آماده سازی بیش از ۸۲۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده سازی بیش از ۸۲۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت : این تعداد تا هزار تخت نیز قابل افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در استان، گفت : در همین راستا تعداد تخت‌های بیمارستانی ویژه بستری این بیماران افزایش داده شده و پیش بینی لازم جهت آماده کردن هزار تخت در صورت نیاز انجام شده است.

او گفت : اخیرا حدود ۱۰۰ تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی استان برای بستری این بیماران اضافه شده و مجموع تخت‌های بیمارستان‌های دانشگاهی آماده شده جهت این بیماران به ۷۰۴ تخت رسیده است.

روشنی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته در بیمارستان‌های حضرت ابوالفضل (ع) نیروی انتظامی، امام حسین (ع) سپاه، ۵۲۰ ارتش و شهدای تامین اجتماعی نیز که بیمارستان‌های غیردانشگاهی محسوب می‌شوند هر کدام ۴۰ تخت برای بستری این بیماران فراهم شده است.

او افزود: با احتساب این تخت ها، هم اکنون بیش از ۸۲۰ تخت آماده بستری بیماران کرونایی است که تا هزار تخت نیز قابل افزایش است.

روشنی ادامه داد: از مجموع ۸۲۰ تخت آماده شده در سطح استان هم اکنون ۶۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی فعال بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۰۶ تخت ICU ویژه بیماران کرونایی در استان، گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد ظرفیت این تخت‌ها اشغال شده است.

روشنی گفت: در حال حاضر کمبودی به لحاظ تخت بستری و تخت ICU برای بیماران کرونایی نداریم، ولی تمام نگرانی‌ها از اوج گرفتن کروناست و قطعا در شرایطی که تعداد بیماران بیش از اندازه شود، ظرفیت‌های فعلی درمانی هم پاسخگو نخواهد بود.

این مسئول افزود: در همین راستا از مردم می‌خواهیم با جدیت تمام رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری را داشته باشند و بدانند که کرونا هرلحظه در کمین آن‌ها است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار