مشاور شهردار تهران در امور توان یابان مطرح کرد؛

مناسب سازی ۵۰۰ کیلومتری معابر شهر تهران برای تردد معلولان

عین القضات برنامه‌های اولویت دار ستاد مناسب سازی معابر شهر تهران را در سال جاری تشریح کرد.

علی‌اصغر عین‌القضات مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در امور توان یابان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت و اقدام‌های ستاد مناسب سازی معابر پایتخت با تأکید بر اینکه وضعیت معابر پایتخت مناسب نیست، گفت: اگر ما در شهر تهران تردد می‌کنیم و در بین رفت و آمد‌های خود، حضور افراد معلول را در سطح شهر مشاهده نمی‌کنیم به علت آن است که وضعیت شهر برای حضور افراد معلول مناسب نیست.

مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در امور توان یابان با اشاره به اینکه اولین شرط برای حضور معلولان در سطح شهر آماده و مناسب سازی معابر است، گفت: بر اساس برنامه زمانبندی قرار است در سال جاری ۵۰۰ کیلومتر از معابر شهر تهران جهت تردد معلولان در شهر مناسب سازی و بازسازی شود.

عین القضات ادامه داد: مطالبه گری معلولان از مدیریت شهری برای مناسب سازی معابر به عنوان نیروی محرکه مدیریت شهری است.

او با اشاره به افتتاح پیاده راه شهریار گفت: پیاده راه شهریار قرار بود ماه گذشته افتتاح شود که به دلیل مناسب سازی نشدن آن برای معلولان افتتاح آن به تعویق افتاد.

مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در امور توان یابان با اشاره به مشکلات پیاده راه شهریار برای حضور معلولان جسمی و حرکتی و نابینایان گفت: به اعتقاد من هنوز پیاده راه شهریار به شکل کامل برای معلولان مناسب سازی نشده است و از کمبود‌های معبر می‌توان به نبود رمپ ویژه معلولان در ابتدای معبر، نبود سرویس بهداشتی معلولان، مناسب سازی نشدن فضای سبز مقابل تالار وحدت اشاره کنم.

عین القضات ادامه داد: با دستور مشاور عالی شهردار تهران مبلغ ۵ میلیارد تومان بودجه برای بازسازی ون‌های ویژه معلولان تخصیص یافت.

او ادامه داد: امیدواریم در سال جدید دو اقدام مدیریت شهری در مناسب سازی معابر شهری انجام شود که یکی از آن‌ها اصلاح، نوسازی و یا بازسازی ۵۰۰ کیلومتر از معابر شهر تهران و دیگری نصب سیستم‌های اعلان تقاطع برای نابینایان است.

مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در امور توان یابان با اشاره به مصوبه آذرماه هیئت وزیران برای مناسب سازی شهر برای معلولان گفت: پس از تاریخ ابلاغ مصوبه قرار است ظرف مدت ۳ سال معابر، ساختمان‌های اداری، بوستان‌ها، ساختمان‌های بالای ۲۰ واحد جهت تردد معلولان مناسب سازی شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Denmark
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
گذر شهریار هم بون مناسب سازی افتتاح شده، این را هم گوشزد کنید
آخرین اخبار