما در مورد مباحث کیفری به طور طبیعی بازرسی کل کشور و دستگاه قضایی می‌توانند به آن رسیدگی کنند و آحاد مردم هم می‌توانند در این خصوص مطالبه گری کنند.

او در خصوص حضور مجدد کفاشیان در فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: ما قبل از تغییر‌های احتمالی هشدار‌های لازم را به فدراسیون فوتبال داده بودیم. ملاک ما قانونگرایی است و قانون منع بکار گیری بازنشستگان از اهمیت برخوردار است. تخلف حضور مجدد کفاشیان در فدراسیون یک جرم محسوب می‌شود و اساسنامه فدراسیون فوتبال قابل استناد در مجامع عمومی نیست.

نماینده مجلس ادامه داد: در واقع بازگشت فردی به فدراسیون فوتبال که بازنشسته است، یک عمل کیفری محسوب می‌شود. آحاد مردم و افراد علاقه‌مند به ورزش می‌توانند در این زمینه طرح شکایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار