بازداشت و مجازات ۱۰ سال حبس برای معترضان آمریکایی

رئیس جمهور آمریکا امروز دستور بازداشت و حبس افرادی که بنا‌های تاریخی و مجسمه‌ها را تخریب و نابود می‌کنند، صادر کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه دستور بازداشت و حبس افرادی که بنا‌های تاریخی و مجسمه‌ها را تخریب و نابود می‌کنند، صادر کرد.

ترامپ در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: من به دولت فدرال اجازه داده ام که کسانی را که هر بنای تاریخی، تندیس یا سایر اموال فدرال را در آمریکا تخریب می‌کنند یا از بین می‌برند، طبق قانون حفظ مجسمه یادبود کهنه سربازان جنگ یا موارد قانونی از این قبیل، بازداشت و با  حداکثر ۱۰ سال حبس روبرو شوند.

او سپس در پیام دیگری نوشت: این دستور بلافاصله اجرایی می‌شود، همچنین ممکن است برای تخریب یا خرابکاری که قبلاً ایجاد شده است، به صورت برگشت پذیر نیز استفاده شود. هیچ استثنائی وجود نخواهد داشت!

ترامپ امروز در پیام توئیتری دیگری نوشته بود: تعداد بی‌شماری از افراد در واشنگتن دی سی به دلیل خرابکاری شرم‌آور در پارک لافایت برای مجسمه باشکوه اندرو جکسون و همچنین خرابکاری در نمای بیرونی کلیسای سنت جان دستگیر شدند. طبق قانون محافظت از مجسمه‌های یادبود کهنه سربازان‌‏ ۱۰ سال زندان (برای خرابکاران در نظر گرفته شده است). برحذر باشید.

گفته می‌شود اظهارات اینچنینی ترامپ موجب شعله ور‌تر شدن آتش اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا می‌شود.

اوایل امروز، ترامپ اقدام عده‌ای برای تخریب مجسمه اندرو جکسون در واشنگتن دی سی را محکوم کرد و مدعی شد طبق قانون حفظ یادبود مجسمه کهنه سربازان جنگ با آن‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار