۸۲ درصد ابلاغیه‌های سیستان و بلوچستان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۲ درصد ابلاغیه‌های این استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در این زمینه نسبت به بیشتر استان‌های کشور پیشتاز هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: استفاده از سیستم الکترونیکی در سیستان و بلوچستان موجب صرفه جویی مالی بیش‌از ۱۱ میلیارد تومانی شده است.

او  بیان کرد: پارسال ۲۴۰ هزار پرونده در سیستان و بلوچستان رسیدگی و ۳۴ هزار پرونده که از قبل نیز در دادگستری این استان مانده بود مختومه شد.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۳۹ هزار و ۱۰۵ پرونده اجرای احکام در هشت ماه گذشته در این استان دریافت شده که به ۲۷ هزار و ۷۳۳ پرونده رسیدگی شده است.

او در مورد مجازت جایگزین حبس گفت: سال گذشته هزار و ۸۴۳ فقره مجازات جایگزین حبس داشته‌ایم که این امر به نسبت ۴۷۶ فقره سال ۹۷ رشد ۲۸۷ درصدی داشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا در حوزه شورای حل اختلاف در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در بخش صلح و سازش پرونده‌های قتل این استان رتبه پنجم کشور و در حوزه پرونده‌های حقوقی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

او  بیان کرد: هفته قوه قضائیه از اول تیر آغاز می‌شود که اولین روز از این هفته مبارزه با فساد و احیای حقوق عامه و دومین روز حمایت قضایی از تولید و کارآفرینی نام‌گذاری شده است.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سومین روز از هفته قوه قضائیه کرامت مردم و حقوق بشر، چهارمین روز عدالت الکترونیک و فن آوری‌های نوین و پنجمین روز نظارت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ششمین روز ترویح کار جهادی و فرهنگ صبح و سازش و هفتمین روز ارتقای سلامت قوه قضائیه عزت و کرامت قضات و کارکنان نامگذاری شده است.

او  در برخورد قاطع با فساد گفت: همه دستگاه‌ها باید با جدیت برای اصلاح و برخورد با فساد اقدام کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا ادامه داد: مردم سرمایه‌های نظام و انقلاب هستند و انتظار دارند ما اقدام کننده باشیم.

او ضمن تاکید بر حمایت از کارگاه‌های تولیدی گفت: امروز وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم و استکبار برای ضربه زدن به کشور از هر حربه‌ای استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار