بولتون: موساد به اسناد غنی‌سازی مخفیانه اورانیوم در ایران دست یافته بود

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتاب خود بار دیگر ادعای اثبات نشده نتانیاهو درباره وجود مواد هسته‌ای در منطقه تورقوز آباد در ایران را مطرح کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتاب جدید خود مدعی شد سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، در سال ۲۰۱۸ طی عملیاتی به برخی اسرار هسته‌ای ایران از جمله احتمال ساخت کیک زرد پی برده است.

بولتون این ادعا را در بخشی از کتاب خود، که مربوط به سفر سال ۲۰۱۸ او به اراضی اشغالی است، مطرح کرد.

وی مدعی شد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونستی و تیم او بر آخرین اطلاعات بدست آمده از سوی موساد در خصوص ساخت مواد هسته‌ای، که از جاسوسی از بایگانی هسته‌ای ایران بدست آمد متمرکز شده بودند.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در ادامه این ادعا در کتابش نوشت: این ماده اورانیوم غنی‌شده نبود، اما مطمئنا شواهدی در تعارض با ادعا‌های مکرر تهران مبنی بر عدم پیگیری برنامه تسلیحات هسته‌ای است. این‌ها همگی شواهدی است که نشان می‌دهد تهران برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود را که ظاهرا در سال ۲۰۰۴ متوقف کرد، مجددا از سر گرفته است.

بولتون در ادامه می‌نویسد: اورانیوم هم همانند هر ماده معدنی پیش از به‌کارگیری باید به لحاظ مکانیکی و شیمیایی فرآوری شود. پیش از آنکه غنی‌سازی شود. قطعا اسرائیل پس از سرقت اسناد محرمانه ایران، می‌داند که چه فرمی از اورانیوم در اختیار این کشور قرار دارد. به احتمال زیاد اورانیوم یافت شده در تورقوز آباد کیک زرد باشد.

در حالی که بولتون در کتاب خود تایید نکرد که این ماده کیک زرد بوده باشد، جروزالم پست گزارش داد یوس کوهن، رئیس موساد گزارش کامل یافته‌های سال ۲۰۱۸ را به دولت دونالد ترامپ تحویل داده است. بنا به اذعان این رسانه صهیونیستی تا به امروز هیچ منبع رسمی ساخت این ماده اتمی را از سوی ایران تایید نکرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مهرماه سال گذشته در جریان نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، با نشان دادن نقشه و عکس، به محلی در کوچه «ماهر» واقع در تورقوزآباد کهریزک، در جنوب غربی تهران، اشاره کرد و مدعی شد که این محل انبار هسته‌ای مخفی ایران بوده است. نتانیاهو گفته بود اسرائیل درباره وجود این انبار به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده است. مقام‌های آمریکایی نیز مدتی بعد اشاره کردند که از وجود این محل اطلاع داشته‌اند، اما چیز مهمی در آن پیدا نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نکته
۰۲:۱۱ ۰۲ تير ۱۳۹۹
این کتاب و امثال این داستانها فیلم خودشونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۲ تير ۱۳۹۹
واله آدم نميدونه از دست غربيا چيكار كنه
همه جور عهد شكني و قانون شكني ميكنن ولي به محض اينكه ما يه ذره تلافي ميكنيم فرياد وا امنيتا و واقوانينا ازشون بلند ميشه
آخرین اخبار