سهرابی: داوران بازی معوقه را مشخص کرده ایم و فقط منتظر جواب تستشان هستیم

رئیس دپارتمان داوری فوتبال کشورمان درباره مسائل مختلف توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال کشورمان درباره سمینار یک روزه ای که امروز برگزار شد اظهار داشت: وقتی یک تیم می‌خواهد تست کرونا دهد از بازیکنان گرفته تا عوامل ان باشگاه چیزی در حدود ۳۰ نفر می‌شوند. ما برای لیگ یک، لیگ برتر، چند دیدار پلی آف فوتسال بانوان و آقایان به همراه کمک داوران و ناظران آن‌ها چیزی در حدود ۳۶۲ نفر را انتخاب کرده ایم که در تست کرونا شرکت کنند. عده‌ای از داوران صبح آمدند و تست کرونا دادند. همچنین داورانی که قرار است روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بازی‌های معوقه لیگ را قضاوت کنند روز گذشته در تست کرونا شرکت کردند و قرار است جواب آن تا امروز بعدازظهر اعلام شود.


بیشتر بخوانید:


او افزود: داوران چهارشنبه و پنجشنبه انتخاب شده اند و همان طور که گفتم منتظر هستیم تا ببنیم جواب این تست‌ها چه می‌شود. یک همکاری سنگینی بین سازمان لیگ، ایفمارک و کمیته پزشکی به وجود آمده تا بتوانیم از داورانی که در کل کشور حضور دارند تست بگیرم و در مراحل بعدی که بازی‌های لیگ شروع می‌شود ما باید چیزی در حدود ۷۰۰ نفر از داوران را تست کرونا بگیریم. داوران باید خودشان هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. ما در دپارتمان داوری تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده ایم از فاصله گذاری اجتماعی گرفته تا استفاده از ماسک و موارد دیگر سعی کردیم همه را رعایت کنیم.

سهرابی درباره اینکه جواب تست کرونای داوران چه زمانی اعلام می‌شود گفت: ما امروز بعدازظهر ساعت ۱۸ با داوران تمرین داریم و آن طور که به ما گفته اند قرار است تا ساعت ۱۷ جواب این تست‌ها را به ما اعلام کنند. اگر خدای نکرده یکی از داوران جوابش مثبت بود از جمع ما جدا خواهد شد. همان طور که قبل هم گفتم ما تمام پروتکل‌ها را رعایت کرده ایم و حتی داوران چهارشنبه و پنجشنبه را انتخاب کرده ایم و فقط منتظریم تا ببنیم جواب تست‌هایی که روز گذشته داوران، کمک داوران و حتی ناظر مسابقه داده اند را به ما اعلام کنند. همچنین داورانی که امروز تست دادند قرار است جواب آن‌ها هم تا روز پنجشنبه اعلام شود و ما بر اساس چیدمان، داوران بازی روز‌های یکشنبه و دوشنبه را انتخاب می‌کنیم.

رئیس دپارتمان داوری درباره اینکه آیا قرار است هر هفته از داوران تست کرونا گرفته شود بیان داشت: آن طور که خانلری به ما اعلام کرد یک بار تست PCR از داوران گرفته شد و بعد از آن وارد مراحل پروتکل می‌شود که من زیاد در جریان آن نیستم، چون مربوط به مسائل پزشکی است، اما اگر نیاز باشد دوباره از داوران تست PCR گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید:


سهرابی همچنین رد پاسخ به این سوال که مگر فیفا اعلام نکرده بود داورانی که فعال هستند نباید در کمیته حضور داشته باشند پس حضور راکی در سمینار امروز چه بوده گفت: مطابق قانون، داوران نباید هیچ سمتی داشته باشند و اگر فدراسیون فوتبال به ما اعلام کند که این داور حکم دارد ما هیچگاه او را دعوت نمی‌کنیم. آن طور که ما استعلام گرفته ایم حضور راکی در مراسم امروز به خاطر آن است که او هیچ حکمی ندارد و فقط به هیئت فوتبال خوزستان کمک می‌کند. به همین دلیل حکمی برای راکی صادر نشده است و از او خواسته اند که فقط کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار