بولتون: ترامپ بار‌ها درباره پیروزی در انتخابات با رئیس‌جمهور چین حرف می‌زد

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا بار‌ها با همتای چینی خود درباره پیروزی در انتخابات آتی آمریکا صحبت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا که افشاگری‌های اخیرا او به جنجالی در عرصه سیاسی این کشور تبدیل شده، بار دیگر اعلام کرد دونالد ترامپ بار‌ها با همتای چینی خود درباره پیروزی مجدد در انتخابات صحبت کرده است.

بولتون در مصاحبه‌ای با رادیو ملی آمریکا، ان پی آر، گفت رئیس جمهور بار‌ها با شی جین پینگ درباره انتخاب مجدد در انتخابات صحبت کرد. بنا به گفته مشاور سابق ترامپ، در این گفتگو‌ها شی بار‌ها نسبت به اینکه ترامپ نمی‌تواند برای سومین دوره برای ریاست جمهوری نامزد شود، ابراز تاسف کرد. بنا به گفته بولتون، ترامپ نیز نسبت به این موضوع ابراز تاسف کرده بود.

بولتون در این مصاحبه گفت: در آن زمان فکر می‌کردم این نوع گفتگو‌ها با رهبران مستبد جهان تاثیر خوبی بر روی ترامپ و ریاست جمهوری او نداشته باشد.

بولتون در کتاب خود آورده است که رئیس جمهور آمریکا از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین درخواست کرده تا برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به وی کمک کند. بر اساس گزارش روزنامه «واشنگتن پست»، ترامپ در جریان دیداری که در سال گذشته با شی جین پینگ داشته، از او درخواست کرده تا با خرید بیشتر محصولات کشاورزی از آمریکا، به انتخاب مجدد وی در انتخابات کمک کند.

با این حال رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اظهارات مطرح در کتاب جدید جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق این کشور در خصوص درخواست کمک از همتای چینی خود برای پیروزی در انتخابات را تکذیب کرد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتابی با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» به افشاگری درباره ۱۷ ماه حضور خود در کاخ سفید پرداخت. افشاگری‌هایی که به نظر می‌رسد به جنجالی تازه برای رئیس جمهور آمریکا تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار