باقرزاده: تمامی فعالیت‌های شمشیربازی آسیا در سال ۲۰۲۰ لغو شده است

رئیس فدراسیون شمشیربازی از لغو تمامی فعالیت‌های این رشته در قاره آسیا تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی خبر داد.

/////////////////باقرزاده :کلیه فعالیت های شمشیربازی تا سال 2020لغو استباقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری اردوهای تیم ملی شمشیربازی اظهار کرد: فعلا اردوی متمرکزی برای تیم ملی شمشیربازی برگزار نشده است  ولی بازیکنان تیم ملی در اسلحه‌های مختلف  سابر، اپه و فلوره به صورت انفرادی زیر نظرمربی‌ها تمرین می‌کنند.

او افزود: رشته شمشیربازی انفرادی است و اعضای تیم ملی جداگانه از مربی‌های شمشیربازی آموزش می‌بینند. ۴ نفر از اعضای تیم ملی اسلحه سابر که موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند، مستقیم زیر نظر مربی تیم به صورت تک نفره و حضوری با رعایت شیوه نامه بهداشتی در آکادمی ملی المپیک تمرین می کنند، البته رقابت و مسابقه‌ای انجام نمی‌دهند و به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رو در روی هم قرار نمی‌گیرند. ورزشکاران دیگر هم در سراسر کشور زیر نظر مربی‌های خود از طریق فضای مجازی تمرین می‌کنند.

باقرزاده ادامه داد: فعلا تا پایان سال ۲۰۲۰ تمامی فعالیت‌های شمشیربازی در قاره آسیا تعطیل اعلام شده است، چون مسابقه‌ای در طول این زمان برگزار نمی‌شود، برنامه‌ای برای برگزاری اردو‌ها تنظیم نکرده ایم. قبل از شیوع ویروس کرونا بر مبنای تقویم ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی آسیایی برنامه ریزی‌های خود را انجام داده بودیم که با اعلام تعویق زمان مسابقات و لغو اردو‌ها، تمامی برنامه‌های از پیش تعیین شده شمشیربازی به هم ریخت.

او گفت: در مکان هایی که ستاد کرونا آن جا را مناطق سفید اعلام کرده است نیز سالن شمشیربازی وجود ندارد که ورزشکاران در آنجا تمرین داشته باشند. سالن‌های شمشیربازی فقط در مرکز استان‌ها فعال است که به دلیل حفظ سلامت شمشیربازان کشورمان فعلا تعطیل هستند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: سرمربیان تیم های ملی اپه، فلوره و سابر نیز فعالیت و تمرین‌های شمشیربازان را زیر نظر دارند و به آن‌ها برنامه تمرینی نیز ارائه می‌دهند.

باقرزاده ادامه داد:  مسابقات زون آسیا نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی و در تاریخ ۲۶ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ شمسی برگزار خواهد شد. این مسابقات آخرین مرحله برای کسب سهمیه المپیک شمشیربازان در تیم‌های فلوره و اپه در دو بخش بانوان و آقایان و سابر بانوان است.

او در پایان گفت: حتما حمایت‌های لازم را از المپیکی های تیم ملی سابر آقایان خواهیم کرد.

انتهای پیام /

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار